bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
در شروع فعالیت دولت یازدهم، شرایط خوبی برای کار کردن به دلیل اقدامات دولت‌های نهم و دهم وجود نداشت.
به گزارش سوک، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در نشست با فعالان اجتماعی و اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: از زمان دولت‌های نهم و دهم شاهد ورود تعداد زیادی نیرو در نهاد ریاست جمهوری بوده‌ایم که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از آنها کار خاصی برای انجام دادن ندارند و فقط جدول حل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شروع فعالیت دولت یازدهم، شرایط خوبی برای کار کردن به دلیل اقدامات دولت‌های نهم و دهم وجود نداشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این که دولت نهم و دهم شیره جان اقتصاد کشور را گرفته بود عنوان کرد: در آن دولت‌ها با ورود تعداد 500 هزار نفر نیروی جدید به ساختار اداری، کشور دچار لطمه‌های فراوانی شد که فقط در ذوب اصفهان شاهد افزایش کارکنان از 6 هزار نفر به 18 هزار نفر با مشکلات جدی پس از آن بوده‌ایم.

وی یکی از مشکلات جدی این دولت را اشتغال ذکر کرد و افزود: هر چند کارکرد دولت با همه مشکلات به جا مانده از دولت قبل در ارائه خدمت به مردم موفق‌آمیز بوده است اما برخی از افراد که تریبون هم دارند نمی‌خواهند موفقیت‌های دولت در زمینه رفع تحریم‌ها که می‌تواند منجر به ایجاد فضای کسب و کار شود را ببینند.

وی با اعلام این که در صورت تداوم تحریم‌ها امکان از دست رفتن کشور دور از انتظار نبود عنوان کرد: یکی از اهداف این تحریم‌ها این بود که کار را به جایی برسانند که سازمان ملل برنامه نفت در مقابل غذا را برای ایران اجرا کند و در صورت تخطی ایران، حمله نظامی در دستور کار آنها بر علیه کشورمان انجام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: برجام فواید مختلفی برای کشور داشته است که از آن جمله می‌توان به آزادی تردد کشتی‌های ما در آب‌های بین‌المللی و حضور کشتی‌های خارجی در سواحل ایران و تامین سوخت مورد نیاز ناوگان هوایی، مبادلات آسان بانکی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط منطفه خاورمیانه اظهار داشت: با وجود نا امنی‌ های موجود در منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران از یک ثبات و امنیت خوبی در منطقه برخوردار است که قابل انکار نیست.

رفسنجانی یادآور شد: این امنیت جدا از تلاش‌های گسترده نیروهای نظامی و انتظامی به دلیل علاقمندی مردم به نظام اسلامی است که سبب شده با وجود پشت سر گذاشتن جنگ و مشکلاتی پس از آن همچنان به نظام وفادار باشند.

وی از مردم استان بوشهر به عنوان مردمی متدین و تلاش گر یاد کرد و افزود: وجود شهید رئیس علی دلواری به عنوان یکی از قهرمانان تاریخ کشور افتخاری است که برای همه مبارزان در زمان شکل‌گیری انقلاب به آن توجه می‌شد و ما نیز از این قاعده مستثنی نبودیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: