bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
رئیس انجمن سینمای جوان استان بوشهر از برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (خلیج فارس) با حضور 10 استان از هشتم تا دهم اسفندماه در بوشهر خبر داد.
بامداد جنوب: رئیس انجمن سینمای جوان استان بوشهر از برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (خلیج فارس) با حضور 10 استان از هشتم تا دهم اسفندماه در بوشهر خبر داد.
عبدالرحمن برزگر با اعلام این خبر به بامداد جنوب گفت: در این جشنواره علاوه بر بوشهر، استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحل و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، کرمانشاه و ایلام حضور دارند.
وی در ادامه در خصوص اهداف پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس توضیح داد: تقویت سیمای کلی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ به‌ویژه مفاهیم غنی قرآن، عترت، دفاع مقدس و توجه به دستاوردهای جدید علمی (دانش بنیان)، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان سینمای آینده و بازاریابی و بازارسازی و عرضه اقتصادی فیلم به‌‌نفع تولیدکنندگاه فیلم کوتاه از جمله اهداف این جشنواره است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان بوشهر با اشاره به این‌که این دوره از جشنواره به میزبانی بوشهر برگزار می‌شود، افزود: پنجاه و هشتمین جشنواره استانی منطقه‌ای سینمای جوان در چهار بخش فیلم (بخش مسابقه و بخش جنبی)، فیلمنامه‌نویسی (بخش آزاد و بخش اقتباسی)، عکس (شامل دو بخش عکس و تک‌عکس است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی بر اساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود) و بخش جنبی (شامل برگزاری نمایشگاه عکس آثار عکاسان داخلی و خارجی و همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و لوح‌های صوتی و تصویری می‌شود) برگزار می‌شود.

برزگر در خصوص بخش فیلم این جشنواره گفت: این بخش غیررقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و اییجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و... .
وی در پایان در مورد بخش فیلمنامه هم توضیح داد: بخش فیلمنامه به‌منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به‌عنوان زیرساخت تولید فیلم در چهار شاخه داستانی، مستند، پویایی نمایی و تجربی در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره باید آثار خود را تا 20 دی‌ماه به دبیرخانه این جشنواره به‌نشانی: تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر، خیابان نوزدهم، دفتر امور جشنواره‌ها، پلاک 9، کدپستی 1512915211 ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02188106837 تماس برقرار کنند. داوری آثار یکم بهمن‌ماه صورت می‌گیرد و نتایج داوری نیز نیمه دوم بهمن‌ماه اعلام می‌شود.
یادآوری می‌شود، پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان (خلیج فارس) هشتم تا دهم اسفندماه به مدت سه روز در بوشهر برگزار می‌شود.
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره ، فیلم
نام:
ایمیل:
* نظر: