bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
حیدر نیکونژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
موج گناوه یکی از تیم‌هایی است که امسال از لیگ برتر فوتبال ساحلی به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد. سقوطی که به هیچ عنوان برای استان بوشهر خبر خوبی نبود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
موج گناوه یکی از تیم‌هایی است که امسال از لیگ برتر فوتبال ساحلی به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد. سقوطی که به هیچ عنوان برای استان بوشهر خبر خوبی نبود. موج که در فصل گذشته در نیم فصل اول نتوانسته بود عملکرد خوبی از خود نشان دهد، در نیم فصل تا حدودی عملکرد بد خود را جبران کرد ولی از آنجا که خیلی دیر مورد حمایت قرار گرفت، به لیگ دسته یک سقوط کرد. به همین دلیل امروز به سراغ سرمربی این تیم گناوه‌ای رفتیم تا از وضعیت موج با خبر شویم.

حیدر نیکونژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: ما بعد از سقوط به لیگ دسته یک، برای ادامه کار خیلی دلسرد شده بودیم، چراکه می‌دیدم مسوولان اصلا از ما حمایت نمی‌کنند و با توجه به این مسائل آنها نیازی به ما نداشتند. این در حالی است که ما برای مسابقات لیگ برتر هزینه زیادی کردیم و حال به‌دنبال راهی هستیم که بتوانیم این هزینه‌ها را پرداخت کنیم. ما به جاهای مختلفی از جمله سالن‌های غذا و فروشگاه‌های ورزشی بدهکار هستیم و باید پول آنها را پرداخت کنیم. همانطور که گفتم باید بدهی‌های قبل خود را برطرف کنیم که متاسفانه تا الان هم نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. وقتی شرایط را به این شکل دیدم، با بچه‌های تیم صحبت کردیم و به آنها گفتیم که سخت است با این وضعیت به مسابقات ادامه بدهیم. تا چه زمانی ما می‌توانیم از جیب خودمان برای تیم موج گناوه هزینه کنیم وقتی کسی برای این تیم اهمیتی قائل نیست. البته بچه‌ها علاقه زیادی به این رشته دارند و خواسته‌ آنها این است فعالیت ادامه داشته باشد. به همین دلیل است که تا الان دوام آورده‌ایم و گرنه من به‌شخصه خیلی خسته شده‌ام. ما این کار را به‌صورت جدی شروع کرده‌ایم و حدود 10 سال است که در فوتبال ساحلی در حال خدمت کردن هستیم.

سرمربی موج گناوه افزود: با توجه به مسائلی که پیش آمده است، هدف این است که به راه‌مان ادامه بدهیم آن هم در صورتی که مورد حمایت قرار بگیریم، چه مسوولان بخواهند چه نخواهند ما کارمان را انجام می‌د‌هیم. ما سعی می‌کنیم با برگزاری کلاس‌های استعدادیابی، چند بازیکن جوان باانگیزه را به خدمت تیم در بیاوریم. ما هم‌اکنون یک جام چهار جانبه بین جوانان شهر برگزار کرده‌ایم که هزینه آن بر عهده خودمان است. هدف این است که در بین‌های تیم‌های شرکت‌کننده در جام، چند بازیکن با استعداد را پیدا کنیم و به موج بیاوریم. البته یک جام جدید هم می‌خواهیم برگزار کنیم تا با استفاده از آن جام چند بازیکن جدید به خدمت بگیریم. ما دوست داریم همچنان در فوتبال ساحلی فعالیت کنیم به شرطی که حمایت شویم و اگر چنانچه، دیدیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، همه چیز را رها می‌کنیم.

وی در پاسخ به این‌که کاهش سهمیه فوتبال ساحلی استان در لیگ برتر، چه زمان اثر خود را نشان می‌دهد، پاسخ داد: سهمیه بوشهر باید در لیگ برتر بیشتر باشد. ما چون حمایت نمی‌شویم در حال نابودی هستیم. اداره ورزش و جوانان که اینقدر پیگیر ورزش‌های بومی‌ست و شعارش حمایت از این ورزش‌هاست، مگر فوتبال ساحلی یکی از ورزش‌های بومی نیست. چطور یزد که ساحل ندارد، می‌تواند یک زمین مجهز برای فوتبال ساحلی درست کند و در این ورزش قدرتمند شود ولی ما که کیلومتر‌ها ساحل داریم متاسفانه نمی‌توانیم از این ساحل و پتانسیلش استفاده کنیم. ما بیش از این به حمایت نیاز داریم. هیات فوتبال استان باید به تیم‌های فوتبال ساحلی ابلاغیه بزنند که در این رشته به‌طور جدی فعالیت کنند. ما باید لیگ استانی داشته باشیم تا تیم‌ها قدرتمندتر شوند. این اشتباه است که بدون برنامه‌ریزی قبلی 3 تیم را به مسابقات کشوری می‌فرستیم و این درحالی است که دو تیم از آنها به‌راحتی حذف می‌شوند. عامل این نتایج بد هم این است که این تیم‌ها نه بازی دوستانه‌ای انجام داده‌اند و نه در فوتبال ساحلی فعالیت خاصی داشته‌اند. این تیم‌ها متشکل از چند بازیکن فوتبال چمنی هستند. فصل گذشته در چهار رده مختلف کشوری، ما تیم داشتیم و واقعا هم با عشق و علاقه کار می‌کردیم و تمام وقتمان را روی تیم‌های پایه گذاشته بودیم. متاسفانه در استان ما کسی نمی خواهد که این ورزش پیشرفت آنچنانی داشته باشد و یک دست صدا ندارد. ما نمی‌توانیم به تنهایی این ورزش را پیش ببریم. ما منتظریم به هر طریق ممکنی، مسوولان از ما حمایت کنند تا بتوانیم با جدیت به کار خود ادامه دهیم و باز به لیگ برتر برگردیم. موج، قدرت و توانایی این را دارد که به لیگ برتر برگردد، چراکه از قبل تمام تیم‌های لیگ یک را آنالیز کرده‌ایم و مطمئنم که با این بچه‌ها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. البته ما لیگ برتر فصل گذشته مخصوصا در نیم فصل دوم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم. زمانی که آقای خدری، نماینده شهرستان در مجلس شورا اسلامی در جلسه از بچه‌ها خواست که این تیم را درلیگ نگه دارند، دیگر دیر شده بود و اگر زودتر آن کسی به فکر ما بود، مطمئنا در لیگ می‌ماندیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسوولان می‌خواهم که تمام رشته‌های ورزشی را مورد حمایت قرار دهند مخصوصا فوتبال ساحلی که یک ورزش بومی است. ما فقط دوست داریم که مسوولان از تیم موج حمایت کنند و اگر این کار انجام شود، ما به لیگ برتر برمی‌گردیم و سعی می‌کنیم که سهمیه استان در لیگ برتر افزایش دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: