bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعلام نوسازی 60درصد جنگ افزارهای هسته ای این کشور در چارچوب افزایش توان مقابله با تهدیدهای خارجی، از برتری بر هر دشمن بالقوه در عرصه جنگی خبر داد.
پایگاه خبری کاخ کرملین روز جمعه به نقل از سخنان پوتین در نشست عالی دفاعی این کشور اظهار کرد که در زمان حاضر روسیه بر هر دشمن بالقوه از نظر توانمندی نظامی برتری دارد.
رئیس جمهوری روسیه در این نشست که دیروز برگزار شد، تاکید کرد: با وجود این دستاورد، نباید آسوده بود و کاری نکرد، زیرا با انتخاب چنین رویکردی وضعیت تغییر می کند.
وی ادامه داد: در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده، سال 2016 نیز روند هماهنگ تجهیز و نوسازی نیروهای مسلح روسیه اجرا شد و اکنون نیروی سه گانه اتمی در سطح شایسته ای از توانمندی قرار گرفته است.
سیاسی

پوتین ادامه داد: نیروی سه گانه اتمی روسیه (موشک های قاره پیمای زمین پایه، هواپیماهای دورپرواز حامل موشک های هسته ای، ناوها و زیردریایی ها با توان پرتاب جنگ افزار اتمی) در حفظ موازنه راهبردی نقشی کلیدی دارد.
وی در پایان تاکید کرد: تا سال 2021 باید برخورداری نیروهای مسلح روسیه از جنگ افزارهای پیشرفته و نوین به بیش از 70 درصد تسلیحات برسد.
رئیس جمهوری روسیه در سه دوره ریاست جمهوری غیرپیاپی که از سال 2000 آغاز شده است، بازسازی و نوسازی توان نیروهای مسلح این کشور را که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 آسیب دید، در دستور کار قرار داده است.
برچسب ها: سیاسی ، پوتین ، نظامی
نام:
ایمیل:
* نظر: