bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ارسال نامه این شورا به وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیک، گفت: هنوز پاسخی از وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیک دریافت نکرده‌ایم.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ارسال نامه این شورا به وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیک، گفت: چندی پیش نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک به وزارت کشور ارسال کردیم.
وی با تأکید بر اینکه در نامه‌ای که پیرامون برگزاری انتخابات الکترونیک به وزارت کشور ارسال کرده‌ایم از آنها خواسته‌ایم که در برگزاری انتخابات الکترونیک موارد امنیتی، خدشه‌وارد نشدن به صحت انتخابات و نیز دسترسی آسان رأی‌دهندگان به صندوق‌ها را مدنظر قرار دهند، افزود: هنوز پاسخی از وزارت کشور درباره انتخابات الکترونیک دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان، تصریح کرد: این شورا از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم به صورت الکترونیکی استقبال می‌کند، اما سازوکارهای قانونی و امنیتی آن باید فراهم شود.
کدخدایی اضافه کرد: جلسات کارشناسی بین وزارت کشور و شورای نگهبان درباره چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک به‌طور مستمر ادامه دارد.
براساس این گزارش، شورای نگهبان در راستای همکاری با وزارت کشور و به منظور بررسی چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک، نامه‌ای به وزارت کشور ارسال کرده و خواستار پاسخ‌های این وزارتخانه درباره راهکارهای برگزاری انتخابات الکترونیک شده بود.
 
پیشتر شورای نگهبان با الکترونیکی‌شدن احراز هویت رأی‌دهندگان موافقت کرده بود.
همچنین، کدخدایی پیشتر از بررسی اشکالات تعرفه‌های رأی انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در این شورا خبر داده بود.
شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.
همچنین وزارت کشور بنا به تقارن ایام خردادماه با ماه مبارک رمضان به شورای نگهبان پیشنهاد کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری زودتر از موعد مقرر برگزار شود که شورای نگهبان با این پیشنهاد موافقت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: