bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون ۱۲.۵ میلیون نفر جوان مجرد در کشور در سن ازدواج هستند اما به دلایل مختلف ازدواج خود را به تاخیر می اندازند.
 محمد اسلامی روز سه شنبه در 'همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه' با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد افزود: شمار جوانان مجرد باید با آگاهسازی و فرهنگ سازی آنها در امر ازدواج کاهش یابد و این قشر به سمت ازدواج سالم و پایدار هدایت شوند.

وی ادامه داد: پرهیز از ازدواج افت شاخصهای سلامت را در جامعه رقم می زند لذا باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم اجتماعی صورت گیرد.معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: اگر ۱۲.۵ میلیون جوان مجرد در کشور بدانند که ازدواج آنان باعث بهبود شاخص سلامتشان می شود قطعا ازدواج می کنند.

وی افزود: تمایل به ازدواج در بین هر دو جنس دختران و پسران وجود دارد هر چند بطور طبیعی این تمایل در دختران بیشتر است.اسلامی ادامه داد: در بررسی انجام شده از جمعیت آماری جوانان مشخص شد پنج عامل اصلی در تاخیر ازدواج آنان به ترتیب شامل عوامل فرهنگی، اجتماعی، حاکمیتی و فردی است.

وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه دینی و فرهنگی ایران یک ارزش محسوب می شود یادآورشد: هم اکنون کشورهای دیگر به رغم فقدان برخورداری از مبانی فرهنگی و دینی در امر ازدواج قوانین حمایتی متعددی برای ازدواج دارند.این مسوول با اشاره به آمار زاد و ولد در کشور و اینکه این آمار در پایان هر سال استخراج می شود،گفت: در پایان سال ۱۳۹۴ در مجموع یک میلیون و ۵۷۰ هزار تولد در کشور ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن ۴۰ هزار نفر افزایش داشت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شد.همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
برچسب ها: آمار ، جوانان ، مجرد
نام:
ایمیل:
* نظر: