bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: برای تسریع خدمات گمرکی به بازرگانان و تجار استان بوشهر سامانه جامع امور گمرکی در 12 گمرک استان بوشهر استقرار یافت.
بهنام نوروزی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های  استقرار سامانه جامع امور گمرکی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای 15 گمرک است که برای تسریع در ارائه خدمات گوناگون به بازرگانان و تجار سامانه جامع گمرکی در آنها مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع گمرکی نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات در این عرصه دارد گفت: با الکترونیکی شدن خدمات گمرکی ضمن تسریع در ارائه خدمات مطلوب به بازرگانان از  تخلفات گمرکی جلوگیری  و مبارزه با قاچاق کالا تسریع یافته است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با اشاره به اینکه تمام گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع مجهز می‌شود تصریح کرد: تاکنون سامانه جامع امور گمرکی در 12 گمرک استان بوشهر استقرار یافته است.

نوروزی از راه‌اندازی سامانه شناسه گوشی‌های وارداتی در گمرک بوشهر خبرداد و افزود: با راه اندازی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی (IMEI) در گمرک امکان استعلام گوشی‌های وارداتی برای تمامی کشور و مردم استان بوشهر فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و به منظور تسریع و شفاف‌سازی فرآیند واردات تلفن همراه و افزایش دقت در کنترل‌های گمرکی، نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی اقدام  کرده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر افزود: مردم استان بوشهر می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView نسبت به استعلام گوشی خود یا گوشی که قصد خرید آن را دارند، اقدام کنند.

نوروزی  با اشاره به نوپا بودن این سامانه از تمامی نمایندگان رسمی و ارائه‌کنندگان کالای تجاری تلفن‌های همراه دعوت می‌شود تا با شرکت فعال در اجرای این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در انجام فرآیندهای رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق کالا را فراهم کند.
برچسب ها: اقتصاد ، گمرک ، بوشهز
نام:
ایمیل:
* نظر: