bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
سرمربی تیم هندبال خارگ در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
هندبال یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی در کشور ما است و که افتخارات زیادی در این رشته کسب کرده‌ایم. اگر به یاد داشته باشید حدود یک ماه پیش با امید سه‌کناری، ملی‌پوش بوشهری تیم ملی هندبال صحبت کردیم که...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هندبال یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشی در کشور ما است و که افتخارات زیادی در این رشته کسب کرده‌ایم. اگر به یاد داشته باشید حدود یک ماه پیش با امید سه‌کناری، ملی‌پوش بوشهری تیم ملی هندبال صحبت کردیم که وی از وضعیت بد هندبال در رده بزرگسالان گفت اما در رده‌های پایه وضعیت فرق می‌کند و مدیران ما در این مساله حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند تا آنجا که هر سال مسابقات کشوری در رده‌های پایه انجام می‌دهند. امسال هم این مسابقات در شهر مرودشت برگزا می‌شود و از استان ما تیم خارگ در این مسابقات حاضر می‌شود. تیمی که متشکل از نونهالان خارگی، بوشهری و برازجانی است و بی‌شک در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در همین رابطه با سرمربی این تیم ارتباط برقرار کردیم تا از شرایط فعلی تیم خارگ برای حضور در مسابقات کشوری مطلع شویم.

محمود باقری در گفت‌وگو با بامداد جنوب درباره نحوه صعود تیم خارگ به مسابقات کشوری، گفت: بازی‌های کشوری سال‌های گذشته به‌گونه‌ای برگزار می‌شد که نماینده استان به‌طور مستقیم وارد این مسابقات می‌شد. ولی الان حدود دو سال است با هدف گسترش هندبال، بازی‌ها را منطقه‌ای کرده‌اند. الان کشور را به هشت منطقه تقسیم کرده‌اند که در منطقه هشت استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و جزیره کیش هستند. هر استان دو نماینده دارد که تیم‌های اول و دوم هر استان به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و جمعا هفت تیم می‌شوند. ما در مسابقات استانی اول شدیم و تیم برازجان هم مقام دومی را به‌دست آورد. مسابقات منطقه در برازجان برگزار شد که مرودشت اول شد و ما مقام دوم را تصاحب کردیم. البته از گروه هم دو تیم به مسابقات کشوری صعود می‌کردند تا مجموع تیم‌های در مسابقات کشوری 16 شود. خوشبختانه ما توانستیم به‌عنوان نماینده بوشهر د این مسابقات حضور پیدا کنیم. البته در مسابقات منطقه‌ای با تیم مرودشت هم ‌امتیاز شدیم ولی به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفتیم. 

سرمربی تیم هندبال خارگ در ادامه در مورد شرایط تیم خارگ گفت: خدا را شکر فدراسیون برای بازی‌های کشوری دست ما را باز گذاشته است و اعلام کرده که هر تیم می‌تواند منتخبی از استان خود تشکیل دهد. یعنی ما می‌توانیم از شهرهای مختلف استان بازیکن نونهال جذب کنیم که در این راه کمک‌های زیادی به ما شده است. ما فعلا دو بازیکن از بوشهر، پنج بازیکن از برازجان و 9 بازیکن از از بازیکنان خودمان در اختیار داریم که مجموعا 16 بازیکن می‌شوند. با وجود این‌که خارگ نماینده استان است ولی چون بحث کشوری مطرح است باید همه دست به دست هم بدهیم تا موفق شویم. قرار است، روز دوشنبه تیم خارگ را در مرودشت معرفی کنیم تا در مسابقات کشوری شرکت کنیم. در بحث پشتیبانی مالی هم بگویم که در مراحل منطقه‌ای، پتروشیمی خارگ اسپانسر ما شد که خیلی هم از ما حمایت کرد. ولی هم‌اکنون پشتیبان مالی ما در هاله‌ای از ابهام است. قرار است تا آخر امروز مسوولان شرکت مورد نظر به، اعلام کنند که حمایت می‌کنند یا خیر. البته یکی دیگر از مشکلات این است که فدراسیون بی‌در و پیکر ما خیلی دیر به ما اعلام کرده است که مسابقات فلان روز در مرودشت برگزار می‌شود. ما برآورد بودجه را کرده‌ایم و به مسوولان آن شرکت داده‌ایم، دیگر همه چیز دست آنها است و تا الان مشخص نشده که چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته ممکن است که آنها در خواست ما را قبول نکنند و نتوانیم به مسابقات برویم. 

وی افزود: از وقتی آقای مهدوی سکان فدراسیون هندبال را در دست گرفته، وی روی بحث پایه بسیار زوم کرده‌است. تیمی که الان در اختیار دارم، از 9 سالگی با آنها تمرین کرده‌ام تا الان که دیگر 14 ساله شده‌اند. ما فردا عازم مسابقات می‌شویم. البته در مورد نحوه شروع مسابقات هم بگویم که همه‌چیز به سرپرست فنی مسابقات برمی‌گردد. یعنی روال خاصی برای برگزار مسابقات وجود ندارد و با رای‌گیری از تیم‌ها مشخص می‌شود مسابقات به سبکی برگزار می‌شوند. این احتمال وجود دار که به‌دلیل افزایش بازی‌ها، مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شود.

باقری در پایان در مورد وضعیت هندبال استان بوشهر خاطرنشان کرد: هندبال استان بوشهر بر اساس برنامه‌های فدراسیون حرکت می‌کند. در بوشهر، برازجان و جم مدارس هندبال برقرار هستند. قطعا کاری که از پایه شروع شد در آینده نتیجه می‌دهد. در این زمینه هم مربیان فعال هستند و هم هیات هندبال استان خوب عمل کرده است. البته من آدم انتقادی هستم و اهل مدح و ستایش از کسی نیستم ولی آقای نکویی (رئیس هیات هندبال استان) خیلی آدم پیگیری است، چراکه قبلا مربی بزرگی بوده. وی به تیم‌های پایه خیلی توجه می‌کند و از این بابت خیلی خوب است ولی در بحث جوانان و بزرگسالان که در این رده‌ها ملی‌پوش داریم، خیلی نتوانسته کار بزرگی انجام دهد ولی ما امیدوارم که به این رده‌ها هم توجه شود. به هر حال هندبال رشته شناخته‌ شده‌ای در استان ما است حداقل در 10 سال گذشته این ورزش پیشرفت جهشی خوبی در استان داشته است. ما در قدیم بازیکن ملی پوش نداشتیم ولی اگر به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف نگاه کنیم، می‌بینیم که در تمام این رده‌ها ملی پوش بوشهری داریم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: