bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
اعزام عجیب ملی‌پوشان بوشهری قایقرانی به اردو؛
حدود دو هفته از گزارش ما از وضعیت قایقرانی در بوشهر می‌گذرد و امیدوار بودیم که مسوولان حمایت خود را بیشتر کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه مسوولان بیشتر از همه بی‌توجهی خود را نسبت به این رشته نشان دادند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
حدود دو هفته از گزارش ما از وضعیت قایقرانی در بوشهر می‌گذرد و امیدوار بودیم که مسوولان حمایت خود را بیشتر کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه مسوولان بیشتر از همه بی‌توجهی خود را نسبت به این رشته نشان دادند. حدود یک هفته پیش سه قایقران از بوشهر به تیم ملی دعوت شدند و انتظار می‌رفت که این قایقرانان با هواپیما به تهران بروند ولی این اتفاق رخ نداد و آنها با هزینه شخصی و با اتوبوس به تهران رفتند. سفری که از هر لحاظ به ضرر آنها تمام می‌شد. البته این اتفاق زیاد عجیب نیست، چراکه قبلا هم مشاهده کرده بودیم که مسوولان نسبت به ملی‌پوشان بوشهری خیلی بی‌توجه هستند و اصلا آنها را فراموش کرده‌اند. تصور می‌کردیم وقتی وزیر ورزش و جوانان به بوشهر آمد، وضعیت نسبت به قبل تغییر کند ولی مثل این‌که مسوولان فقط برای ساعتی پای تعهد خود ماندند و پس از رفتن وزیر باز هم راه گذشته را در پیش گرفتند. به همین دلیل امروز به سراغ سرمربی ملی‌پوشان بوشهری قایقرانی رفتیم.

هادی کللی، مربی این سه قایقران در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که هیچ‌گونه حمایتی از سوی اداره ورزش و جوانان صورت نگرفته، گفت: وقتی فدراسیون نفرات اعزامی به تیم ملی را مشخص می‌کند، یک رونوشت نیز به اداره تربیت بدنی می‌دهد که این نفرات از بوشهر برای اردو دعوت شده‌اند ولی مسوولان این اداره و اداره ورزش و جوانان هیچ‌گونه کاری برای ما نکردند. حتی هزینه اتوبوس را از هزینه خود دادیم، چراکه هیات قایقرانی هم بودجه‌ای برای این کار نداشت. همانطور که قبلا هم گفتم، قرار است اول دی‌ماه در بوشهر اردوی تیم ملی برگزار شود اما برای این اتفاق، تربیت بدنی و اداره ورزش و جوانان یک ریال هم به ما کمک نکرده است. ورزشکاران جوان وقتی خبر دعوت‌شدنشان را فهمیدند خیلی خوشحال شدند و حداقل‌‌ترین کاری که مسوولان می‌توانستند برای ما انجام دهند این بود که بلیت هواپیما فراهم کنند ولی نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه همانطور که گفتم از هزینه شخصی برای بچه‌ها بلیت گرفتیم. واقعا نمی‌شد که از ورزشکار بخواهیم که بلیت را خودش فراهم کند و اگر این حرف به این ورزشکاران می‌گفتیم از نظر روحی هم به او و هم به خانواده‌اش آسیب می‌زدیم. مطمئنا خانواده با این مساله برخورد می‌کرد و می‌گفتند که «این چه وضعی است که ورزشکار برای پیشرفت باید از جیب خود بدهد».

وی در ادامه یادآور شد: خانواده‌ها از وضعیت هیات باخبر هستند ولی وقتی فهمیدند که بچه‌هایشان به تیم ملی دعوت شده‌اند، خیلی خوشحال شدند چراکه آنها جزء بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. متاسفانه اگر وضعیت به همین شکل باشد و منابع مالی نداشته باشیم نمی‌توانیم عملکرد رو به رشد داشته باشیم و قایقرانی دوباره به وضعیت قبل برمی‌گردد. ما این ورزش را به سختی احیا کردیم و ثابت کردیم که در کمترین زمان ممکن ( حدود یک سال) عملکرد خوبی داشتیم. الان سه قایقران به تیم ملی رفته‌اند و علاوه بر این دو قایقران دیگر هم از قبل در تیم ملی بودند. مجموعا پنج ملی‌پوش داریم که این خیلی خوب است ولی اگر حمایتی صورت نگیرد ما مطمئنا به بن‌بست می‌خوریم. بچه‌ها اصلا خواستار دریافت حقوق نیستند ولی متاسفانه مسوولان ما هیچ توجهی نمی‌کنند.

کللی در پاسخ به این‌که چقدر این مسائل می‌تواند روی قایقرانان تاثیر بگذارد، تاکید کرد: خیلی از شهرستان هستند که ملی‌پوش دارند ولی فاصله‌شان با تهران دو ساعت است ولی ما با تهران حدود 18 ساعت فاصله داریم و وقتی بچه‌ها این مدت زمان در اتوبوس باشند، فقط دو روز طول می‌کشد که خستگی‌شان برطرف شود اما آنها از روز گذشته در تمرینات شرکت کرده‌اند و مطمئنا خسته هستند و شاید از نظر روحی هم با مشکل و مواجهه شدند. واقعا کار سختی نیست که مسوولان برای ما هواپیما رزرو کنند. الان در عسلویه خیلی پرواز بوشهر-تهران وجود دارد و خیلی از هواپیماها خالی به تهران می‌روند. ولی همه آنها نیازمند این است که ما یک پشتیبان داشته باشیم. ما فعلا با چنگ و دندان قایقرانی را در راه درست قرار داده‌ایم ولی باید کسی باشد که از این ورزش حمایت کند.
در ادامه گزارش به سراغ رئیس هیات قایقرانی رفتیم. زارعی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد عدم تمایل مسوولان برای حمایت از این رشته گفت: اداره ورزش و جوانان که کلا تعطیل است و به نظر من باید در آن را گل گرفت. آنها در سال 95، فقط یک میلیون تومان به ما کمک کرده‌اند و این در حالی است که شش ملی‌پوش تحویل استانمان داده‌ایم و در حالی که کار خاصی برای ما نکرده‌اند. وزیر ورزش و جوانان به اینجا می‌آید و منم منم می‌کند ولی این حرف‌ها فقط روی کاغذ می‌ماند و کار عملی به هیچ عنوان انجام نمی‌گیرد. واقعا نمی‌دانم چرا آنها به ما کمک نمی‌کند؛ شاید نمی‌خواهند قایقرانی در بوشهر جا بیافتد یا اصلا نمی‌خواهند قایقرانی فعالیتی داشته باشد. 

وی در پاسخ به این‌که این مسائل چقدر می‌تواند روی قایقرانان تاثیر بگذارد، یادآور شد: می‌تواند تاثیر عمیقی بگذارد. بچه‌ها در این هوای سرد، با اتوبوس به تهران رفتند که در اردو شرکت کنند. جدا از این باید تست آمادگی هم می‌دادند. چون سن این قایقرانان کم است، صد درصد تاثیر منفی روی روحیه آنها دارد. اگر آنها دست پر هم از مسابقات برگردند کسی به استقبال آنها نمی‌رود و فراموش می‌شوند. بعضی از مسابقات سطح بسیار پایینی دارند ولی مسوولان ما در همه جا این مسابقات را تبلیغ می‌کنند ولی وقتی نوبت به مسابقات کشوری می‌شود، آنها همه چیز را فراموش می‌کنند. خانواده‌ها هم حق دارند که در این مورد اعتراض کنند و ما تا آنجا که توانستیم کارهای مورد نیاز را انجام دادیم ولی کسی ما را تحویل نمی‌گیرد. ما خودمان ورزشکار بودیم و این شرایط را تجربه کرده‌ایم.
برانکو: هر شکست، یک درس است
بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش مقابل ذوب آهن مستحق شکست نبوده است.
برانکو ایوانکوویچ پس از دیدار دوستانه تیم‌های پرسپولیس و شهرداری ورامین که منجر به پیروزی ۴ بر صفر تیمش شد درباره شکست تیمش مقابل ذوب آهن، گفت: مدت‌های زیادی بود که شکست نخورده بودیم اما بالاخره باید این اتفاق رخ می‌داد. در این بازی به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم، چرا‌‌که بهتر از حریف بازی کردیم اما به ذوب‌آهن تبریک می‌گویم آنها تیم خوبی هستند. هر بردی یک درس جدید است اما با این حال بهتر از ذوب آهن بودیم. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و تمام زیبایی‌های آن به همین است. فکر می‌کنم هواداران فرصت دیدن یک بازی زیبا را داشتند. ذوب آهن فقط در یک نیمه موقعیت ایجاد کرد. ما موقعیت‌های بسیار زیادی داشتیم و از این شکست درس می‌گیریم.
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در صورت تداخل مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا با برنامه‌های تیم ملی آیا بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد، تاکید کرد: من هنوز هیچ چیز نمی‌دانم که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم؛ نه از برنامه‌ریزی تیم ملی اطلاع دارم و نه از برنامه‌ریزی لیگ برتر. تا جایی که می‌دانم برنامه تیم ملی با ما تداخل ندارد و از برنامه لیگ هم کاملا باخبر نیستم. با وجود این برنامه لیگ قهرمانان آسیا تنظیم شده و می‌دانیم در چه زمان‌هایی باید به میدان برویم.
برانکو درباره اظهارات علی پروین مبنی بر این‌که رسانه‌ها نباید مهدی طارمی را با ساسان انصاری مقایسه کنند تا فشار از روی مهاجم پرسپولیس برداشته شود، یادآور شد: بازیکن تمرین می‌کند تا تمرکزش را حفظ کند. طارمی را امروز با انصاری مقایسه می‌کنند و یک روز بعد انصاری را با مهدی ترابی. بازیکنانی که در پرسپولیس و باشگاه‌های بزرگ هستند باید آمادگی هر شرایطی را داشته باشند. بازیکنانی که در پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی یا سپاهان به میدان می‌روند، باید آمادگی مقابله با روزهای سخت را هم به دست بیاورند. رسانه‌ها در هر حال مقایسه خود را انجام می‌دهند. یک روز از بازیکنی تعریف می‌کنند و روز دیگر او را به باد انتقاد می‌گیرند. اظهار نظر بازیکنان درباره مسائل داوری شاید تاثیر منفی بر این مسائل داشته باشد. من با سید جلال موافقم. البته داوران به هر حال اشتباه می‌کنند و اشتباه خواهند کرد. من نظرم این است که کارتی که کامیابی‌نیا در بازی با ذوب آهن گرفت سخت‌گیرانه بود ولی داوران در کل در این دیدار خوب داوری کردند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پول ترانسفر محمد انصاری می‌توانست قسمتی از مشکلات باشگاه را حل کند یا نه، گفت: من نمی‌دانم شرایط مالی پیشنهاد انصاری چگونه بوده است. من درک می‌کنم چون فرصتی بود که انصاری پول دربیاورد ولی این مساله به باشگاه برمی‌گردد. من به این بازیکن نیاز دارم ولی اگر باشگاه تصمیم راهبردی در این مساله داشته باشد با انتقال او موافقت می‌کنیم.
سرمربی تیم پرسپولیس از ارائه لیست بازیکنان درخواستی‌اش به باشگاه خبر داد و تصریح کرد: برای مشکل گلزنی تیم‌مان در حال حاضر فینال جام جهانی باشگاه‌ها برگزار می‌شود و احتمال دارد پس از اتمام این دیدار به رونالدو پیشنهاد دهیم! در مورد مساله سروش رفیعی هم این را باید بگویم که من در مورد بازیکنان صحبت نمی‌کنم و این مساله‌ای است بین باشگاه‌ها و تا قطعی نشود درباره آن نمی‌شود، صحبت کرد.
برچسب ها: ورزش ، قایقرانی ، زارعی
نام:
ایمیل:
* نظر: