bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
مدیرکل نوسازی مدارس استان؛
تلاش برای ریشه‌کن کردن بیسوادی از آنجا حائز اهمیت است که بیسوادی ارتباط مستقیمی با افزایش جرم و جنایت‌ها دارد و یک بررسی همه‌جانبه از بررسی آمار گوناگون جرائم نشان می‌دهد که اغلب جرائم در فرهنگ‌های پایین و در افراد بیسواد اتفاق می‌افتد.
بامدادجنوب- هما نیکبخت :
تلاش برای ریشه‌کن کردن بیسوادی از آنجا حائز اهمیت است که بیسوادی ارتباط مستقیمی با افزایش جرم و جنایت‌ها دارد و یک بررسی همه‌جانبه از بررسی آمار گوناگون جرائم نشان می‌دهد که اغلب جرائم در فرهنگ‌های پایین و در افراد بیسواد اتفاق می‌افتد. از یک طرف تلاش برای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه و از سوی دیگر بالا رفتن میزان جرائم جامعه را به سمت و سویی پیش برده که هر گونه بی‌توجهی به مساله سوادآموزی و پرورش در کنار آموزش می‌تواند جامعه را به ورطه هلاک برساند و تبعات سوء و منفی بیشتری داشته باشد. یکی از تلاش‌ها برای کاهش آمار بیسوادی در جامعه، همگامی خیرین در این راستا است که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه آموزش و پرورش به تنهایی از عهده هزینه و مخارج ساخت و ساز مدارس برنمی‌آید. در حال حاضر نیز با وجود کمک‌های خیرین هنوز هستند مدارسی که مناسب یدک کشیدن نام مدرسه نیستند و به هیچ وجه شکل و شمایل یک مدرسه را ندارند؛ مدارسی که در اصل کانکس هستند و دیگر مشخص است که چه کاستی‌ها و مشکلاتی دارند.

هر ساله جشنی به منظور تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه‌ساز که قطعا یکی از اهداف آن تشویق و ترغیب و علاوه بر آن اطلاع‌رسانی به دیگر خیرین در سراسر کشور است، برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره روز 16 اسفند برگزار می‌شود.
در همین راستا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان این‌که210 کلاس درس به‌همت شرکت‌های نفتی در استان ساخته شده، گفت: خیرین مدرسه‌ساز در قالب شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه گازی پارس جنوبی 210 کلاس درس ساخته‌اند.

احمد مرادی روز گذشته در اولین جلسه هماهنگی نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به این‌که این جشنواره در روز 16 اسفندماه به‌منظور تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در استان انجام می‌شود، افزود: روند ساخت و سازهای خیرین مدرسه‌ساز در استان دارای رشد مناسب و در خور توجهی است که سبب شده بخشی از مشکلات و کمبودهای موجود مرتفع شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر ضمن تاکید بر این‌که یکی از مجموعه‌هایی که در ساخت مدرسه پیش‌قدم است و توانسته خدمات مناسبی در قالب ساخت مدرسه انجام دهد شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی است، خاطرنشان کرد: این شورا تاکنون 46 مدرسه با 210 کلاس با زیربنای 35 هزار و 395 متر ساخته و به مرحله بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون نیز سه پروژه مدرسه‌سازی در شهرستان‌های جم، کنگان و عسلویه در حال ساخت دارد.
مرادی با بیان این‌که در شش ماه نخست سال جاری 23 مدرسه با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در کلیه شهرستان‌های ده‌گانه استان ساخته شده است، عنوان کرد: در هفته آینده نیز دو مدرسه در شهرستان‌های گناوه و جم که از سوی خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در ادامه یادآور شد: سازمان انرژی اتمی در بوشهر کار ساخت دو مدرسه شش کلاسه را در روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر آغاز کرده است که در نوسازی مدارس این دو روستا با توجه به برداشتن ممنوعیت ساخت و ساز در این دو روستای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر، تاثیر مهمی دارد.

در استان بوشهر با توجه به ظرفیت شرکت‌های پتروشیمی و منطقه ویژه، گام‌های خیرخواهانه در زمینه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و ... برداشته شده و در راستای ساخت مدرسه نیز شرکت‌های یادشده با نگاه و نیت خیرخواهانه و خداپسندانه، دِین خود را نسبت به مساله «آموزش» ادا کرده‌اند و همواره در این زمینه پیش‌قدم بوده‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. 
اشاره به این نکته ضروری است که در مناطق پایین‌دست استان بوشهر و روستاها شرایط برخی مدارس به هیچ وجه استاندارد نیست و می‌طلبد که خیرین با همگامی و همیاری مسوولان توجه بیشتری به نوسازی مدارس کنند و مساله آموزش در کنار پرورش را بیشتر جدی بگیرند. بی‌شک نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این بین بی‌تاثیر نخواهد بود. «اطلاع‌رسانی و آگاه‌بخشی و تبلیغ معقول و منطقی» یکی دیگر از راهکارهایی است که توجه به آن تا حدودی در این زمینه کمک‌رسان خواهد بود.
 
انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیر دولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده است. اعضای این انجمن از خیرین مناطق مختلف ایران هستند. این انجمن به‌عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس ایران، تا کنون هزاران مدرسه در شهرها و روستاهای سراسر ایران ساخته است. از همین رو، افزایش انجمن‌های خیرین مدرسه‌ساز یکی دیگر از راهکار موثر خواهد بود.

برچسب ها: جامعه ، نوسازی ، مدرسه
نام:
ایمیل:
* نظر: