bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی به فهرست جشنواره‌های فجر اضافه و امسال برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۱۵۰ اثر در نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر ارائه شود، البته ممکن است تعداد این آثار کمی بیشتر یا کمتر شود.

علی حاجی‌شیزری در ادامه با بیان این‌که مصوبه این جشنواره به‌صورت بین‌المللی از شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد و چون زمان کافی برای اعلام فراخوان نداشتیم، ممکن است نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی به‌صورت ملی برگزار شود، افزود: اما برای سال‌های آینده، به‌طبع کمیته و ستاد جشنواره تشکیل خواهد شد و به‌طور مشخص در طول سال، برای این کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی درباره برگزاری این جشنواره توضیح داد: آثاری که در این جشنواره ارائه می‌شوند، برای ما بسیار مهم هستند. به همین دلیل در نخستین دوره جشنواره، آثار فاخر و آثاری را که نشان ملی و اصالت دارند، برای نمایش انتخاب خواهیم کرد. البته به‌دلیل تنوع و گستردگی صنایع دستی، چون ممکن است برخی آثار را نشناسیم، از استان‌ها درخواست کردیم که آثار هنرمندانشان را معرفی کنند تا پس از داوری، آثار منتخب را برای نمایش در نخستین جشنواره ارائه دهیم.
یادآوری می‌شود، نخستین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی 11 تا ۱۴ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، صنایع دستی
نام:
ایمیل:
* نظر: