bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از برگزاری دومین جشنواره فجر استانی از یازدهم تا چهاردهم دی‌‌ماه در بوشهر خبر داد.
بامداد جنوب: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از برگزاری دومین جشنواره فجر استانی از یازدهم تا چهاردهم دی‌‌ماه در بوشهر خبر داد. 
جهانشیر یاراحمدی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: استان بوشهر به‌همراه شش استان دیگر نظیر خوزستان، فارس، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران میزبانی بخش استانی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر را بر عهده دارد.
وی در ادامه با بیان این‌که در هر استان چهار اثر روی صحنه می‌رود، افزود: ما در بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کنار این نمایش‌ها، اجرای یک اثر صحنه‌ای از تولیدات استان بوشهر، یک مجلس نمایشنامه‌خوانی و یک مجلس نَقل -که به‌همت طوبی شیرکانی، بانوی نقال هم‌استانی اجرا می‌شود- در جدول اجرائی خود گنجانده‌ایم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با تاکید بر این‌که مهم‌ترین بخش جشنواره فجر استانی امسال بخش «آموزش» است، یادآور شد: در واقع این جشنواره روز دهم با برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی اجرا» با تدریس شاهین صیادی، هنرمند ایرانی مقیم کانادا آغاز به کار می‌کند. این کارگاه روز یازدهم نیز در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر بوشهر برگزار می‌شود و حضور در این کارگاه برای تمام هنرمندان تئاتر هم‌استانی آزاد و رایگان است.

یاراحمدی با اشاره به این‌که اولین اثری که در این جشنواره به‌روی صحنه می‌رود، نمایش «حاشا» کاری از شهرکرد است که روز شنبه (11 دی‌ماه)در دو سانس (ساعت 17 و 19:30) در پلاتوی ایرج صغیری به روی صحنه می‌رود، خاطرنشان کرد: در روز دوم (یکشنبه 12 دی‌ماه) نمایش «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب که کاری موزیکال است و در اغلب کشورهای دنیا نیز تولید شده و به روی صحنه رفته است، در دو سانس 17 و 19:30 در پلاتوی صغیری به نمایش در می‌آید.
وی در ادامه با بیان این‌که نمایش «اسم من مژگانه، این خونه منه» کار برگزیده جشنواره استانی تئاتر اصفهان در روز سوم جشنواره (در دو سانس 17 و 19:30) در پلاتو استاد صغیری به‌روی صحنه می‌رود، گفت: در روز چهارم نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» کار موزیکال شهاب الدین حسینی ان‌شاءالله در دو سانس در پلاتوی استاد صغیری روی صحنه خواهد رفت. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با اشاره به این‌که همچنین روز یکشنبه نمایشنامه «سقف کلیسای جامع» نوشته آرتور میلر به کارگردانی حسین زارعی در پلاتوی استاد امیری خوانش می‌شود، افزود: مجلس نقل (بانو گشست) هم به همت طوبی شیرکانی در فضای باز مجموعه در طول جشنواره اجرا می‌شود. همچنین از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره یک مجلس خاطره‌بازی است که به همت پیشکسوتان تئاتر استان برگزار خواهد شد. در این برنامه پیشکسوتان در کنار جوانان حضور می یابند و خاطرات خود را تعریف می‌کنند. همچنین نمایش «گرگو» نیز که کار برگزیده جشنواره استانی تئاتر بوشهر در سال جاری بوده، در جدول گنجانده شده است که در روز آخر این جشنواره اجرا می‌‌شود.

وی در خصوص جلسات نقد آثار حاضر در این جشنواره گفت: مهدی نصیری، رئیس کانون ملی منتقدان ایران در کارگاهی به‌عنوان کارگاه «ارزیابی آثار» این نمایش‌ها را هر شب ساعت 20:30 دقیقه در سالن کنفرانس تئاتر شهر مورد نقد، بررسی و تحلیل قرار خواهد داد. همچنین در تلاش هستیم تا کارگاهی با حضور ناصر خاسب در مورد تئاتر فیزیکال که تخصص وی است، برگزار کنیم. افزون بر این، کارگاه «هویت بصری»، کارگاه دیگری است که در برنامه‌های این جشنواره پیش‌بینی شده و امیدواریم که بتوانیم این کارگاه را با تدریس سیدابراهیم حسینی مدیر هویت بصری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار کنیم.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره
نام:
ایمیل:
* نظر: