bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
اظهارات کذب منتسب به ظریف در دستور کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود؛
طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران که از سوی سناتورهای امریکایی تصویب شد نتوانست منتقدان و مخالفان توافق هسته‌ای و برجام را به اهدافشان نزدیک کند. همین امر باعث شد دلواپسان دیروز به یک پروژه جدید رو بیاورند.
بامدادحنوب- مریم خوئینی:
در آخرین نمونه‌ی تلاش جریان مخالف توافق هسته‌ای، مطالب غیر واقعی و کذب به نقل از وزیر امورخارجه کشورمان از سوی یکی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری منتشر شد. اتفاق ناخوشایندی که با واکنش برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس روبه‌رو شد
. واکنش‌ها باعث شد جواد کریمی قدوسی که اصلا در آن جلسه مذکور حضور نداشت با تاکید بر اشتباه خود، بار دیگر خبرنگاران را دور خود جمع کند و توضیحاتی درمورد سخنان قبلی خود منتسب به محمد جواد ظریف  بیان کند. کریمی قدوسی روز گذشته از ساعت 12  در راهروی مجلس در بین نمایندگان حضور یافت و از نمایندگان رسانه‌ها خواست در ساعت 13 به همراه وی به محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بازبینی فایل صوتی رئیس دستگاه دیلپماسی بروند. خبرنگاران نیز به همراه نماینده اصولگرای مجلس دهم در این کمیسیون حضور یافتند، منتظر ماندن تا فایل صوتی سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی را برای آنان پخش کنند. الیاس حضرتی، ناصر موسوی لارگانی و حاجی دلیگانی نیز برای دقایقی در این نشست حضور یافتند اما از فایل صوتی خبری نبود. اولین بار نیست که شاهد حرکت های این چنینی هستیم آخرین بار نیز نخواهد بود.

در همین راستا سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان این‌که انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف باید در دستور کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار گیرد، گفت: اگر وزارت امور خارجه شکایتی داشته باشد این هیات باید به ‌آن رسیدگی کند، به ویژه این‌که آقای کریمی قدوسی در جلسه نبوده و بر اساس شنیده‌ها مطلبی را گفته که صدر و ذیل آن حذف شده است. بنابراین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید این موضوع را بررسی کند
بهروز نعمتی که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد که آقای ظریف با مجموعه‌ای از دوستان خارج از کمسیون امنیت جلسه داشته و در آنجا گفته که مباحث اولاً خصوصی است، دوماً رسمی نیست و سوماً محرمانه است و بعد از آن در خصوص بحث داماتو یا ایسا می‌گوید که ما چند استراتژی تعریف کرده بودیم و اگر یکی از این استراتژی‌هایی که استراتژی اول بوده را پیاده می‌کردیم بهتر بود اما آن را اجرا نکردم و اشتباه کردم. این‌که گفته‌اند آقای ظریف در مورد برجام گفته اشتباه کرده، برداشت غلطی است و اصلاً نقل قول غلطی از ایشان انجام نشده است. من خودم به همراه آقایان کریمی قدوسی و محبی‌نیا نوار جلسه را گوش کردیم و آن را خط به خط پیاده کردم. آقای ظریف چیزی در آنجا در مورد برجام نگفته است، حتی شاهد آن را هم می‌آورند که کری و مونیز به من گفته بودند که راه‌هایی داریم که این مشکل را حل کنیم مثل همین قانون بوئینگ.

گفتنی است مخالفان توافق هسته‌ای پیش از این تصاویری تقطیع و تحریف شده از محمدجواد ظریف در سطح گسترده در فضای مجازی منتشر کردند تا بتوانند خدشه‌ای بر چهره وزیرکوشای دولت یازدهم وارد کنند و حتی یک بار در یکی از جلسات رسمی مجلس شورای اسلامی ظریف و صالحی را به مرگ تهدید کردند و اعلام کردند که در قلب راکتور اراک روي آنها سيمان مي‌ريزيم!! اکنون نیز با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها انتظار می‌رود که فشارها بر تیم مذاکره کننده بیشتر شود و حملات بیشتری متوجه وزیر امور خارجه کشورمان شود اما ای کاش منتقدان و دلواپسان قواعد مبارزه جوانمردانه را رعایت کنند که بیش از این خود را زیر سوال نبردند. صدای راستی و حقانیت از هر صدای دیگری رستاتر و اثرگذارتر است.

برچسب ها: سیاسی ، تحریم ، تمدید ، ظریف
نام:
ایمیل:
* نظر: