bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
رابط شورای سیاستگذاری، اصلاح‌طلبان بوشهر؛
اصلاح طلبان که به‌نظر می‌رسد از دغدغه کمتری نسبت به رقیب دیرینه خود برخوردار هستند، خود را برای حضوری تاثیر‌گذار در انتخابات سال آینده آماده می‌کنند.
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
اصلاح طلبان که به‌نظر می‌رسد از دغدغه کمتری نسبت به رقیب دیرینه خود برخوردار هستند، خود را برای حضوری تاثیر‌گذار در انتخابات سال آینده آماده می‌کنند. یکی از برنامه‌های اردوگاه اصلاح طلبان، تعیین ساز و کار شوراهای استانی اصلاح‌طلبان است. نیمه دوم آذر‌ماه بود که خبر از مشخص شدن ترکیب کارگروه راهبردی کلان این شورا و همچنین چگونگی ساز و کار شکل‌گیری شوراهای اصلاح‌طلبان در استان‌ها مخابره شد. در همان جلسات ابتدایی قرار گذاشته شد که از بین اعضای شورای‌عالی چند نفر به‌‌عنوان رابط هر استان انتخاب شوند و برای مدیریت و تحقق شورای اصلاح‌طلبان استان اقدام کنند اما مکانیزم فعالیت برعهده خود اصلاح‌طلبان استان باشد.
ششم دی‌ماه نیز نائب‌رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از تعیین ۳۱ رابط استانی این شورا خبر داد. یدالله طاهر‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره ماموریت رابطان استانی، گفت: رابطان استانی ماموریت دارند که شورای اصلاح طلبان استان را تشکیل دهند تا پس از این مرحله وارد فاز انتخابات ‌شویم‌. 

طاهرنژاد با بیان این‌که کار رابطان استانی برنامه‌ریزی است، یادآور شد: تا آخر دی‌ماه باید تشکیل شورای اصلاح‌طلبان استانی تمام شود‌. 
در این شرایط، با همه حساسیت‌های که در این زمینه وجود داشت قرعه به نام محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، عبدالرزاق موسوی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان و عابدی، نماینده ادوار مجلس افتاد و آنها با عنوان رابطان شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بوشهر وظیفه خطیر تشکیل شورای اصلاح طلبان استان بوشهر را برعهده گرفتند.
عبدالرزاق موسوی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان و یکی از رابطان استانی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با بامداد جنوب، با بیان این‌که در حال حاضر برای 31 استان کشور 31 گروه رابط مشخص شده است، گفت: گروه رابطان وظیفه‌اش این است که از همه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب استان بوشهر دعوت کند و نظرات همه دوستان را جویا شود از سوی دیگر چند نفر را هم از بین چهره‌ها و شخصیت‌های حقیقی تاثیر‌گذار جامعه انتخاب کرده و به گروه رابطان معرفی کند پس از آن شورای استانی اصلاح طلبان بوشهر را تشکیل دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که پس از انتخاب هیات‌رئیسه شورای استان‌ها کمیته‌های مختلف تشکیل خواهد شد و صورت جلسه تمامی این جلسات به مرکز ارائه می‌شود، گفت: تا اینجای کار وظیفه رابطان استانی خواهد بود، پس از آن اگر به موردی برخوردیم که نیاز به حضور رابطین باشد رابطان حضور می‌یابند و پیگری خواهند کرد .
موسوی همچنین تاکید کرد: ما از تمام احزاب و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب دعوت می‌کنیم و هر تصمیمی که در این زمینه گرفته شود، بی شک با اجماع همه احزاب و گروه‌های سیاسی خواهد بود. 
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر شاهد برخی مسائل حاشیه‌ای چون انتقاد از نماینده ارشد دولت در استان و همچنین مناقشه میان چهره‌های اصلاح‌طلب هستیم به نظر شما وظیفه رابطان استانی در چنین شرایطی چیست، گفت: رابطان استانی نباید به حاشیه‌ها ورود کنند اگرچه این مسائل می‌تواند بر تصمیمات کلان تاثیر بگذارد. ما همه گروه‌ها و احزاب سیاسی اصلاح‌طلب را به همگرایی، اتحاد و انسجام دعوت می‌کنم، چراکه منافع استان از هر چیز دیگری ارجح‌تر است.

عبدالرزاق موسوی تاکید کرد: باید رویکردی اتخاذ کنیم که بتوانیم حضوری منسجم و هماهنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشیم.
گفتنی است شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نیز با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی چهره‌های غیرحزبی عضو این جناح سیاسی تشکیل شد تا برای انتخابات مجلس و نحوه ورود اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی کند. با این حال برخی چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب آن زمان به کارکرد این شورا انتقادات جدی داشتند و پس از پایان انتخابات دور دوم مجلس دهم، این شورا به حالت تعلیق درآمد تا این‌که در اواخر مردادماه سال جاری تشکیل جلسه داد و کمیته‌ای برای بررسی اصلاح ساختارها و ترکیب جدید شورای‌عالی اصلاح‌طلبان تشکیل شد.
شاهد حضوری منسجم در انتخابات خواهیم بود
نام:
ایمیل:
* نظر: