bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته به مناسبت هفته مجلس رودر روی رسانه‌ها قرار گرفت تا پاسخگوی سوالات آنها باشد.
بامداد جنوب: 
یکی از موضوعاتی که خبرنگاران آن را با رئیس مجلس در میان گذاشتند، کنش و واکنش‌های میان سران قوا بود. علی لاریجانی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در روزهای اخیر شاهد اختلاف نظری بین قوه قضائیه و مجلس بودیم، آیا جدا از این‌که رئیس قوه مقننه هستید، صحبت جداگانه‌ای با آیت‌الله آملی لاریجانی داشتید و یا تذکری داده‌اید، گفت: حتما صحبت داشته‌ام اما فضای بین قوا به این تندی که شما گفتید نیست. فضا را آنقدر تیره و تار نمی‌بینیم به‌خصوص در شرایط فعلی که مصافی در صحنه بین‌المللی داریم و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داریم ذهن همه ما را مشغول کرده، حتما اولویت ما اینگونه درگیری‌ها نیست. توصیه ما هم در مجلس و هم در قوه قضائیه این است که فضا را سهل کنید؛ چون باید اولویت‌بندی برای مسائل کشور داشته باشیم و تلاشمان همین بوده و گفت‌وگوهایی نیز صورت گرفته که به آرامشی برسند. شرایط را باید برای کارهای اساسی‌تر قرار دهیم.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تصمیمات کنگره و سنای امریکا برای تصویب تحریم‌ها علیه ایران به مدت 10 سال و اقدامات قوه مقننه در این خصوص افزود: ما خلاء قانونی تصمیم‌گیری در این زمینه نداریم اما از نظر اجرای این ساز و کارها باید شورای هسته‌ای یا همان شورای نظارت بر برجام مسائل را مورد بررسی قرار دهد از سوی دیگر این اقدام امریکا نوعی مکاری بود و آنها به‌دنبال این هستند که چکشی را بالای سر قانون برجام نگه دارند.

رویکرد مجلس در قبال استیضاح وزرا نیز یکی از مواردی بود که در این نشست خبری به آن پرداخته شد. لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که علت لغو برخی از استیضاح‌ها از سوی رئیس مجلس را مورد پرسش قرار داد، افزود:‌ استیضاح به معنی واضح کردن یک موضوع است. به همین دلیل هم ابتدا به کمیسیون می‌رود و کمیسیون‌ها نظرشان را می‌دهند. اگر به نتیجه برسید بحث استیضاح در آنجا تمام می‌شود. بعضی وقت‌ها استیضاح در این مسیر تمام می‌شود و بعضی وقت‌ها تمام نمی‌شود، در مورد اخیر چون خود دولت تغییراتی را داد استیضاح مطرح نشد این مساله، ساز و کار دارد چیز پنهانی در آن وجود ندارد؛‌ در حال حاضر هم در مورد استیضاحی که این روزها مطرح می‌شود هم وقت زیادی از دولت باقی نمانده و اگر شرایط دیگری بود مطرح می‌شد اما در این شرایط هم مطرح می‌شود. من نمی‌دانم مقصود شما از غیر شفاف چیست؟ کسی که استیضاح می‌کند باید مهارتش را به‌طور شفاف بگوید. چون در غیر این صورت استیضاح مطرح نمی‌شود.

برچسب ها: سیاسی ، لاریجانی ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: