bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
اختصاص یارانه به احزاب از سوی دولت؛
کمیته مالی و پشتیبانی خانه احزاب ایران چندی پیش تشکیل شد. تا اعضای خانه بتوانند با پیگیری موضوع اختصاص یارانه به احزاب از سوی دولت و طراحی برنامه‌ها و راهبردهای جدید به منظور تامین منابع مالی برای خانه احزاب و اعضای آن گامی اثرگذار بردارند.
کمیته مالی و پشتیبانی خانه احزاب ایران چندی پیش تشکیل شد. تا اعضای خانه بتوانند با پیگیری موضوع اختصاص یارانه به احزاب از سوی دولت و طراحی برنامه‌ها و راهبردهای جدید به منظور تامین منابع مالی برای خانه احزاب و اعضای آن گامی اثرگذار بردارند. 
وزیر کشور نیز که حامی فعالیت حزبی بوده روز گذشته در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب، به موضوع پرداخت یارانه به احزاب پرداخت و با بیان این‌که من موافق اختصاص یارانه به احزاب هستم، گفت: حاضرم به هر کمیسیون مجلس که لازم باشد بروم و از یارانه احزاب دفاع کنم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همین راستا تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید مدافع یارانه احزاب باشد. از سوی دیگر خود احزاب هم باید پیگیر این موضوع باشند و اگر لازم باشد آقای مقیمی هم این مساله را دنبال خواهد کرد.
وی در ادامه یادآور شد: البته ما 248 حزب در کشور داریم که کمک به همه آنها کار را مشکل می‌کند بنابراین خود خانه احزاب باید در این زمینه تدبیر کند تا این مشکل حل شود.
صد البته که خانه احزاب با تشکیل کمیته مالی و پشتیبانی با تدبیر در این مسیر گام برداشته است. با این حال برخی فعالان حزبی معتقد هستند پیرامون پرداخت یارانه به احزاب باید همه جوانب را در نظر گرفت.
اسماعیل یاسینی دبیر حزب اسلامی کار استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، با بیان این‌که کمک کردن به احزاب خوب است، گفت: اتفاقا محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار حکم ریاست کمیته مالی و پشتیبانی خانه احزاب را بر عهده دارد و این نگاه حمایتی دولت مورد پذیرش ماست به شرطی که استقلال احزاب از دولت‌ها حفظ شود.
یاسینی با یادآوری این‌که منبع در آمد احزاب معمولا از پرداخت حق عضویت اعضای‌شان تامین می‌شود، افزود: پرداخت یارانه می‌تواند موجب فعالیت بیشتر بدنه اجتماعی شود، با این حال بهتر است اقدامات این چنینی با کار کارشناسی و نظامند صورت گیرد تا جلوی حاشیه‌ها و چالشی‌های احتمالی که ممکن است در این مسیر به وجود آید، گرفته شود.
دبیر حزب اسلامی کار استان بوشهر در ادامه با تاکید بر این نکته که پرداخت یارانه به احزاب نباید موجب شود که احزاب به دولت‌ها وابسته شوند، افزود: سیاستمداران و برخی دولت مردان نگاه انتقادی را نمی‌پسندند در حالی یکی که از کارکردهای احزاب نقد کردن جهت پیشرفت و توسعه ملی‌ است، در چنین شرایط ممکن است این تصور پیش آید که پرداخت یارانه از سوی دولت به احزاب، فعالان این عرصه را از وظیفه اصلی‌شان دور کند.. 
سیروس بنه‌گزی دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با بامداد جنوب، در این‌باره گفت: احزاب موتور محركه توسعه و پوياي يك كشور هستند، تصميم كمك دولت به احزاب نیز اقدام تازه‌اي نيست. پیش از این در دولت اصلاحات نیز از احزاب حمایت می‌شد اما متاسفانه در دولت احمدي‌نژادي به‌دليل عدم اعتقاد به كار حزبي پرداخته یارانه به احزاب كنار گذاشته شد.

بنه‌گزی با بیان این‌که در اکثر كشورها كمك‌های اینچنینی به احزاب صورت مي‌گيرد ولي بايد چهارچوبي براي اين كمك‌ها در نظر گرفت كه به سوگيري دولت‌ها در مقاطع مختلف به نفع احزاب حامي منجر نشود، تصریح کرد: به‌نظر من اين اقدام دولت، احزاب را از تنگناهاي كارهاي تشكيلاتي و آموزشي رها مي‌سازد و در صورت تحقق در آينده شاهد رشد كيفي و كمي احزاب خواهيم بود. 
به گفته بنه‌گزی اين كمك‌ها باید همه احزاب را در بر‌گیرد و شامل تمامی احزاب، مخالف و موافق شود. 
گفتنی است در حال حاضر 43 حزب و تشکل سیاسی در بوشهر در طیف‌های مختلف فکری فعال هستند و خود را برای دو انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا آماده می‌کنند. قرار است به‌زودی فعالیت انتخاباتی آغاز شود، ستاد انتخاباتی وزارت کشور نیز از اوایل دی‌ماه آغاز به‌کار می‌کند .

برچسب ها: سیاسی ، احزاب ، یارانه
نام:
ایمیل:
* نظر: