bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
اتصال کارت‌های بانکی ایران به بازارهای بین‌المللی؛
خریدهای اینترنتی در عصر حاضر جزئی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می‌دهد اما در کشور ما به‌دلیل محدودیت‌های بانکی و پستی، خرید از سایت‌های خارجی با دشواری همراه بوده است...
بامداد جنوب: خریدهای اینترنتی در عصر حاضر جزئی از زندگی روزمره مردم را تشکیل می‌دهد اما در کشور ما به‌دلیل محدودیت‌های بانکی و پستی، خرید از سایت‌های خارجی با دشواری همراه بوده است، این در حالی است که یافتن بسیاری از کالاها در فروشگاه‌های داخلی غیر ممکن است.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با گشت و گذار در اینترنت، با سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی خارجی برخورد کرده باشید، جایی که می‌شود هر نوع وسیله‌ای را با مارک دلخواه و کیفیت اصلی مشاهده کرد. مثلا برندهای خاص لباس، کتاب‌های علمی مرجع، لوازم الکترونیک حرفه‌ای و... .

این موضوع برای افرادی که اهل خریدهای اینترنتی هستند و به‌دنبال اجناس اصل و برندهای خاص می‌گردند شاید جنبه بسیار مهم‌تری به خود بگیرد. بسیاری از آنها با گشتن در فروشگاه‌های بزرگ آنلاین دنیا مانند ای‌بی (eBay)، آمازون (amazon)، علی‌اکسپرس (Aliexpress)، وال‌مارت (walmart) و...، می‌خواهند به هر قیمتی که شده به کالای مورد نظر خود برسند. البته در همین راستا، سایت‌هایی هم برای خرید خارجی در ایران دایر شده است که از این راه کسب درآمد می‌کنند اما خرید مستقیم محصول از سایت مورد نظر و تصمیم‌گیری با فراغ بال در خصوص کالای مورد نظر لذت دیگری دارد.
تقریبا می‌توان گفت که در سال‌های گذشته تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران، امیدها را برای یک خرید اینترنتی سهل و آسان در سایت‌های معروف بین‌المللی تار کرده بود تا این‌که در دولت یازدهم با تصویب برجام اوضاع به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و امیدواری به خریدهای اینترنتی بین‌المللی و خرید در کشورهای خارجی با کارت‌های ایرانی دوباره احیا شد. 
حال پس از گذشت بیش از یک سال از تصویب برجام معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد پس از بررسی پیشنهادهای شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی، طرح امکان استفاده از کارت‌های بانکی ایران در خارج از کشور تا اوایل سال آینده عملیاتی می‌شود.

علی کرمانشاه امروز درباره برنامه بانک مرکزی برای استفاده از کارت‌های ایرانی در سایر کشورها، گفت: این برنامه در شش ماه گذشته در دست پیگیری است و به‌زودی سند مطالعاتی و اطلاعاتی آن را منتشر می‌کنیم. 
به گزارش ایرنا، وی اعلام کرد که در مرحله اولیه از شرکت‌ها خواسته شد اطلاعات خود را برای تصمیم‌گیری آر‌اف‌آی (RFI)  ارسال کنند که شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی طرح‌های پیشنهادی خود را در این زمینه به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند.
کرمانشاه با اشاره به این‌که تا شش‌ماه آینده کار در مراحل اجرائی قرار می‌گیرد و بنابراین امیدواریم از اوایل سال آینده این طرح عملیاتی شود، توضیح داد: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح، ایرانیان می‌توانند در مسافرت‌های خارجی از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند. گردشگران و مسافران خارجی در داخل ایران نیز امکان استفاده از کارت‌های بانکی خود را در شبکه بانکی ایران دارند.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی یادآوری کرد: به‌دلیل دور بودن نظام بانکی ایران از استانداردهای بین‌المللی و مقررات بانکی در سال‌های گذشته، اتصال به کارت‌های بین‌المللی پیچیدگی‌های خاصی دارد و باید از نظر عملکرد، امنیت و انطباق با استانداردها در سطح بالایی باشد.

کرمانشاه با تاکید بر این‌که در صورت بهره‌برداری از این طرح، بستر و زیرساختی فراهم می‌شود که صادرکنندگان و پذیرندگان کارت‌های بانکی از آن استفاده ‌کنند، درباره راه‌اندازی طرح موبایل‌کارت‌ها با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران توضیح داد: زیرساخت‌های این امر آماده شده و قرار است تا پایان سال عملیاتی شود.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اوایل امسال اعلام کرد در پسابرجام، مذاکراتی با شبکه پرداخت بین‌المللی جی‌سی‌بی (JCB) ژاپن و شبکه یو‌پی‌آی (UPI) چین که از ضریب نفوذ مناسبی در آسیا، اروپا و جنوب شرق آسیا برخوردار هستند، آغاز شده‌ است.
به‌گفته داود محمدبیگی، بر اساس بررسی‌های بانک مرکزی نزدیک به 30 درصد پایانه‌های فروشگاه‌ها امکان پذیرش شبکه‌های پرداخت بین‌المللی را دارند.
۱۰ درصد درآمد مالیاتی را حقوق‌بگیران دادند
بامداد جنوب: کارکنان بخش عمومی و بخش خصوصی تا مهر‌ماه سال جاری بر اساس جداول درآمدهای مالیاتی دولت، مجموعا پنج هزار ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، کارکنان بخش عمومی (حقوق بگیران دولت) در هفت ماهه نخست سال جاری دو هزار 900 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به مصوب قانون بودجه 95، 300 میلیارد تومان بیشتر بوده است. گفتنی است این رقم نسبت به عملکرد 7 ماهه در سال 94‌، رشد 35 درصدی داشته است.
همچنین کارکنان بخش خصوصی تا مهر ماه دو هزار 500 میلیارد تومان مالیات بر درآمد پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به قانون بودجه سال جاری حدود صد میلیارد تومان بیشتر بوده است.
این رقم نیز نسبت به عملکرد سال 94 درهفت ماه نخست، رشد 19 درصدی را تجربه کرده است.
همچنین از بخش مشاغل آزاد تا مهرماه، حدود دو هزار 500 میلیارد تومان مالیات بر درآمد اخذ شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.
بر این اساس کل مالیات بر درآمد هفت ماهه نخست سال جاری رقم هشت هزار و 300 میلیارد تومان بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با 27 درصد رشد همراه بوده است.
کل درآمدهایی مالیاتی دولت در مدت ذکر شده رقم 51 هزار میلیارد تومان بوده که به این ترتیب حقوق بگیران حدود 10 درصد درآمد مالیاتی دولت را تامین کرده‌اند.

برچسب ها: اقتصاد ، بانک ، کارت
نام:
ایمیل:
* نظر: