bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
در راستای توسعه خدمات شهری بندر بوشهر؛
حمل و نقل یکی از عوامل عمده توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و این بخش از توسعه از آنجا حائز اهمیت است که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، «حمل و نقل» است.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
حمل و نقل یکی از عوامل عمده توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و این بخش از توسعه از آنجا حائز اهمیت است که یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی، «حمل و نقل» است. رفت و آمد شهروندان بوشهری جزء مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که همواره مد نظر بوده و مسوولان و متولیان امر نیز از دیرباز در تلاش برای مرتفع کردن این کاستی از سطح شهر بوده‌اند، هر چند آن‌گونه که انتظار می‌رفته دستاورد مثبت و محسوسی برای شهروندان در پی نداشته اما در دوره اخیر، شهردار بندر بوشهر با تلاش مجموعه‌اش در بخش حمل و نقل اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که به‌تدریج میزان رضایتمندی شهروندان خود مُهر تائیدی خواهد بود بر آنچه گفتیم و نوشتیم.
چندی پیش در خصوص دو طرح توسعه و نوسازی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر گزارشی نوشتیم و درباره اضافه شدن 200 تاکسی و 23 اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی توضیحاتی را ارائه کردیم.

راه‌اندازی ایستگاه شماره دو اتوبوسرانی واقع در میدان مطهری مدتی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد، از همین رو برای پیگیری جزئیات این خبر و زمان راه‌اندازی نهایی این ایستگاه با سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر گفت‌وگو کردیم. علی توسلی با بیان این‌که راه‌اندازی ایستگاه شماره دو اتوبوسرانی واقع در میدان مطهری (مکان گلفروشی‌های سابق) که در حال حاضر عملیات اجرائی آن از سوی پیمانکار مربوط با نظارت حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری در دست پیگیری و اقدام است، تصریح کرد: به‌موجب هماهنگی‌های به‌ عمل آمده و پیگیری‌های شخص جناب شهردار محترم تعداد پنج دستگاه اتوبوس هیجده متری (آرتی کولیت) نو به‌صورت دریافت تسهیلات بانکی از طریق بانک عامل مربوط در حال پیگیری و دریافت آن هستیم.
توسلی در پاسخ به این سوال که این پنج دستگاه اتوبوس برای رفت و آمد در کدام محدوده در نظر گرفته شده، افزود: این پنج دستگاه از شرکت مورد نظر خریداری و به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی تنها جهت تردد در محدوده شهری منطقه یک بوشهر و به‌منظور انتقال و جابه‌جایی مسافرانی است که از مناطق جنوبی و حومه و سایر شهرهای عالیشهر و چغادک و روستاهای همجوار از طریق ناوگان اتوبوسرانی در ایستگاه شماره دو مطهری تخلیه و پیاده خواهند شد و دوباره با پنج دستگاه اتوبوس یاد شده به مقاصد مورد نظر و مرکز شهر ایستگاه شماره یک اتوبوسرانی واقع در میدان معلم انتقال و جابه‌جا خواهند شد. 

این مسوول ضمن تاکید بر این‌که انشاءالله با اجرائی شدن این طرح و طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته، هم زمان انتظار مسافران محترم در ایستگاه‌های خطوط شهری به حداقل خواهد رسید و هم شاهد ترافیک کمتری در محدوده شهر با حذف تعدادی از ایستگاه‌های خطوط شهری خواهیم بود، یادآور شد: انتظار می‌رود که شهروندان بزرگوار نیز با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی شهری جهت تردد و جابه‌جایی خود و استفاده کمتر از خودروهای شخصی در مواقع غیر ضروری ما را در این امر همراهی کنند.
مناطق جنوبی بوشهر هر چند که از لحاظ وجود نیروگاه اتمی حائز اهمیت فراوان است اما همگام با مناطق شمالی رشد نکرده و شهروندان این منطقه از کاستی‌های بسیاری همچون کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و آموزشی و ... رنج می‌برند. علاوه بر این، رفت و آمد شهروندان مناطق عالیشهر و چغادک نیز به بوشهر که به‌منظور انجام امور روزمره به مرکز استان صورت می‌گیرد، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع چنین کاستی‌هایی نیازمند نگاه ویژه شهرداری و دیگر نهادها و مسوولان است. تغییر و تحولاتی که در همین راستا صورت گرفته و یک نمونه آن نیز همان‌طور که در گزارش امروز به آن اشاره کردیم، راه‌اندازی ایستگاه شماره دو اتوبوسرانی است. بی‌شک با تدابیر و چاره‌اندیشی و همت جانانه می‌توان خادم واقعی مردم بود و در جهت تامین رفاه نسبی شهروندان گام برداشت. تلاش و برنامه‌ریزی مسوولان برای رفع کمبودها از یک‌سو و همراهی و همگامی شهروندان نیز طرف دیگر قضیه است تا چرخ‌های توسعه شهر به‌خوبی بچرخد. 

بارها مشاهده شده که برخی از جوانان آگاهانه یا ناآگاهانه به اموال شهرداری که در اصل متعلق به تک‌تک شهروندان است آسیب زده و آنها را تخریب کرده‌اند که همین امر هزینه‌ای مضاعف را بر دوش این سازمان نهاده، حال تصور کنید شهرداری به جای این‌که وقت، انرژی و هزینه خود را صرف طرح‌های دیگر کند، باید بار دیگر دوباره‌کاری کرده و این بار خسارت تخریب‌های این‌چنینی را متحمل شود. به‌طور قطع نمی‌توان از چنین شهری انتظار پیشرفت و تغییر داشت، مگر آن‌که خود بخواهیم و همت کنیم... . 

نام:
ایمیل:
* نظر: