bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب؛
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تفاوت‌های آشکاری با مجلس ادوار گذشته دارد و عملکرد نمایندگان در چند ماه اخیر نیز گواهی بر این ادعا است. هر دو طیف سیاسی مطرح کشور در کرسی‌های سبز بهارستان سهم دارند و...
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تفاوت‌های آشکاری با مجلس ادوار گذشته دارد و عملکرد نمایندگان در چند ماه اخیر نیز گواهی بر این ادعا است. هر دو طیف سیاسی مطرح کشور در کرسی‌های سبز بهارستان سهم دارند و صاحب فراکسیون هستند، در حالی که هر دو فراکسیون مدعی وزن بیشتر در بزنگاه‌های سیاسی هستند، فراکسیون دیگری با عنوان مستقلین در کنار اصولگرایان و اصلاح طلبان شکل گرفته و سهم خویش را طلب می‌کند. ساختمان هرمی بهارستان سال‌ها عادت کرده بود در چندین دوره، نمایندگانی یکدست اصولگرا را به خود ببیند اما حال شرایط متفاوت شده است؛ رئیس مجلس عضو یک فراکسیون است و نزدیکانش در مجلس، عضو فراکسیون دیگری هستند. اصلاح طلبان نیز در فراکسیون امید گرد هم جمع شده‌اند.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس، سخنگوی فراکسیون امید و کمیسون اصل۹۰ در گفت‌وگو با بامداد جنوب، درباره فراکسیون امید می‌گوید، فراکسیون امید در این چند ماه طبق همان شعار«امید آرامش و رونق اقتصادی» که در ابتدای راه مطرح شد، عمل کرده است. 
پارسایی با بیان این‌که ابتدای فعالیت مجلس به‌دلیل این‌که نمایندگان از یک دیگر شناخت کافی نداشتند، کار کمی سخت بود اما در حال حاضر فراکسیون امید حرف برای گفتن دارد و با عقلانیتی که تاکنون در پیش گرفته است توانسته نمایندگان دیگر را با خود همراه کند و وزن سیاسی خودش را در مجلس نشان دهد انتخاب برخی از اعضای فراکسیون در هیات نظارت در انتخابات شهر و روستا.این مساله را به خوبی نشان داده است.
سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای مجلس در چند ماه اخیر، تصریح کرد: احساس من این است که فراکسیون امید عقلانیت را در پیش گرفته و بیشتر تمایل دارد که جامعه را به آرامش دعوت کند. 

پارسایی به مسائل اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: بحث رونق اقتصادی که یکی از وظایف مهم دولت است چراکه در این زمینه کار اجرائی انجام می‌دهد، اگر لایحه‌ای پیرامون رونق اقتصادی به مجلس ارائه دهد با حضور ما موافقت حداکثری مجلس مواجه خواهد شد چراکه نمایندگان مجلس دهم بنا را بر همراهی دولت گذاشته‌اند.
این نماینده مجلس پیرامون سومین فراکسیون حاضر در مجلس و جایگاه آنها در بزنگاه‌های سیاسی، گفت: معتقد هستم ما در فضای سیاسی کشور دو گفتمان بیشتر نداریم که همان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است بر همین اساس می‌توان گفت نگاه مستقلین بیشتر رویکردی است و جهت‌گیری خاصی ندارند. با این حال اینگونه که خودشان اعلام کرده‌اند سیاست آنها سیاست حمایت از دولت است 
پارسایی در ادامه با بیان این‌که مجلس دهم، مجلسی همگام و همراه با دولت است، تصریح کرد: این مساله را می‌توان در رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی دولت به‌خوبی دید، آن هم گزینه‌هایی که در مجلس پیشین با مشکل مواجه شده بودند. رویکرد نمایندگان مجلس تاکنون نشان داده است هر جا که منافع ملی ایجاب کند نمایندگان در راستای منافع ملی گام بر می‌دارند مساله‌ای که کمک می‌کند دولت و مجلس با چالش‌های کمتری مواجه شوند. 
وی با بیان این‌که اعلام کرده‌ایم مجلس در راستای توسعه و آبادانی کشور دولت را همراهی می‌کند، یادآور شد: با این حال هر جا که نیاز باشد نمایندگان تذکر و انتقادات خود را به نحوه شایسته مطرح خواهند کرد.

گفتنی است هر چند انتقادتی بر عملکرد فراکسیون امید وارد است اما اعضای این فراکسیون در چند ماه اخیر با مطرح کردن مطالبات مهم جامعه در حوزه‌های مختلف، توانسته‌اند نمره قابل قبولی در کارنامه خود ثبت کنند. از سوی دیگر اگر بخواهیم نگاهی کلی به عملکرد نمایندگان مجلس دهم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی داشته باشیم نیز باید بگویم هر جا که پای منافع ملی در میان بوده، عملکرد خوبی نسبت به پیشنیان خود بر جا گذاشته‌اند. در برخی موارد نیز حاشیه‌ای که برای علی مطهری، نائب‌رئیس دوم مجلس و همچنین محمود صادقی یکی دیگر از نمایندگان رخ داد واکنش مناسبی نشان دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: