bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال پایدار گازرسانی به بزرگترین کارخانه تولید متانول خاورمیانه در استان بوشهر انجام شد.
 غلام عباس حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تکمیل زنجیره ارزش، جایگزینی سوخت و تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش گازرسانی به صنایع و اشتغال پایدار، گاز‌رسانی به بزرگترین کارخانه تولید متانول خاورمیانه در استان بوشهر انجام شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح یکی از عظیم‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های گازرسانی شرکت گاز استان بوشهر اجرا شد که می‌تواند برای کشور تولیدات خاصی در زمینه صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: شرکت متانول کاوه با هدف احداث بزرگترین واحد تولید متانول کشور و خاورمیانه با ظرفیت تولید هفت هزار تن در روز در بندر دیر واقع در استان بوشهر تاسیس گردید که با تزریق گاز به این واحد صنعتی در دی‌ماه سال جاری، گام موثری در شکوفایی صنعت کشور و استان برداشته شد.

وی ادامه داد: این پروژه شامل 17 کیلومتر خط انتقال به قطر 24 اینچ، از خط ششم سراسری منشعب گردیده که با ظرفیت انتقال 1 میلیون و یکصد هزار مترمکعب در ساعت علاوه بر تامین سوخت و خوراک پتروشیمی متانول کاوه، سوخت و خوراک مورد نیاز دو واحد صنعتی دیگر شامل پتروشیمی سیراف انرژی و پتروشیمی فاتح کیمیا صنعت را نیز تامین می‌کند.

حسینی هزینه اختصاص‌یافته جهت اجرای این طرح را بالغ بر 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در اجرای این پروژه، دو ایستگاه گیرنده و فرستنده توپک و نیز دو ایستگاه اندازه‌گیری مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این واحد صنعتی عظیم ظرفیت ایجاد یک هزار و 200 شغل بطور مستقیم را برای جوانان بومی استان فراهم کرده که این امر نویدی در راستای توسعه اشتغال با راه‌اندازی واحدهای صنعتی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های گاز استانی است که با 13 میلیارد متر‌مکعب فروش گاز سالانه و اختصاص بیش از 99 درصد از فروش گاز به صنایع استان بوشهر، در جایگاه دوم گاز‌رسانی به صنایع کشور قرار دارد.

برچسب ها: اقتصاد ، گاز ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: