bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
پیرامون حوادث اخیر استان؛
حوادث روی داده در سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور و همچنین وزیر ورزش و جوانان در شش ماه مانده به پایان کار دولت، این سوال را به وجود آورده است که...
بامداد جنوب: حوادث روی داده در سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور و همچنین وزیر ورزش و جوانان در شش ماه مانده به پایان کار دولت، این سوال را به وجود آورده است که چرا باید چنین اتفاقاتی در چنین مواقع حساسی در استان ما روی دهد و چه کسی از این حوادث سود می‌برد؟ در سفر خانم ابتکار به استان که حواشی بسیاری داشت و این حواشی هنوز هم ادامه دارد، استان به دو دسته تقسیم شد، یک دسته اصلاح‌طلبان حامی دولت و دسته دیگر اصلاح‌طلبان حامی نماینده دولت و افراد تکنوکراتی که همیشه در کنار قدرت بوده و برایشان چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا تفاوتی ندارد، این افرد که در سیاستِ عوام به پرچم موسوم هستند به ناگهان قاطی ماجرا شده و سعی در سوءاستفاده و بهره‌برداری شخصی از مسائل کنند.

همانگونه که در گزارش قبلی یادآور شدیم، معصومه ابتکار صرفا برای آشتی اصلاح‌طلبان حامی دولت و نماینده دولت که اصلاح‌طلبان را از خود رانده بود، به استان سفر کرد. اما وی با شکستی کامل استان را ترک تا یکی از افراد مدعی سیاست‌ورزی استان که معمولا در بزنگاه‌ها قلم به‌دست می‌گیرد و دنبال متهم می‌گردد، معاون رئیس‌جمهور را مقصر افتضاح در برنامه‌ وی با اصلاح‌طلبان ارزیابی کرد.
با این حال، روز پنج‌شنبه هم وزیر ورزش و جوانان به بوشهر آمد تا او پس از رسیدن به پست وزارت در هوای بهاری بوشهر، به این استان سفر کرده و از نزدیک با بوشهر و مشکلات آن آشنا شود. اما این سفر هم بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشر شد افتضاحی دیگر به بار آورد تا جایی که آقایان پس از مدیریت مهمانان و مدیریت مدعوین که تعدادشان و نامشان در هر برنامه‌ای یکی هست، به مدیریت سخنرانان روی آورده و تنها به کسانی اجازه می‌دهند سخن بگوید که نقدی از دهانشان خارج نشود.

رفتارهای این‌چنینی از چشم مقامات کشوری که به استان سفر می‌کنند و دوستان بسیار خوبی هم در استان دارند که اخبار واقعی را به اطلاع‌ آنها می‌رسانند دور نمی‌ماند. اما به همان سوال اولیه که مطرح کردیم بازگشته که «چه کسی از این حوادث سود می‌برد؟» پاسخ به این سوال در وهله اول آسان، اما هر چه عمیق‌تر می‌َشوید ملاحظه خواهید کرد که کسانی که از این حوادث سود می‌برند همان پرچم‌هایی هستند که معمولا منتظر فرصت بوده و هستند تا ماهی‌گیری کنند. عدم درک درست از شرایط موجود در کشور و همچنین کم‌تجربگی سیاسی که با رقابت‌های نه چندان دوستان و صحیح در دستور کار قرار گرفته باعث شده تا بیشتری آسیب را حامیان دولت در استان خورده و از این‌ رهگذر دچار نوعی ناامیدی شوند.
در شرایطی که کمتر از شش ماه به انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری داریم، باید از مدیران استانی پرسید که چه طرح و برنامه‌ای برای انتخابات دارید؟ شما که به حکم حسن روحانی از امروز وارد چهارمین سال حضور خود در استان می‌شوید، برای حمایت از دولت و اقبال مردم به سمت آن چه می‌خواهید کنید؟ این طرح و برنامه دست چه فرد یا افرادی است؟ ستادهای روحانی در سال 1392 کجا رفته و مسوولان آن اکنون چه کاره هستند؟ 

در صورت پاسخ به این سوالات است که می‌توان درک کرد چه کسی از این بازی‌های بچه‌گانه و رفتارهای دور از شان مردم استان سود خواهد کرد، کسانی که خود را در بی‌برنامگی کامل استان برای انتخابات اردیبهشت 1396، آماده ورود به عرصه انتخابات کرده و نباید شک کرد که ممکن است گوی را هم از دولت بربایند. در گزارش روز پنج‌شنبه که در همین صفحه منتشر شد، تاکید کردیم که فعلا وقت دعوا نیست و ثانیه‌ها ارزش بسیار زیادی دارند و تا جایی که اطلاع‌ داریم، دوستانی که در جریان اصلاح‌طلبی در نشست روز سه‌شنبه حضور پیدا کرده بودند نیز نگاهشان این بود که وارد عرصه نقد تند و تیز نشوند و اگر قرار بر مصالحه‌ای است و قرار است معاون رئیس‌جمهور در این وادی گام بردارد، با آن همراهی کنند. 
اما وقتی یکی از بانوان محترم در استانداری که به‌جای حمایت از دولت قلم در دست گرفته و از نماینده‌اش حمایت می‌کند تلفن را برداشته و همه را به نشستی که هیچ ارتباطی به استانداری نداشته دعوت می‌کند و یکی دیگر از آقایان هم بر همین سیاق رفتار می‌کند، مشخص است که خروجی آن گسترش دامنه بی‌اعتمادی بین طرفین می‌شود. بر اساس اطلاع موثق، باخورد این اتفاقات در تهران بسیار بد بوده است و اینکه چه کسی هم مقصر است، معاون رئیس‌جمهور و وزیری که به استان سفر داشته‌اند، بهتر از همه مطلع هستند.
در حالی که نگاه تند و تیز مخالفان دولت بر روی استاندار، فرمانداران و مسوولان دولتی است که چه رفتاری در انتخابات دارند تا آنها را به مداخله در انتخابات متهم کنند، با کمال تاسف رفتارهای این‌چنینی باعث شده تا کسی هم برای دولت نماند که در انتخابات ریاست‌جمهوری بخواهد کار کند. سود این رفتارها تنها در جیب مخالفان دولت می‌شود، چه بسا اینکه در میان مدیران استانی هم کسانی هستند که دوست نداشته باشند روحانی دور بعد رئیس‌جمهور باشد و از هم‌اکنون در حال اختلاف‌افکنی میان نیروهای سیاسی حامی دولت هستند تا عرض خود برده و زحمت دیگران بدارند.
در روزهای آینده گزارشی شامل چند توصیه انتخاباتی منتشر خواهیم کرد که در آن پیشنهادهایی به جریان اصلاحات در استان برای بهره‌گیری از فرصت‌ها داده خواهد شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: