bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید که از مرداد‌ماه 1392 و همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم تا امروز سه هزار و
 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید که از مرداد‌ماه 1392 و همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم تا امروز سه هزار و 25 واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشته و باز فعال شدند.
فرشاد مقیمی روز گذشته به ایرنا گفت: در سال 1392 حدود شش هزار و 800 واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی شناسایی شد که حدود نیمی از این واحدها در سه سال اخیر به چرخه تولید بازگردانده شدند.
وی با اشاره به این‌که توقف برخی از این واحدها به بیش از 10 سال قبل برمی‌گردد، گفت: فعالیت 50 درصد این واحدها قبل از دهه 1380 متوقف شده بود و خیلی از اینها قابل برگشت نبودند. 

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این‌که هر کدام از این واحدهای صنعتی با مشکلاتی روبه‌رو بودند، افزود: برخی از این واحدها، چرخه عمر محصولاتشان تمام شده بود و کالاهای آنان بازار مصرف نداشت. برخی چرخه عمر تکنولوژی شان و برخی چرخه عمر صنعت شان تمام شده بود. در این بین، آن دسته از واحدهای صنعتی که عمر تکنولوژی شان به پایان رسیده بود، با به روز کردن تکنولوژی قابل برگشت بودند.
مقیمی اضافه کرد: برای بازگرداندن واحدهای متوقف شده، دو پروژه «نوسازی» و «بازسازی» در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفت. برخی از این واحدها در تامین مواد اولیه و برخی در بازاریابی مشکل دارند.
وی نبود آموزش برای مدیران، کارکنان و کارگران را از دیگر مسائل واحدهای صنعتی ذکر کرد و گفت: در این ارتباط، آموزش صد هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی در یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در مورد بازگرداندن واحدهای صنعتی متوقف شده، گفت: روند بازفعال کردن این واحدهای صنعتی به این ترتیب است که ابتدا واحدهای متوقف در شهرک‌های صنعتی را شناسایی و سپس مشکلات آنها را استخراج می‌کنیم.
مقیمی افزود: حمایت های سازمان صنایع کوچک از جنس مالی، تکنولوژیکی، مدیریتی و‌ آموزشی است. واحدهایی که ظرفیت شریک خارجی دارند را به شرکت‌های خارجی معرفی می‌کنیم، تورهای داخلی و خارجی برگزار می‌کنیم تا به شراکت و سرمایه‌گذاری جدید منجر شود.

این مقام مسوول در صنایع کشور یکی دیگر از راهکارهای حمایت از بنگاه‌ها را تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند فرایند صادرات محصولات خود را با کمک مجموعه‌های صادراتی انجام دهند؛ چنین طرحی در زمینه زعفران اجرا شد و نتایج قابل توجهی به دست آمد.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی واحدهای صنعتی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مرداد 1392 تا الان هشت هزار و 105 واحد در داخل شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.
معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در ارتباط با طرح خروج از رکود که قرار است هفت هزار و 500 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به ظرفیت برسند، تاکنون 68 هزار و 500 میلیارد ریال(شش هزار و 850 میلیارد تومان) تسهیلات به 9 هزار و 634 واحد صنعتی پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آبان‌ماه امسال در مراسم بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در شهرکرد گفته بود، در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امسال 15 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.
وی افزوده بود، با تاکیدهای مقام معظم رهبری در راستای کمک به صنایع کوچک و متوسط 108 هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به منظور از سرگیری این تعداد واحد پرداخت شد.
نعمت‌زاده با اشاره به این‌که تاکنون بیشتر به‌دنبال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار بودیم، خاطرنشان کرده بود: در آینده بر فعالیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات نظارت بیشتری خواهد شد تا تولید و اشتغال رونق گیرد.
گزارش        نصب تاسیسات جدید در فاز ۱۱ برای حفظ تولید اولیه تا ۲۰ سال
بامداد جنوب: توتال مسوولیت این را می‌پذیرد که با نصب تاسیسات فشارافزایی، نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ سال تولید از فاز ۱۱ را حدود دو میلیارد فوت مکعب در روز نگه دارد.
وزیر نفت روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این مطلب افزود: ظرفیت فاز 11 پارس جنوبی به اندازه دو فاز متعارف یعنی حدود دو میلیارد فوت مکعب یا 56 تا 57 میلیون مترمکعب در روز تولید گاز ترش است که این گاز ترش تولیدی با دو خط لوله به ساحل می‌آید.

به‌گفته بیژن زنگنه، بنا نداریم تاسیسات ساحلی جدیدی برای فاز 11 احداث کنیم بلکه از همین تاسیسات موجود در پارس جنوبی برای شیرین‌سازی گاز ترش تولیدی فاز 11 استفاده می‌شود.
این عضو کابینه دولت با بیان این‌که یک میلیون تن در سال اتان تولیدی در فاز 11 پارس جنوبی برای خوراک واحدهای پتروشیمی ارسال خواهد شد، گفت: در فاز دوم توسعه فاز 11 برای نخستین‌بار در کل میدان پارس جنوبی، تاسیسات فشار افزایی بر روی سکوی جدیدی که می سازند، نصب خواهد شد که این کار در میدان گازی پارس جنوبی بی‌سابقه است و حتی در طرف قطر نیز تا امروز اقدام به طراحی و نصب تأسیسات فشار افزایی نکرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که در سال‌های آتی تمامی فازهای پارس جنوبی شروع به کاهش فشار می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار است که در فاز 11، تاسیسات فشار‌افزایی طراحی و نصب می‌شود تا در صورت لزوم برای فازهای دیگر نیز در آینده اقدام به طراحی و نصب تاسیسات فشار افزایی شود.
وزسریر نفت با اشاره به واگذاری توسعه فاز 11 پارس جنوبی به کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه گفت: توتال مسئولیت این را می‌پذیرد که با نصب تاسیسات فشار‌افزایی، نزدیک به 15 تا 20 سال تولید از فاز 11 را حدود 2 میلیارد فوت مکعب در روز نگه دارد.
به‌گفته وی، 40 ماه پس از عقد قرارداد به اولین تولید در فاز 11 می‌رسیم و نزدیک به سه تا چهار سال بعد سکوی فشارافزایی در این فاز نصب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: