bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی ساخت آبشیرین‌کن سیراف (جم) و سد باغان آغاز شد، ضمن اینکه وی از سدهای خاییز و باهوش تنگستان نیز بازدید کرد.
ساخت آبشیرین کن سیراف و سد باغان آغاز شدبا حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی ساخت آبشیرین‌کن سیراف (جم) و سد باغان آغاز شد، ضمن اینکه وی از سدهای خاییز و باهوش تنگستان نیز بازدید کرد. وی در شهر بوشهر نیز طرح آبشیرین کن 10 هزار متر مکعبی این شهر را رسما افتتاح کرد که قادر به تامین حدود 20 درصد نیاز این شهر می باشد.

 چیت چیان در پایان سفرش در هرمزگان، ظهر پنجشنبه وارد شهرستان کنگان شد که پس از استقبال مسئولان، به محل ساخت آبشیرین کن سیراف رفت که قرار است آب شیرین را به مصارف شهرهای سیراف و جم انتقال دهد.


وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به اینکه این تأسیسات با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از 78 میلیارد تومان آغاز شده، اظهار داشت: عملیات خط انتقال این آب شیرین‌کن با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست که تاسیسات انتقال آن پیشرفت 60 درصدی دارد.

چیت‌چیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با تکمیل تأسیسات آب شیرین‌کن سیراف آب شهرهای سیراف و شهرها و روستاهای شهرستان جم به صورت مطمئن و پایدار تأمین شود.

احداث آبشیرین کن جم طی 15 ماه

استاندار بوشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت آب‌شیرین‌کن سیراف روزانه 28 هزار متر مکعب است خاطر نشان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای عسلویه و دلوار در حال انتخاب سرمایه‌گذار است که امسال آغاز می شود

سالاری تاکید کرد: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر، مشکل تامین آب در شهرها و روستاهای این استان برطرف می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه مجتمع آب‌رسانی سیراف به 47 روستا و 2 شهر جم و سیراف آب‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این خصوص وزارت نفت 193 میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده که تاکنون 79.8 میلیارد تومان هزینه شده است.



مسعود نصوری با بیان اینکه برای تکمیل طرح خط انتقال آب شهرستان جم به 113 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است طرح آب‌ شیرین‌کن سیراف در مدت 15 ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

آغاز احداث سد باغان

همچنین با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی سد باغان در میان شهرستان های دشتی و جم آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، سد باغان دارای دریاچه‌ای 600 هکتاری به طول 9 کیلومتر است که سد آن از کف رود‌خانه تا سطح 54 متر ارتفاع دارد و دارای 5 میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی است که می‌تواند مشکل آب کشاورزی و صنعتی شهرستان های دشتی و جم را تامین کند.

وزیر نیرو در مراسم اغاز عملیات اجرایی این سد قول تکمیل آن طی 3 سال خبر داد.


چیت چیان عصر پنجشنبه با بالگرد در شهرستان تنگستان حضور یافته و از دو محل اجرای دو سد خائیز و باهوش بازدید کرد. این پروژه ها با وجود مطالعات صورت گرفته و مصوبه دولت، ولی به دلیل نداشتن ردیف مالی، فعال نیست.

وزیر نیرو در آخرین برنامه پنج شنبه شب پروژه آبشیرین کن بوشهر را افتتاح کرد و سپس در نشستی در استانداری با موضوع مشکلات آب و برق حضور یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: