bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
پس از انتشار رای هیات فوتبال بوشهر علیه تیم امید اهرم؛
این روزها خبرهای زیادی از جریمه تیم‌ها از سوی هیات‌ها به‌خاطر گزارش ناظران بازی شنیده می‌شود. در این‌که بسیاری از این گزارش‌ها صحیح است شکی نیست ولی در بعضی از آن گزارش‌ها مشکلاتی وجود دارد که....
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
این روزها خبرهای زیادی از جریمه تیم‌ها از سوی هیات‌ها به‌خاطر گزارش ناظران بازی شنیده می‌شود. در این‌که بسیاری از این گزارش‌ها صحیح است شکی نیست ولی در بعضی از آن گزارش‌ها مشکلاتی وجود دارد که موجب شک و تردید می‌شود. بوشهری‌ها یکی از استانی‌هایی هستند که تیم‌هایشان مدام جریمه می‌شوند و در بعضی از مواقع به‌طور عجیبی کادر فنی بعضی از تیم‌ها جریمه و محروم می‌شوند. روز سه‌شنبه کمیته انضباطی در خصوص گزارش مسابقه بین دو تیم پارس جنوبی جم و تیم امید اهرم از سری مسابقات فوتبال لیگ برتر جوانان استان بوشهر که در تاریخ 4‌/‌9‌/‌95 در ورزشگاه اهرم انجام شد با بررسی دقیق گزارش و تطبیق موضوع با آیین‌نامه انضباطی و مقررات، رای خود را صادر کرد. سرپرست تیم امید اهرم به‌دلیل چاقو‌کشی، فحاشی، کشیدن خط با چاقو، بردن ماشین داوران و اعتراض مکرر به داور چهل میلیون تومان جریمه و 5 ماه محروم شد. حیدر گرامی، سرمربی تیم هم به‌علت توهین به داور، فحاشی به عوامل اجرائی، تحریک تماشاگران علیه عوامل اجرائی هیات فوتبال و داور، سه میلیون تومان جریمه و پنج جلسه محروم شد. موضوع وقتی جالب می‌شود که اگر نگاهی به جریمه در چند وقت اخیر کنیم، چاقوکشی به داور حداقل باید دو سال محرومیت داشته باشد. علاوه بر این در روز بازی تعداد تماشاگران در ورزشگاه به هفت نفر هم نمی‌رسید. در این رابطه با سرمربی تیم امید گفت‌وگویی انجام دادیم.

حیدر گرامی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که داوری که برای این بازی انتخاب شده بود اصلا در حد این مسابقه نبود، گفت: فردای بازی از علیرضا سعیدی که در هیات فوتبال است(؟) در مورد این مساله صحبت کردم (این را هم بگویم که آقای سعیدی قبلا به آقای حسین غلامی در چینش داورها کمک می‌کرد و به‌دلیل اختلافاتی که بین آنها پیش آمده بود داور بسیار بدی برای چنین بازی مهمی فرستادند. آنها حتی ناظر داوری هم به این بازی نفرستاده بودند). وقتی اسم داور بازی را به او گفتم، وی گفت که همه چیز را فهمیده و دیگر نیازی نیست چیزی بگویم. داور به هیچ عنوان در حد این بازی نبود که هیات فوتبال فرستاده بود. حرف کلی من این است که داور در حد لیگ جوانان استان نبود نه این که با تیم ما مشکلی داشته باشد. اتهاماتی که به بنده نسبت داده‌اند را صد درصد رد می‌کنم و احتمالا مرا نفر دیگری اشتباه گرفته‌اند. من از خودم مطمئنم که چنین اعمالی انجام نداده‌ام و آنها برای فرد دیگری تصمیم گرفته‌اند نه برای حیدر گرامی. من به یاد نمی‌آورم که اصلا حرفی زده باشم، اعتراضی کرده باشم، به کسی توهین کرده باشم و این فرافکنی‌ها از سوی داور واقعا عجیب است. البته من اتهامات در رابطه با خودم را رد می‌کنم. 
گرامی در ادامه یادآور شد: بازی در شرایط آرامی آغاز شد و گل اول را زدیم و در دقیقه 86 گل تساوی را دریافت کردیم و هیچ مشکلی در این گل‌ها وجود نداشت. ولی در وقت‌های اضافه یک پنالتی صد درصد را داور به سود ما اعلام نکرد که حتی بعد از بازی که ما به سرمربی تیم مجمتع گاز جم در مورد این صحنه صحبت کردیم، وی گفت که داور می‌توانست پنالتی را اعلام کند. در تمام دنیا حق اعتراض وجود دارد ولی فقط یک اعتراض کوچک کردیم. اگر بنده هرگونه بی‌حرمتی که به داور کرده باشم، این نشانه ضعف داور است که مرا اخراج نکرده. این همه اتهام به من نسبت داده‌اند ولی چرا داور در حین بازی من را اخراج نکرد. اگر من توهین کرده‌ام، باعث تحریک تماشاگران شده‌ام و یا به هیات فوتبال استان تهمت زده‌ام، چرا داور مرا اخراج نکرد؟ هم خودش و هم ناظر بازی باید با وجود این همه اتهام من را از زمین اخراج می‌کردند. من همه این اتهات را رد می‌کنم و نمی‌دانم که آیا دستی پشت پرده است و یا برنامه‌ جدیدی برای بنده باشد. نمی‌خواهم بگویم که آدم محافظ‌‌‌ کاری هستم ولی به هر حال با این هیات کار می‌کنم و اگر بخواهم حرفی علیه هیات بزنم، فردا باید جوابگو باشم. از همه این مسائل که بگذریم، هیات فوتبال مرا به‌خاطر اتهامات پوچ، سه میلیون تومان جریمه و پنج بازی هم محروم کرده است. 
سرمربی تیم امید اهرم افزود: پسرم نیز چهار میلیون جریمه و پنج ماه محروم از حضور در مسابقات شده است. روز بعد از بازی با آقای عبدی‌پور صحبت کردم و از داور گلایه کردم ولی نمی‌دانستم چه اتفاقی در انتظار من است. البته بعد از این‌که بازی تمام شد من سریع به خانه رفتم ولی آقای قائدی (رئیس کمیته مسابقات اهرم) به من زنگ زد و گفت که پسرم می‌خواسته با داوران درگیر شود و حتی یک لگد هم به ماشین‌ آنها زده است ولی اصلا در حدی نبوده که داوران به این شکل در گزارش نوشته‌اند. اگر پسر من چاقوکشی کرده بود آنها می‌توانستند شاکی خصوصی شوند. چرا داور بعد از این‌که ماشینش به گفته خودش آسیب دیده، شاکی خصوصی پسر من نشده است؟ او می‌توانست در محاکمه قضائی شاکی خصوصی شود. از همه اینها که بگذریم خودم روز سه‌شنبه در فضای مجازی از اتهاماتم با خبر شدم و چیزی هم به ما ابلاغ نشده است. در نهایت به خدمت سرپرست مسابقات (آقای قائدی) رفتم و جوابیه خود را به او دادم که تا امروز به هیات فوتبال برود. این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. من به جم رفتم و تیمم چهار گل خورد ولی هیچ حرفی نزدم، در گناوه حقمان شکست نبود، ما در شش بازی شکست خوردیم ولی هیچ اعتراضی به این بازی‌ها نداشتیم. ما آمده‌‌ایم فوتبال بازی کنیم وقتی فوتبالی شکست می‌خوریم دیگر حرفی نداریم. نمی‌دانم روز بازی چه اتفاقی رخ داده که ناظر بازی، آقای رستگار اینقدر بر علیه بنده نوشته است. من در نامه‌ام گفته‌ام که داور چهارم، کمک داور اول، نماینده هیات اهرم، سرپرست مسابقات به هیات فوتبال بیاورید و در حضور بنده اگر یکی از این اشخاص، اتهامات وارده صحیح دانستند، من از فوتبال می‌روم. اصلا ما تماشاگر نداریم که ناظر نوشته است بنده تماشاگران را تحریک کرده‌ام. 

گرامی یادآور شد: بازی در روز بارانی برگزار شد و یکی از تیم‌های محبوب پایتخت در آن روز بازی داشت و هیچ‌کس به ورزشگاه نیامد. هفت نفر بیشتر در سکوها نبودند که این تهمت زده می‌شود. توهین به هیات فوتبال یعنی چه؟ من با هیات فوتبال کار می‌کنم، چرا باید در حضور شما به این هیات فحاشی کنم که شما یک کلاغ چهل کلاغ کنید. البته هیات فوتبال آماده چنین مسائلی است که پول خوبی بگیرد. هیچ وقت من چنین اشتباه نمی‌کنم. نمی‌دانم که الان باید حرف‌هایم را به چه کسی بگویم؟ صاحب تیم خودم هستم ولی نمی‌توانم از مالی برای بازیکنانم کار خاصی کنم. قبل از شروع مسابقات نزد آقای نجفی رفتم که از وی درخواست کنم با 500 هزار تومان وارد مسابقات شوم. حالا نمی‌دانم از روی دل‌رحمی یا چیزی دیگری، وی به من گفت که 700 تومان به حساب هیات بریزم و بقیه پول را به‌صورت قسط بدهم. کسی که با چنین مشکلاتی دست و پنجره نرم می‌کند، چطور می‌تواند به هیات فوتبال توهین کند که پشت آن جریمه است. الان من پنج بازی محروم شده‌ام. ولی این بدین معنی نیست که دنبال کارهای تیمم نباشم. از همین الان دارم به همه رو می‌زنم که وسیله نقلیه برای بازی بعدی تیمم فراهم کنند. من هنوز در شوک هستم.

وی در پاسخ به این‌که چه کسی از این مسائل سود می‌برد، تصریح کرد: تنها کسی که از این مساله سود می‌برد، خود هیات فوتبال است که فقط در حال تجارت کردن هستند. به نظر من آنها با این کارشان، بیشتر به فوتبال آسیب می‌رسانند. آنها فقط می‌گویند فوتبال پایه. مگر ما هم از جیب خودمان برای پیشرفت فوتبال پایه نمی‌دهیم. کی می‌خواهد به ما کمک کند. حداقل بزارید تا کارمان را انجام دهیم و این کار آنها بدین معنی است که نمی‌خواهند ما در فوتبال باشیم. وقتی بازیکن سپاهان بوشهر در بازی به داور زد چقدر او را جریمه کردند؟ علی جامعه فقط سه جلسه محروم و یک میلیون تومان جریمه شد. پارسال در بوشهر زیر چشم هیات فوتبال به داور زدند ولی هیات با آنها چکار کرد؟ امسال در بازی جوانان چه برخوردی با عارف توسلی داشتند وقتی او به داور زد؟ من چکار کرده‌ام که باید اینطور باید با من رفتار کنند؟ حالا که من کسی ندارم باید هر کاری دلشان می‌خواهند انجام دهند؟ آقای رستگار (ناظر بازی) گویی از هفته‌های اول با تیم ما مشکل داشت. در برازجان ما یک بازی داشتیم و وقتی در دقیقه 90 برای ما پنالتی گرفته شد، نیمکت خوشحالی کرد ولی این آقا در حالی که ناظر بازی نبود به ما حمله‌ور شد که چرا شادی می‌کنیم. آقای زاهدی‌فر ناظر آن بازی بود چرا او هیچ کاری نکرد؟ تیمی که دقیقه 95 گل پیروزی را به ثمر رسانده نباید خوشحالی کند؟ آن وقت همین‌ آقا که چنین برخوردی با ما داشته باید ناظر بازی ما شود و چنین کاری بر علیه تیم من ‌کند. من همانطور که گفتم پیشنهاد داده‌ام که جلسه‌ای در همین مورد برگزار شود و حاضرم در این جلسه قسم به قرآن بخورم. هر کسی گزارش بازی را نوشته است، اگر به قرآن و مقدسات اعتقاد دارد، در این جلسه حاضر شود و قسم بخورد که گزارش کاملا صحیح است. اگر چنین کاری انجام شود من تیم را تحویل کسی دیگری می‌دهم.

وی پایان تصریح کرد: آنها می‌توانند به‌راحتی گزارش بازی را تغییر دهند. الان من باید به هیات برم و در آنجا التماس کنم تا آنها جلسه‌ای را برگزار کنند تا همه حرف‌های خود را بزنند و واقعیت‌ها روشن شوند. اگر جلسه برگزار نشد بعدا یک سری حرف‌ها است که همه آنها را خواهم گفت.
البته در ادامه گزارش، به‌طور غیر مستقیم با داور چهارم این بازی گفت‌وگو کردیم که او وقتی اتهامات وارده سرمربی تیم امید را دید خندید و گفت: واقعا تعجب می‌کنم چطور این گزارش نوشته شده است. تا وقتی داور در رختکن کنار من بود هیچ چیزی ننوشته بود و احتمالا بعدا گزارش را نوشته است. من هیچ تخلفی از سوی آقای حیدر گرامی ندیده‌ام. حتی حاضرم پشت این آقا نماز بخوانم. البته در مورد پسر وی بگویم که در این بازی تخلفاتی کرده است که خیلی در جریان آن نیستم. 
این حرف‌ها نشان می‌دهد که این اتهامات به احتمال زیادی پوچ هستند و کسانی برای به‌دست آوردن پول، این سناریو را از پیش نوشته بودند. باید ببنیم که آیا هیات فوتبال با جلسه موافقت می‌کند یا خیر؟

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، داوری ، اهرم
نام:
ایمیل:
* نظر: