bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه‌های نجوم استان بوشهر می‌گوید اولین دوره برگزاری کلاس‌های آموزشی تربیت مدرسان نجوم در سطح کشور به وسیله استان بوشهر طراحی و در حال اجرا است.
بامداد جنوب: رئیس اتحادیه‌های نجوم استان بوشهر می‌گوید اولین دوره برگزاری کلاس‌های آموزشی تربیت مدرسان نجوم در سطح کشور به وسیله استان بوشهر طراحی و در حال اجرا است.
 حسن باغبانی در حاشیه نخستین دوره تربیت مدرس ستاره شناسی، گفت: در این سال‌ها با کمک افراد متخصص نجوم در استان، بوشهر به‌عنوان قطب نجومی ایران شناخته شده است. اکنون با برگزاری این دوره با حضور روسای پژوهشسراها و سرگروه‌ها آموزشی‌ فرصتی فراهم شده تا بتوانیم نقش کشوری خود را نیز ایفا کنیم. این دوره اولین دوره برگزاری کلاس‌های آموزشی تربیت مدرسان نجوم در سطح کشور است که توسط استان بوشهر طراحی و اجرا شده است.
باغبانی خاطرنشان کرد: در این دوره بالغ بر ۷۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند که افراد پس از این دوره، در استان‌های خود زیر نظر استان بوشهر همین دوره ها را برگزار خواهند کرد. آموزش این گروه تنها در یک دوره برگزار نمی‌شود بلکه به‌صورت سالانه ‌دوره‌های باز آموزی برگزارخواهد شد.

این دوره شامل سه روز است که روز نخست برنامه‌ها به‌صورت تئوری و دور روز دیگر در کمپ مجهزی که در ساحل تنگستان آماده شده است برگزار خواهند شد. این کمپ یکی از مجهز‌ترین کمپ‌های آموزشی در کشور است که شامل بیش از ۲۰ تلسکوپ،۳۰ دوربین و آسمان نما دیجیتالی است. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نحوی طراحی شده است که علاوه بر بخش‌های علمی بخش طبیعت‌گردی، ماندن در طبیعت و آشنایی افراد با طبیعت استان نیز در آن گنجانده شده است.

برچسب ها: جامعه ، نجوم
نام:
ایمیل:
* نظر: