bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
در اولین نشست خبری سرمربی ایرانجوان با اصحاب رسانه
سعید مفتخر حدود یک ماه پیش در سمت سرمربی ایرانجوان انتخاب شد و توانست به‌نوعی به شکست‌های پی‌در‌پی ایرانجوان پایان دهد و درهای پیروزی را روی این تیم بگشاید. در این مدت او مصاحبه‌های مختلفی انجام داد ولی نشست خبری برگزار نکرد.
سعید مفتخر حدود یک ماه پیش در سمت سرمربی ایرانجوان انتخاب شد و توانست به‌نوعی به شکست‌های پی‌در‌پی ایرانجوان پایان دهد و درهای پیروزی را روی این تیم بگشاید. در این مدت او مصاحبه‌های مختلفی انجام داد ولی نشست خبری برگزار نکرد. از این رو روز گذشته، با هماهنگی صورت گرفته اولین نشست خبری با حضور سرمربی جدید ایراجوان، سعید مفتخر و قائم‌مقام باشگاه، آقای نظرزاده در باشگاه ایرانجوان برگزار شد که در این جلسه آقای مفتخر در مورد مسائل مختلف از جمله نقل و انتقالات ایرانجوان، حواشی این باشگاه با تیم پارس جم، کمک 200 میلیونی شورا و شهرداری و چند مساله مهم دیگر صحبت کرد که در زیر می‌توانید صحبت‌های این سرمربی جوان بوشهری را بخوانید.

سعید مفتخر، در ابتدا و در مورد وضعیت ایرانجوان برای نیم فصل دوم گفت: ابتدا جای دارد از آقای خرمزی تشکر کنم که زحمات زیادی که برای ایرانجوان کشید و چند بازیکن جوان نیز به تیم اصلی آورد. من زمانی که به تیم اضافه شدم تا پایان نیم‌فصل فقط سه بازی مانده بود، ما برای آن بازی‌ها برنامه‌ریزی کردیم و خوشبختانه توانستیم در تمامی این مسابقات پیروز شویم تا با روحیه بهتری به تعطیلات نیم فصل برویم. از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تمرینات خود را شروع کردیم و علاوه بر این در دو روز از چند بازیکن بومی و غیر بومی تست گرفتیم. البته قرار است که به‌زودی دو بازی تدارکاتی در تعطیلات انجام دهیم. در نقل و انتقالات نیز آقای حسین موجی و مهدی چاهکوتاه‌زاده جذب تیم شدند و قرار است دو بازیکن دیگر به خدمت تیم در آیند که هنوز این موضوع قطعی نشده است. برای نیم فصل دوم کار بسیار سختی پیش رو داریم و باید تلاش بیشتری به خرج دهیم تا به اهداف خود برسیم. من قبل از این‌که به ایرانجوان بیایم، گفته بودم که بازیکنان این تیم مستعد هستند و با کار کردن روی آنها می‌توان به آینده امیدوار بود و همین‌طور هم شد. وقتی یک تیم تشکیل می‌شود؛ دیگر بومی و غیر بومی نداریم و همه در یک تیم و برای یک هدف می‌جنگند. 
وی در پاسخ به این‌که مسائل حاشیه‌ای که از بیرون وارد باشگاه شده است، چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشند، تاکید کرد: حاشیه‌های بیرون از زمین خوا ناخواه وارد تیم می‌شود و مطمئنا تاثیرگذار است.
 وقتی بازیکن از نظر روحی و روانی دچار مشکل باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند مسائل فنی را رعایت کند و یکی از عواملی که می‌تواند باعث این مسائل شود، مشکلات مالی است. مدیریت باشگاه تلاش کرده است که از لحاظ مالی، پولی به تیم تزریق شود. همانطور که می‌دانید قرار است که 200 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شود ولی این مقدار پول، فقط در حد یک مسکن است و مطمئنا در مدت کوتاهی می‌توان از این پول استفاده کرد. من نمی‌خواهم خیلی در مورد مسائل مالی صحبت کنم، چراکه وظیفه‌ام مسائل فنی تیم است. از همین استان به بدنه دولت منابع مالی خوبی تزریق می‌شود. چرا استان ما نباید سهمی داشته باشد؟ آیا این حق مردم، ورزش و هنر ما نیست؟ چه زمانی ما باید از حقمان دفاع کنیم، مثلا قیمت بازیکنان استقلال تهران حدود 18 میلیارد تومان است ولی حق باشگاه ایرانجوان یک میلیارد نیست؟ خیلی از شهرهای بالای کشور هنوز نام استان ما را نمی‌دانند. آیا این حق ماست؟ چقدر از منابع مالی، گمرک، گاز و نفت ما به این شهرها می‌رود. یعنی حق استان بوشهر این نیست که به ورزشش پولی تزریق شود و این در حالی است که ما باید برای 200 میلیون تومان جلوی مسوولان سر خم کنیم. این مسائل، حاشیه‌هایی هستند که وارد زمین می‌شوند و به‌ بچه‌های ما آسیب می‌رسانند. من از مسوولان خواهش می‌کنم به داشته‌های استان توجه بیشتری به نشان دهند. البته این 200 میلیون فقط 10 درصد قراردادهای بچه‌های ما است و انتظار بیشتری از مسوولان داریم. اگر نگاه، نگاه آینده‌داری باشد، در مقابل باید خرج بیشتری در این زمینه کنیم. من موافق این نیستم که هر روز به شورا برویم ولی به هر حال ما هم حقی در این شورا داریم. درست است که باشگاه مشکل سهام و سهامداری دارد ولی تیم ما باید به‌دلیل این مسائل نابود شویم؟ آیا باید سهمیه لیگ یک را از دست بدهیم که دوباره صد برابر آن خرج کنیم که به این مسابقات برگردیم؟ 
سرمربی ایرانجوان در این مورد افزود: می‌گویند دولت نباید به باشگاه کمک کند ولی همانطور که می‌بینیم بسیاری از تیم‌های استان‌های دیگر زیر نظر دولت کار می‌کنند و همه آن تیم‌ها هم میلیاردی خرج می‌کنند. اگر ایرانجوان مثل شاهین روی غلطک سقوط بیفتد آن وقت چه کسی پاسخ‌گو خواهد بود. وقتی ما یک نفر احیا کرده‌ایم تا کار کند، نباید دستش را رها کنیم تا باز در دره سقوط کند. مسوولان تیم‌ها در بوشهر، وقتی دچار مشکل می‌شوند به‌دنبال ما بومی‌ها می‌آیند و من خود را خدمتگذار این باشگاه می‌دانم، چراکه جزئی از بدنه این باشگاه هستم. قبل از شروع فصل هم مسوولان این تیم از من درخواست کردند که به ایرانجوان برگردم ولی به دلیل برخی مسائل این درخواست را رد کردم. اگرچه من خوشحالم که حالا در خدمت این باشگاه هستم، چراکه ایرانجوان قدمت زیادی دارد و خیلی‌ها باید افتخار کنند که در این باشگاه فعالیت می‌کنند. یکی از اهداف من این است که به جوانان استان کمک کنم به رتبه‌های بالاتر برسند. تا زمانی صمیمت و دوستی در یک باشگاه نباشد، آن باشگاه نمی‌تواند در زمینه‌های مختلف فعالیت خاصی کند. صمیمت و دوستی باعث کسب افتخار می‌شود. ما بازیکنان با تجربه زیادی در تیم‌مان داریم مانند، صادق گشنی، امیر تهمورثی، ابراهیم‌زاده، مهدی طارمی و ... که با وجود این بازیکنان کار من در این تیم راحت‌تر می‌شود چراکه همه باید در بحث مدیریتی تیم مشارکت داشته باشند. من با این بازیکنان صحبت‌های زیادی کرده‌ام.

مفتخر در ادامه در مورد حواشیی که این روزها بین دو تیم هم‌استانی، یعنی پارس جم و ایرانجوان بر سر مسائل انتقال بازیکن رخ داده است، خاطرنشان کرد: ما همه در اینجا برای سربلندی نام استانمان در حال تلاش هستیم، حال؛ چه در ایرانجوان باشیم چه در پارس جم و شاهین شهرداری. همه برای به موفقیت رسیدن جوانان استان تلاش می‌کنیم. ما باید در کنار یکدیگر دست هم را بگیریم؛ اگر ما بخواهیم در این فوتبال پای همدیگر را بگیریم و به پایین ببریم، اصلا زیبنده فوتبال استان‌مان نیست. من با دوست و همکار عزیزم، آقای تارتار صحبت کرده‌ام و اصلا چنین مسائلی بین ما نبوده است. یک سوءظن بین دو باشگاه پیش آمده که با صحبت‌هایی که ما کردیم در حال برطرف شدن است. در نقل و انتقالات، باشگاه‌ها باید در مورد یک بازیکن صحبت کنند، مثلا من اگر بازیکنی می‌خواهم باید به مسوولان باشگاه بگویم که کارهای لازم را انجام دهند و با باشگاه موردنظر مذاکره کنند. اگر برخی‌ها بخواهند به صورت شخصی با بازیکن تماس بگیرند، بازیکن (که بیشتر به مسائلی مالی توجه می‌کند) وسوسه می‌شود که این خود باعث می‌شود برخی‌ اختلافات بین افراد دو باشگاه پیش آید. البته هواداران هم تعصب خاص خود دارند و نگاهی فنی به تیم ندارند. مطمئنا هواداران ایرانجوان بسیار خوب هستند، چراکه من در این چند سال تا به حال ندیده‌ام که آنها به بازیکن یا کادر فنی توهین کنند. آنها همیشه برای موفقیت تیم‌شان تلاش کرده‌اند. 

وی در پاسخ به این سوال که در نیم فصل دوم از ستاره‌ جدید در ایرانجوان رونمایی می‌کند یا خیر، پاسخ داد: در نیم فصل دوم شرایط برای تیم‌ها خیلی سخت است، چراکه ما نمی‌توانیم ساختار تیم را تغییر بدهیم بلکه باید نقاط ضعف و قوت آن را پیدا و پوشش دهیم. من در این چند وقت در تیم‌های پایه بازیکنان مستعدی دیده‌ام. ولی همانطور که گفتم در نیم فصل دوم جای اشتباه کردن نیست، چراکه هر اشتباهی باعث می‌شود تیم روند نزولی را در پیش بگیرد. ما باید با توجه به داشته‌هایمان نظر بدهیم. من دوست ندارم بازیکن غیر بومی وارد تیمم شود که کیفیت لازم را نداشته باشد. من اگر ببینم که بازیکنان بومی تیمم توانایی کار کردن دارد، دست او را می‌گیرم که در این راه موفق شود. ولی در بعضی از پست‌های تیم ایرانجوان نمی‌توان تغییراتی زیادی انجام داد و مجبوریم که چند بازیکن به خدمت بگیریم. ولی وضعیت مالی ما هم به شکلی نیست که بازیکنی با قیمت بالا به خدمت بگیریم پس به همین دلیل نمی‌توانیم بازیکن آنچنان خوبی در فصل نقل و انتقالات به‌دست بیارویم. البته حسین موجی و مهدی چاهکوتاه‌زاده که به‌تازگی به مجموعه ما اضافه شده‌اند، خیلی به ما محبت داشتند و در این وضعیت کمک حال باشگاه ما هستند که اینجا جای دارد از این دو بازیکن تشکر کنم. ولی همانطور که گفتم باید نقاط ضعف خود را تقویت کنیم حتی حاضریم از بازیکنان بومی استفاده کنیم.

سعید مفتخر، در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم که در پایان فصل ایرانجوان در جایگاه خوبی قرار داشته باشد. روزی که من تیم را تحویل گرفتم، در جایگاه شانزدهم جدول بودیم ولی الان در جایگاه سیزدهم جدول مسابقات هستیم که این نشان‌دهنده تلاش بازیکنان ایرانجوان است. البته در کنار این کادر فنی هم باید تلاش بیشتری برای نتیجه‌گیری تیم انجام به خرج دهد. البته همدلی و متحد بودن هواداران ایرانجوان خیلی به ما کمک می‌کند و باعث دلگرمی ایرانجوان جهت رسیدن به موفقیت می‌شود. به‌دلیل این‌که در شهر کوچکی هستیم با خیلی از هواداران تیمم در ارتباط هستم و آنها خیلی به ما کمک می‌کنند. آنها چه در گرما و چه در سرما به ورزشگاه می‌آیند و از ما حمایت می‌کنند. البته ما به هر شهری که می‌رویم، در آن شهر هوادار داریم که این خیلی خوب است و امیدوارم آنها در زندگی همیشه موفق و پیروز باشند.

در پایان، با وجود این‌که اطلاع‌رسانی خوبی از سوی مدیر روابط عمومی باشگاه ایرانجوان، آقای غاله جهت حضور رسانه‌ها در این نشست خبری صورت گرفته بود، اما در کمال تعصب فقط دو رسانه در این نشست حضور پیدا کردن که این مایه تاسف است. رسانه‌هایی که در این مدت حرف از حمایت از باشگاه ایرانجوان می‌زدند با شرکت نکردن در این نشست به‌نوعی به مسوولان ایرانجوان بی‌احترامی کرده و به نظر بنده دیگر نباید دم از حمایت از ایرانجوان بزنند. البته آقای مفتخر در مورد حاضر نشدن خبرنگاران دیگر رسانه‌های بوشهر به ما گفت که اگر یک سرمربی غیر بومی بود الان باشگاه ایرانجوان شلوغ شده بود و این هم از معایب مربیان بومی است. باید بیینیم که آیا رسانه‌های بوشهر برای شرکت نکردن در چنین نشستی دلیل منطقی دارند یا خیر!!!
برای 200 میلیون باید به پای مسوولان بیفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر: