bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با بیان اینکه هدف دشمنان حکومت بر فضای مجازی است، گفت: استکبار در فضای مجازی به دنبال افزایش استعمارگری خود است.
حجت الاسلام غلام‌حیدر حیدری در نشست فضای مجازی فرماندهی انتظامی استان گیلان فضای مجازی را یک فضای حقیقی دانست و اظهار کرد: زندگی با شهروندان بسیار در فضای مجازی جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه استکبار از این فضا به دنبال افزایش استعمارگری خود است، افزود: برخی از قدرت های جهان به دنبال برده داری نوین از این فضا هستند.

وی با اشاره به اینکه 45 میلیون از جمعیت ایران روزانه سه ساعت از اینترنت استفاده می کنند، گفت: تمام دنیا هر روز بروز رسانی می شود که اگر ما خود را با شرایط هماهنگ نکنیم عقب می مانیم.

حیدری با تصریح براینکه نیروی انتظامی باید فعالیت بیشتری در سطح فضای مجازی داشته باشد، ادامه داد: نیروی انتظامی باید با هدف های مناسب و مدون گام های موثرتری در فضای مجازی بردارد.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نباید فقط گزارش محور باشد و برای انجام دستور العمل ها فعالیت کند، اضافه کرد: برنامه ریزی برای فضای مجازی نیازمند تشکیل کارگروه فضای مجازی و مرکز کنترل و فرماندهی برای این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند وسیله اطلاع رسانی اقدامات پلیس باشد، ادامه داد: این فضا باید از سوی مرکز کنترل و فرماندهی فضای مجازی پلیس رصد شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در امنیت اجتماعی نیز تاثیر گذار شده است، اضافه کرد: پلیس باید در مقابل شایعات فضای مجازی حرف برای گفتن داشته باشد.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با تاکید بر اینکه بیشتر رسانه ها به دنبال جریان سازی هستند که پلیس نیز نباید از این عرصه عقب بماند، خاطرنشان کرد: پلیس باید در مقابل جریان‌سازی های معاند نظام و امنیت داخلی و اجتماعی، آن ها را دچار جریان سوزی کند.

وی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر انقلاب رسانه و اطلاع رسانی است، متذکرشد: موفقیت در گروی تغییر و نوآوری است.

وی با تصریح بر اینکه افرادی که به فضای مجازی وارد می شوند باید مراقب باشند، گفت: امروز همه شهروندان یک شهر، فعال رسانه ای هستند.

وی با یادآوری اینکه فضای مجازی نیاز به دیده بانی دارد، ادامه داد: پلیس در همه حال باید آماده خدمت گذاری به کاربران مجازی و شهروندان باشد.

حیدری با تاکید براینکه همه باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم، ادامه داد: حضور در فضای مجازی نیازمند قدرت تولید محتوا و سرعت انتقال محتوا بوده که موجب کاهش هزینه ها و در دسترس بودن می شود.

وی با بیان اینکه یکی از تجارت های دنیا فروش اطلاعات است، متذکرشد: با فعالیت در فضای مجازی، حوزه گسترده ای تحت فعالیت قرار می گیرد.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت اجتماعی است، ادامه داد: هدف دشمنان حکومت بر فضای مجازی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: