bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۵
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کنونی کشور پول نیست، بلکه ضعف مدیریت و بروکراسی اداری است.
 محمدرضا عارف در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: برای حضور در کنفراس شبکه های هوشمند انرژی به کرمان سفر کرده ام.

وی افزود: بحث هوشمندسازی در دنیا جدی است و این مسئله برای کنتورهای برق در ایران بیشتر مطرح است و هوشمندسازی با یک رویکرد علمی در 15 سال اخیر در دنیا آغاز شده است.

عارف تصریح کرد: در این راستا در ایران یک انجمن علمی تشکیل دادیم و بنده به عنوان رییس انجمن شبکه های هوشمند انرژی فعالیت می کنم که سالانه کنفرانس شبکه های هوشمند را برگزار می کنیم و امسال این کنفرانس در کرمان برگزار شد.

رییس فراکسیون امید مجلس خطاب به آیت الله جعفری بیان کرد: برای عرض ارادت و ابلاغ سلام دوستان خدمت شما رسیدیم.

وی در ادامه افزود: استاندار کرمان کارهای خیلی خوبی انجام داده و زمانی که به نتیجه برسد الگویی برای کشور خواهد بود.

عارف با اشاره به اینکه وضع کرمان خوب شده، تصریح کرد: در استان های کرمان، یزد و سمنان مردم همکاری خوبی با استانداران و دولت دارند و بخشی از توسعه کرمان با همکاری مردم اتفاق افتاده است.

وی درباره بحث کمبود اعتبارات بیان کرد: مشکل کنونی کشور پول نیست، بلکه ضعف مدیریت و بروکراسی اداری است.

عضو کمیسون آموزش مجلس با بیان اینکه سرانه مصرف آب در ایران دو برابر اروپا است، ابراز کرد: آب بحران جدی است و انتقال آب آشامیدنی در کشور ضرورت است و استان های کرمان، اصفهان و ... در حوزه آب با مشکل جدی برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله"سیدیحیی جعفری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: استاندار کرمان خیلی فعال است و علی رغم کمبود اعتبارات، کارهای خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل در استان کرمان کمبود بارندگی و آب است و  متاسفانه در سال جاری شاهد بارندگی خیلی کمی بوده‌ایم تصریح کرد: باید تصمیم جدی و قاطع در زمینه برخورد و بستن چاه های غیرمجاز در کشور و استان کرمان گرفته شود.
 

اگر دست از تنگ نظری برداریم، رشد خواهیم کرد

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین ظهر امروز اول دی ماه در نشست بررسی جنبش دانشجویی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت سی و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، گفت: اگر اختلاف نظر را بپذیریم و تحمل کنیم و دست از تنگ نظری برداریم، قطعا رشد خواهیم کرد.

وی هدف از این سفر را شرکت در یک برنامه علمی دانست و  با اشاره به اینکه کرمان دیار کریمان، دیار مردان متعهد، سخت کوش و باهوش است، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به سن بلوغ رسیده و وارد دهه پنجم عمر خود می شود.
 

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی روز دانشجو را نقطه عطف جدی در مبارزات دانشجویی دانست و تصریح کرد: مقطع اول جنبش دانشجویی از ماه های آغازین سال 1322 با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه تهران آغاز و تا آستانه پیروزی انقلاب ادامه داشت.
 

عارف از استکبار ستیزی و استعمار ستیزی فعالیت های اصلی جنبش دانشجویی سخن گفت و عنوان کرد: در جریانات جنبش دانشجویی در قبل از انقلاب مربوط به دانشجویان مسلمان بود اما جریانات ملی گرا و چپ در آن حضور داشتند.
 

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در 16 آذر شعار استکبار ستیزی و استعمار ستیزی فریاد زدند، ادامه داد: در دهه سی ام انقلاب اسلامی و به واسطه اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده، نگاه مردم به دانشجو و دانشگاه پررنگ تر شده است.
 

وی نقطه عطف دوم جنبش دانشجویی را 15 خرداد سال 42 دانست و ابراز کرد: در این دوره جنبش دانشجویی با نهضت امام راحل همراه گردید و در این دوران بود که امام راحل پیام های مختلفی به دانشجویان خارج از کشور دادند که اگر به این پیام ها توجه نمایید وحدت بین دانشجو و حوزه مشهود می باشد.
 

عارف با بیان این مطلب که امام راحل محور انقلاب را دانشجو می دانستند، افزود: قابل ذکر می باشد که از 15 خرداد 42 به بعد رنگ جریانات جنبش دانشجویان، اسلامی تر می شود.
 

وی نقطه عطف سوم جنبش دانشجویی را 22 بهمن 1357 دانست و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 مرحله دوم جنبش دانشجویی آغاز و تا زمان حال که تقریبا 4 دهه از این دوران می گذرد، ادامه دارد.
 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسالت اصلی جنبش دانشجویی در مرحله اول که 3 دهه عمر آن می باشد، براندازی بود و وظیفه آن در مرحله دوم همراهی با انقلاب، تثبیت انقلاب و تلاش برای حاکمیت ارزش های انقلاب می باشد.
 

وی مسئولیت پذیری و همیشه در صحنه بودن را از وظایف اصلی دانشجو دانست و ابراز کرد: تاثیرگذاری دانشجویان و جوانان در جنگ بی بدیل بود و در این دوران شاهد بودیم که جوان بیست ساله از فرماندهان موفق جنگ شد که نشان از جایگاه ویژه دانشجو در آن دوران را دارد.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحلیل منصفانه باشد، ستون اصلی دانشگاه اساتید می باشند اما سهم بالای دستاوردهای علمی دانشجویان را نمی توان منکر شد.
 

وی با بیان این مطلب که در آستانه مرحله سوم جنبش دانشجویی می باشیم، عنوان کرد: باید مدنظر داشت که در مرحله سوم چه وظیفه ای بر عهده دانشجو می باشد و اگر عمر 70 ساله جنبش دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم کارنامه آن درخشان می باشد.اما دانشجویان باید عملکرد جنبش دانشجویی را از اول انقلاب تا کنون مورد ارزیابی و تحلیل قرار داده تا با تحلیل دقیق کارشناسی بتوانند مدیریت علمی داشته باشند.
 

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جنبش دانشجویی در برخی از مقاطع افراط و تفریط داشته است که باید با بررسی علت این امر را پیدا نمود.
 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید تحلیل کارشناسی بر عملکرد جنبش داشته باشیم تا در آینده جوانان و نوجوانان در راستای آرمان های انقلاب گام بردارند، ضمن آنکه باید همواره مد نظر داشته باشیم که ما مدیون انقلاب و خون شهیدان می باشیم و باید از ارزش های انقلاب پاسداری کنیم.
برچسب ها: سیاسی ، عارف ، امید ، رشد
نام:
ایمیل:
* نظر: