bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛
دو هفته پیش بود که نشستی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد تا تشکل جدیدی از میان اصولگرایان قد علم کند، تشکلی که تلاش دارد فارغ از سیاست، بر نام‌هایی بچرخد و در هیاهوی به بن‌بست رسیدن اصولگرایان در سیاست‌ورزی، جای پایی برای خود علم کنند.
بامداد جنوب: دو هفته پیش بود که نشستی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد تا تشکل جدیدی از میان اصولگرایان قد علم کند، تشکلی که تلاش دارد فارغ از سیاست، بر نام‌هایی بچرخد و در هیاهوی به بن‌بست رسیدن اصولگرایان در سیاست‌ورزی، جای پایی برای خود علم کنند. اصولگرایان که کمتر از پنج ماه مانده به انتخابات انتخاب یک گزینه قابل قبول و رای‌آور برایشان سخت شده، این روزها در تلاش هستند تا از میانبرهای جدید جهت جلب اعتماد مردم استفاده کنند که یکی از آنها تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» است.

این تشکیل با حضور چند چهره مختلف که رسانه‌ای، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی را شامل می‌َشود تشکیل شده است. اعضای هیئت مؤسس این جبهه را یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و  مرضیه وحید دستجردی تشکیل می‌دهند. 
از جایی که خود را معرفی کردند، می‌توان بنچاق و وابستگی فکری، مالی و تزریق اهدافی آنها را فهمید. تشکیل این جبهه در آستانه انتخابات آدم را یاد تشکلی بنام آبادگران می‌اندازد که این روزها دیگر نامی ازشان نیست و جز خاطره‌ای در سیاست که چندروزی آمدند و رفتند.
با این اوصاف، آن تعریفی که خودشان از جبهه تازه تشکیل دارند تا تعریفی که از بیرون نسبت به آنها وجود دارد زمین تا آسمان متفاوت است. البته حضور افراد سالم و متدینی مانند علیرضا مرندی هر چند تعادل بخش است، اما اگر او در این جمع حضور نداشت، اوضاع اندکی بهتر می‌شد، شاید برای خودش. البته حضور متعدد و پررنگ همه اعضای این جمعیت در رادیو و تلویزیون انحصاری که بنگاه تبلیغاتی عده‌ای اندک هم شده نشان دهنده هدفی است که پشت این تشکل قرار دارد. حتی افرادی که از تشکیل این جبهه حمایت کردند هم افراد خاصی هستند و به‌نوعی باید گفت این جبهه به‌زودی مرجع بسیاری می‌‌شود و باید منتظر ماند که چه اتفاقاتی در عرصه سیاسی رخ خواهد داد.

علیرضا پناهیان که منبری این جریان به‌شمار می‌رود در اظهارنظری در مورد تشکیل این جبهه گفته بود: جبهه مردمی انقلاب اسلامی علامت نوعی بلوغ سیاسی است و ضرورت‌های فراوانی موجب شده تا به منصه ظهور رسیده ولی نباید این تشکیلات فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد. این دیدگاه آقای پناهیان نشان‌دهنده هدف انتخاباتی فعلی این جریان، به‌خصوص در حوزه انتخابات شورای شهر آینده است. 
در این میان اصولگراها برخورد دوگانه‌ای با تشکیل این جبهه داشته‌اند. یک گروه که همیشه سهم خود را برده و واهمه‌ای چنین تشکلاتی ندارند و معمولا از تشکیل احزاب بیشتر و خوردتر استقبال می‌کنند مانند موتلفه تا پایداری‌ها که تمامیت‌خواهی آنها حتی برای دوستان‌ گذشته هم ثابت شده است. دبیرکل حزت موتلفه اسلامی پیش از این گفته بود که ما از هر ظرفیتی که برای هم‌افزایی در همگرایی نیروهای انقلاب و اصولگرا پدید آید استقبال می‌کنیم و بدون شک روند فرآیند همگرایی بین نیروهای انقلابی از همین سیر می‌گذرد؛ ما در این فرآیند ویژگی‌ها و امتیازات نامزد خود را مطرح می‌کنیم تا انتخاب اصلح صورت پذیرد. البته او امیدوار است که این تشکل هم نزدیکی خاص خود با موتلفه را حفظ کند و می‌گوید: امیدواریم نیروهای انقلابی در انتخابات آینده با یک نامزد به میدان بیایند و تجربه انتخابات سال 92 تکرار نشود.

در برابر تکثرگرایی هدفمند موتلفه نگاه انحصاری پایداری‌چی‌ها کاملا مشخص است. عضو هیئت مؤسس جمعیت انصار حزب‌الله همراهی تشکل متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را مشروط به هماهنگی این جبهه با اعضای «پایداری» دانست. حسین‌الله کرم در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی در زمینه فعالیت‌های جمعیت انصار حزب‌الله برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و همکاری تشکل متبوعش با جبهه تازه‌ تأسیس نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعلاً برای فعالیت در زمینه انتخابات منتظر اقدامات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستیم. اگر این تشکل با جبهه پایداری انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه باشد، ما هم با آنها همراه می‌شویم اما اگر این اتفاق رخ ندهد، کاری با جبهه نیروهای مردمی نداریم و با فعالیت‌های‌مان را با جبهه پایداری هماهنگ می‌کنیم.
با این اوصاف باید گفت جنگ درون جریانی میان اصولگراها بسیار شدید است و دیر یا زود این جنگ خود را عیان خواهد کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: