bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
حذف«جناب خان» بخاطر یک مشت ریال «جناب خان» دراین فصل برنامه حضور نخواهد داشت و بالاخره دعوای مالی مالک این عروسک با تهیه کنندگان به بن بست رسید.
 برنامه«خندوانه» با اجرای«رامبد جوان» چند سالی است که از شبکه نسیم در فصل های مختلف پخش می شود که در کنار قالب جذاب و اجرای دیدنی مجری برنامه، شخصیت عروسکی«جناب خان» یکی از بخش های اساسی این برنامه است.
«جناب خان»عروسکی است که ابتدا در مجموعه نمایش خانگی«کوچه مروارید» در نقش لبو فروش جنوبی و سپس در سری دوم و سوم مجموعه «خندوانه» به عنوان یک استندآپ کمدی ظاهر شد. صدا پیشگی این عروسک به عهدهٔ  «محمد بحرانی»و عروسک گردانی بر عهدهٔ «مهدی برقعی» و «حامد ذبیحی» می‌باشد. 

حذف«جناب خان» بخاطر یک مشت ریال

«سعید سالارزهی» مالک شخصیت این عروسک پس از اتمام فصل گذشته این برنامه از احتمال عدم حضور «جناب خان» در فصل بعدی خبر داد که عده ای این خبر را نوعی بازارگرمی و خبرسازی برای برنامه و هم چنین بالابردن قیمت قرارداد می دانستند، اما با نزدیک شدن به پخش فصل جدید هرروز خبرهای غیر رسمی درباره بود یا نبود«جناب خان» به گوش می رسید.

با جدی شدن پخش فصل جدید این برنامه خبر هایی مبنی بر اختلاف مالی مالک این عروسک با تهیه کنندگان برنامه به گوش می رسید که احتمال حذف«جناب خان» را قوت می بخشید، خبری که باعث ناراحتی مخاطبان این برنامه می شد، برنامه ای که طبق آمارهای رسمی رسانه ملی پربیننده ترین برنامه تلویزیون در برهه های مختلف بوده است.

اما نهایتا با پخش تیزرهای فصل جدید«خندوانه» مشخص شد که «جناب خان» دراین فصل برنامه حضور نخواهد داشت و بالاخره دعوای مالی مالک این عروسک با تهیه کنندگان به بن بست رسید و کار دست «خندوانه» داد.

 عروسکی که شاید بعد از شخصیت«کلاه قرمزی» پرطرفدارترین مولود عروسکی تلویزیون است و این جذابیت حاصل هنر صداپیشگی و ایده های ناب صدا پیشه آن یعنی«محمد بحرانی» است، هنرمندی که با صدای زیبای خود توانست میلیون ها مخاطب را با خود همراه سازد، اما جدای از این که آیا غیبت این شخصیت در فصل جدید برنامه باعث ریزش مخاطب می شود یا خیر؟

 این موضوع قابل توجه است که درعین حق مالک شخصیت«جناب خان» برای بهرمندی مالی ازاین عروسک، باید این نکته را درنظر گرفت که وقتی پدیده ای تا این حد دربین مخاطبان فراگیر و دوست داشتنی شود دیگر متعلق به یک شخص نیست و در واقع  به لحاظ عاطفی متعلق به همه مردم ایران است، هرچند بدون توجه به مباحث اداری و قانونی که طبیعتا «سعیدسالارزهی» دراین زمینه محق می باشد، اگر شخصی بخواهد ادعای مالکیت «جناب خان» را داشته باشد تنها«محمد بحرانی» است و نه شخصی دیگر، هرچند برخی احتمال ارتباط این غیبت با تولید فیلم سینمایی«جناب خان» را هم با این اتفاق محتمل می دانند.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، خندوانه
نام:
ایمیل:
* نظر: