bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت نفت و گاز پارس گفت: طرح پست برق فوق توزیع منطقه دو پارس‌جنوبی در شهرستان کنگان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدمهدی توسلی‌پور ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح برقرسانی به منطقه 2 پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه دو پارس جنوبی در شهرستان کنگان قرار دارد که طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی در زمینی به وسعت 16 هزار هتکار اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی  منطقه 2 پارس جنوبی کمک به توسعه صنایع بالا دستی گاز و پشتیبانی از صنایع است تصریح کرد: در این سایت فازهای  مختلف پالایشگاهی پارس جنوبی شامل فازهای 11، 13، 14، 19، 22، 23 و 24 در دست اجراست که روند اجرای این فازها مطلوب ارزیابی می‌شود.

مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت نفت و گاز پارس از اجرای طرح‌های زیرساختی در منطقه 2 پارس‌جنوبی خبرداد و گفت: پست برق فوق توزیع این سایت در زمینی به مساحت 7 هکتار در حال اجرا است که روندی اجرایی مطلوبی دارد.

توسلی‌پور با اشاره به پیشرفت 48 درصدی پست برق فوق توزیع سایت 2 پارس‌جنوبی افزود: با تکمیل این پست فوق توزیع، ضمن اینکه به 132 کیلوولت تبدیل می‌شود برق 5 پالایشگاه گازی و آبگیر این سایت تامین می‌کند.

وی با اشاره به روند اجرایی این پست برق فوق توزیع تصریح کرد: این طرح با تلاش متخصصان شرکت نفت و گاز پارس طراحی و اجرایی شده که پیش بینی می‌شود اواخر نیمه نخست سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه طراحی لازم برای تبدیل پست برق 400 کیلوولت به 132 کیلوولت و تبدیل یه 33 کیلوولت شده است، خاطرنشان کرد: برق 400 کیلوولت از طریق این پست به سطح ولتاژ 132 کیلوولت تبدیل می‌شود و به پالایشگاه‌های پارس جنوبی مستقر در سایت 2 این منطقه گازی منتقل می‌شود.

توسلی‌پور از تکمیل مراحل ساخت تجهیزات G.I.S با ولتاژهای 132 و 400 کیلوولت خبرداد و افزود: این تجهیزات به‌عنوان مهمترین  بخش این پست فوق توزیع است که با نصب آن، پیشرفت فیزیکی این پروژه به 80 درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برق مورد نیاز طرح‌های درحال راه‌اندازی منطقه 2 پارس جنوبی از انشعابات موقت تامین می‌شود گفت: با بهره‌برداری از پست فوق توزیع 400 کیلوولت این منطقه صنعتی، گام مهم در مسیر تامین برق پایدار مورد نیاز پالایشگاه‌های مستقر در منطقه 2 پارس جنوبی  برداشته می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: