bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
از نمایندگان اصلاح‌ طلب و رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه خود گفته است: «همان‌ طور که اصولگرایان می‌توانند در دقیقه نود یک پدیده معرفی کنند، اصلاح‌ طلبان نیز می‌ توانند پدیده خودشان را مطرح کنند و
 از نمایندگان اصلاح‌ طلب و رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه خود گفته است: «همان‌ طور که اصولگرایان می‌توانند در دقیقه نود یک پدیده معرفی کنند، اصلاح‌ طلبان نیز می‌ توانند پدیده خودشان را مطرح کنند و این درحالی است که قطعاً اصلاح‌ طلبان بیش از اصولگرایان نیروهایی که بتوانند پدیده باشند، در اختیار دارند که حرف‌ هایی را مطرح کنند که جامعه این پدیده را بپذیرد.»

او همچنین تصریح کرده است: از حدود یک سال پیش تقریباً همه اصلاح‌ طلبان اعلام کردند از روحانی حمایت خواهند کرد که با این رویکرد اولاً موجب شد روحانی به این نتیجه برسد که به اصولگرایان بگوید با توجه به این‌که رأی اصلاح‌ طلبان را در اختیار دارد، باید به فکر خودشان باشند! ثانیاً اصولگرایان نیز به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند به روحانی اتکا کنند و باید به دنبال نامزد خودشان بروند و ثالثاً اینکه هر تصمیمی در یک‌ سوی این بازی، امکان مقابله‌ به‌ مثل در طرف دیگر را ایجاد می‌کند.

قبل از تاج گردون، یکی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب، اسامی چند نفر را به‌عنوان کاندیداهای بالقوه اصلاح‌طلبان معرفی کرد.

مرتضی الویری در یک گفت‌وگو با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به عدم حضور آقای روحانی در انتخابات آینده هم‌فکر کرده‌اند، تصریح کرده بود: «من نمی‌خواهم چندان اسامی افراد را بگویم اما مثلاً کسی مانند آقای جهانگیری تأیید صلاحیت می‌شود و می‌تواند وارد میدان شود. آقای عارف هم همین‌طور؛ زیرا قبلاً تأیید صلاحیت شده و اکنون هم عضو مجمع تشخیص مصلحت است.»

با وجود صحبت‌های اشاره‌شده اما به نظر می‌رسد این اعلام اسامی کاندیداهای بالقوه و بیان جملاتی مثل‌اینکه «ما هم پدیده خودمان را داریم»! چندان جدی نیست و همان‌طور که عقلای جریان خاص ابراز کرده‌اند، اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز اعلام حمایت از روحانی در انتخابات آینده ندارند.

چه اینکه اگر کسانی مثل جهانگیری، عارف و دیگران توانایی پدیده بودن برای اصلاح‌طلبان را داشتند در انتخابات سال ۹۲ کاندیدای جریان خاص می‌شدند اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد.

شاید برای افکار عمومی جالب باشد که اصلاح‌طلبان در سال ۹۱ و ماه‌های منتهی به انتخابات خرداد ۹۲، حتی صحبت حمایت از کاندیدای اصولگرایان را نیز مطرح می‌کردند اما هرگز حاضر نبودند نامی از کسانی مثل عارف و جهانگیری بیاورند.

در همین زمینه حسین مرعشی نیز در یک مصاحبه اظهار کرده بود که عارف کاندیدای جریان اصلاحات نیست!

لازم به یادآوری است که حتی رئیس‌جمهور روحانی هم هیچ‌گاه کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ نبود و آن‌ها پس از اعلام برد روحانی، فی‌الواقع با ماجرای «أنا شریک» به میدان آمدند و تاکنون هم به همین بازی ادامه داده‌اند.

چه اینکه لیدر جریان خاص و یا آقای هاشمی رفسنجانی در آن روزها حتی یک حمایت رسمی هم از آقای روحانی نداشتند و محمدرضا عارف هم به گواه «محمدصادق خرازی» از معاریف اصلاح‌طلب، هرگز به نفع روحانی از عرصه انتخابات کنار نرفت ...

گفتنی است به‌تازگی یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب اظهار کرده است که تلاش برای معرفی نامزدی غیر از روحانی توسط اصلاح‌طلبان طرح «تندروها» است!
نام:
ایمیل:
* نظر: