bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
چند روز پیش در صفحه اجتماعی روزنامه بامداد جنوب گزارشی را در خصوص بزرگراه اهرم خواندم که مصاحبه‌ای با معاونت عمرانی فرمانداری تنگستان صورت گرفته بود.
محسن قاسمی‌زاده:
چند روز پیش در صفحه اجتماعی روزنامه بامداد جنوب گزارشی را در خصوص بزرگراه اهرم خواندم که مصاحبه‌ای با معاونت عمرانی فرمانداری تنگستان صورت گرفته بود. به‌عنوان یک فعل رسانه و فعال مدنی معتقدم اجرای برخی پروژه‌های بزرگراهی در استان به‌خصوص تنگستان نتیجه تصمیمات غلط، شتابزده و غیر کار شناسی است که بر یک منطقه تحمیل می‌شود و حالا می‌خواهند بدون در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات مردم و مسوولان محلی پروژه را با سرعت به انجام برسانند. همیشه گفته‌اند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. حال سوال من این است، آیا اداره‌کل راه و شهرسازی بوشهر قبل از اجرای پروژه بزرگراه اهرم - برازجان، از دستگاه‌های مربوط چون محیط زیست، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط اطلاعات و مجوزهای لازم را گرفت یا خیر، اگر گرفته چرا اکنون مشکل آبگرم معدنی اهرم محل اعتراض و انتقاد شدید است و آیا دیدگاه‌های مردم و مسوولان محلی و اصحاب رسانه برایشان مهم بوده است؟

سوال اساسی اینجاست، چرا با گذشت چند ماه از حسب اطلاع مردم و برخی مسوولان این شهرستان، نماینده سیاسی دولت در مقام فرماندار در این خصوص اطلاع‌رسانی نکرده و حتی در این خصوص نشستی برگزار نشده و تعیین‌تکلیف نمی‌شود؟ چرا اداره راه و شهرسازی تنگستان پاسخگو نبوده و آن را به اداره‌کل متبوع حواله می‌دهد. معتقدیم نخست مشاور پروژه به خواست و به نظر مردم احترام گذاشته و تغییرات اصلاحاتی در اجرای پروژه صورت داده تا خطرات زیست‌محیطی و منابع طبیعی به خطر نیفتد؟ آبگرم اهرم یکی ار پنج دهکده آب درمانی کشور بوده و باید در حفظ و ساماندهی آن کوشید تا رضایتمندی گردشگران و مسافران فراهم شود نه این‌که آن را نابود کنیم.

از سوی دیگر این پروژه برخی معارضان محلی داشته و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود و از طرفی دیگر پروژه محور اهرم- برازجان با محور برازجان- گناوه قابل قیاس نیست و قیاس مع‌الفارق است، چراکه پیشرفت و دو پروژه شمالی پیشرفت 90درصدی و پروژه اهرم- برازجان به طول50 کیلومتر کمتر از پنج درصد است، حال که با پیگیری مسوولان استان و نماینده مجلس در حال پیگیری است در ساخت و اجرای آن تسریع شود.
از این دست معضلات و مشکلات در تنگستان در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته و تا کنون روی زمین مانده و با قول‌ها و وعده‌های زیاد هنوز بلاتکلیف مانده است. سه‌راه گادوی «اهرم یکی از نقاط حادثه‌خیز این شهرستان بوده که پس از ساخت بزرگراه بوشهر - عسلویه مشکلات زیادی در تسهیل و رفت و آمد مردم اهرم صورت گرفته و بلای جان مردن و مسافران شده و همچنان مسکوت مانده است.

شهر اهرم تنها شهر استان بوشهر است که دارای پنج ورودی - خروجی دارد و باید ساماندهی شود. احداث تقاطع غیر همسطح در سه‌راهی گادوی از مطالبات بحق مردم اهرم است که باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد.
تنگستان یکی از130 شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته بوده که متاسفانه چوب بی‌تفاوتی و سکوت برخی مسوولان محلی را می‌خورد، هر چند نقش مردم در مطالبات خود کمرنگ و ضعیف است و همین امر موجب شده این شهرستان از قافله توسعه عقب بماند. دیگر همه اطلاع دارند که در لایحه بودجه 96، این شهرستان سهمی نداشت که این ظلم و بی‌عدالتی در حق مناطق محروم و کمتر توسعه است. پیشینیه تاریخی این شهرستان در دوران مبارزه با استعمار، دفاع مقدس و سازندگی ستودنی است. امید است دولت تدبیر و امید به عقب‌ماندگی این شهرستان پایان دهد.
متاسفانه رویکرد مدیریتی در تنگستان به شکل بت‌پرستی است و هر گونه انتقاد سازنده، انتقاد از مقدسات تلقی می‌شود، در حالی که واکاوی مشکلات تنگستان مصداق تخریب نیست و موجب پویایی و توسعه می‌شود و این تصور اشتباه از سوی برخی مسوولان برداشته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: