bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
تخصیص بیش از 100 درصدی اعتبارات بوشهر!
پنجشنبه هفته گذشته، بوشهر میزبان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود تا در آخرین ماه‌های عمر دولت یازدهم، چگونگی تخصیص اعتبارات مصوب در این استان، مورد بازبینی قرار گیرد.
بامدادجنوب- جواد شکریان:
پنجشنبه هفته گذشته، بوشهر میزبان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود تا در آخرین ماه‌های عمر دولت یازدهم، چگونگی تخصیص اعتبارات مصوب در این استان، مورد بازبینی قرار گیرد. بازدید از کارخانه کشتی‌سازی صدرا و طرح پایلوت نخلستان، خروجی دوم بوشهر‌، بندر تجاری دلوار و تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر، ورزشگاه 15هزار نفری بوشهر، دهکده گردشگری بوشهر و شرکت در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون رئیس‌جمهوری به استان بوشهر بود. البته در حاشیه این بازدید محمدباقر نوبخت وعده‌های زیادی نیز برای توسعه استان و افزایش اشتغال در بوشهر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخشی از صحبت‌های خود در حاشیه بازدید از خروجی دوم بوشهر با بیان این‌که دولت نسبت به تعهدات سفرهای استانی پایبند است و بر همین اساس صد درصد اعتبار مصوبات سفر دیماه سال 93 هیات دولت به بوشهر تخصیص خواهد یافت، افزود: با توجه به شرایط شبه‌جزیره‌ای بودن بوشهر، ایجاد خروجی جدید در راستای تقویت پدافند غیرعامل و کاهش بار ترافیکی از مطالبات مسوولان این استان بود که به‌عنوان یکی از مصوبات سفر تصویب شد.
محمدباقر نوبخت با یادآوری این‌که سفر دی‌ماه 93 رئیس‌جمهوری و هیات دولت به بوشهر در مجموع 15مصوبه به ارزش 668 میلیارد تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: حضور و فعالیت بخش خصوصی از هدف‌های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی است و توجه به مطالبات و انتظارات آنها از دولت در این ستاد مد نظر است.

وضعیت اعتباری کشور بهبود یافته است
وی همچنین با حضور در نشست ستاد مقاومتی استان، با بیان این‌که هدف از 24 بند اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی و داشتن اقتصادی پویا است که لازمه آن اجرای این بندهاست، ادامه داد: اگر رشد اقتصادی برای کشور ایجاد شود، تولید، اشتغال پایدار و کافی برای نیروهای توانا و تحصیلکرده فراهم می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر با برداشتن تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت از پیش‌بینی دو میلیون و 500 هزار بشکه به دو میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است.
نوبخت در ادامه با بیان این‌که با افزایشی که به‌تازگی قیمت نفت پیدا کرده، وضعیت اعتباری کشور بهبود یافته است و توانستیم برای انجام تعهدات خود گام‌های اساسی برداریم، تصریح کرد: از جمله این اقدام‌ها 400 هزار میلیارد ریال بدهی بانکی، گندمکاران، بازنشستگان و آموزش و پرورش پرداخت و 70 هزار میلیارد ریال اعتبار به استان‌ها ابلاغ شده است که تاکنون 50 درصد از این اعتبار به دستگاه‌ها ابلاغ شد که 25 هزار میلیارد ریال در قالب اسناد و 10 هزار میلیارد ریال به‌صورت نقدینگی است.
وی با اشاره به این‌که 580 هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای در سال 95 مصوب شده است، بیان کرد: این اعتبار در بودجه سال آینده به 627 هزار و 200 میلیارد ریال افزایش یافته است. افزایش اعتبار توازن منطقه‌ای از پنج هزار و 340 میلیارد ریال به پنج هزار و 660 میلیارد ریال نیز از دیگر مزیت‌های بودجه سال آینده است.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده، همه مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به‌عنوان تعهدات آنها باید اجرائی شود، افزود: در این ارتباط تا پایان سال باید همه مصوبات سفر رئیس‌جمهوری تخصیص صد درصدی اعتبار داشته باشند.
وی با اعلام این‌که در این استان 22 طرح ملی در پیوست شماره یک وجود دارد که یک بخش آن مربوط به سرمایه‌گذاری دولت است، یادآورشد: امسال برای این طرح‌ها هزار و 701 میلیارد و 310 میلیون ریال تصویب شده است که تاکنون هزار و 705 میلیارد و 120 میلیون ریال تخصیص یافته که بیش از صد درصد است.

نوبخت با اشاره به این‌که برای طرح‌های ملی در لایحه بودجه سال آینده، دو هزار و 803 میلیارد و 220 میلیون ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بوشهر در سال جاری سه هزار و 570 میلیارد ریال است که این اعتبار برای سال آینده با افزایش 17 درصدی به چهار هزار و 177 میلیارد ریال می‌رسد. 
به‌گفته وی، اعتبارات 2 درصد نفت و گاز استان بوشهر امسال، دو هزار و 450 میلیارد ریال است که برای سال آینده این میزان با 26 درصد رشد به سه هزار و 80 میلیارد ریال افزایش می یابد. 

راه‌آهن بوشهر، نیامده دراز می‌شود!
وی با بیان این‌که باید تعدادی از طرح‌ها در این استان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، گفت: اگر تخصیص‌های لازم در این زمینه تا پایان سال انجام نشود، این کوتاهی از طرف سازمان برنامه و بودجه است. سازمان برنامه و بودجه در مورد آن دسته از مصوبات سفر دی‌ماه سال 93 رئیس‌جمهوری و هیات دولت به بوشهر که سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد و تعهد کرده است باید اجرائی شود ولی مابقی تعهدها که از سوی سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها داده شده خود آن سازمان‌ها باید پاسخگو و از محل اعتبارات خودشان تامین اعتبار شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در‌باره طرح راه‌آهن بوشهر، تصریح کرد: راه‌آهن بوشهر- شیراز از جمله طرح‌هایی است که نیازمند اصلاح و تطویل مسیر از در حدود 300 کیلومتر به 470 کیلومتر است. 
معاون رئیس‌جمهوری با بیان این‌که این طرح نیازمند کمیسیون ماده 215 در سازمان برنامه و بودجه است، تصریح کرد: با توجه به این‌که 15 درصد اعتبارات طرح راه‌آهن بوشهر به‌صورت ریالی تامین و مابقی در قالب طرح فاینانس پرداخت می‌شود، این طرح و اتصال آن به مرکز کشور اجرائی خواهد شد.
نوبخت با اشاره به این‌که طول راه‌آهن بوشهر نسبت به طرح تدوین شده، افزایش یافته که پس از بررسی و اصلاح اعتبار آن در کمیسیون ماده تخصصی در سازمان برنامه و بودجه مصوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به تخصیص صد هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 96 برای چهار اولویت حفاظت محیط زیست، آب و فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی، بخشی از اعتبارات شبکه ریلی استان بوشهر از این محل تامین می‌شود.
به گفته امید می‌رود با تامین اعتبارات لازم و تکمیل خط ریلی بوشهر، این استان از طریق راه‌آهن به مرکز کشور متصل شود.

اشتغال در صدرا به 10 هزار نفر می‌رسد!
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به حضور در شرکت صنعتی دریایی (صدرا) در بوشهر گفت که با توجه به این‌که در کمتر از یکسال جذب نیروی انسانی و اشتغال شرکت صدرا از حدود 500 نفر به بالای 2500 نفر رسید، این امکان وجود دارد که با توجه به ظرفیت خالی این شرکت تا 10 هزار نفر دیگر جذب آن شود.
به‌گفته وی، در این ارتباط مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و نسبت به افزایش ظرفیت کاری این شرکت و گرفتن سفارش‌هایی برای آن اقدام شود. 
نوبخت، با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، گفت: پرداخت تسهیلات به آنها را از جمله مصوبات سفرش به استان بوشهر است.

درآمد نخیلات دشتستان 10 برابر می‌شود!
معاون رئیس‌جمهور درباره طرح اصلاح آبیاری نخیلات دشتستان خاطرنشان کرد: این طرح 10 ساله با 16 هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که منجر به افزایش 10 برابری درآمد کشاورزان، مرغوبیت محصول، صرفه‌جویی در آب و فراهم کردن 21 هزار فرصت شغلی است.
نوبخت، در مورد ساخت اسکله بندر دلوار با بیان این‌که در کنار اسکله محمد عامری اسکله دلوار به‌عنوان یک اسکله صیادی تکمیل می‌شود، تصریح کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار توافق شده، قرار است تا پیش از پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. همچنین در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای تامین درخواست‌ها و مطالبات مردم و مسوولان این استان تصمیم‌های ویژه‌ای اتخاذ می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وضعیت اسلکه بندر محمد عامری تنگستان بیان کرد: تلاش می‌شود اعتبارات لازم و مورد نیاز برای لایروبی و توسعه این بندر تخصیص یابد.
نوبخت با تاکید بر پیگیری تحقق مطالبات مردم ساحل‌نشین بندر محمد عامری افزود: مسوولان استان برای تخصیص اعتبارات لایروبی این اسکله پیگیری‌های لازم داشته باشند. وی با اشاره به این‌که اسکله بندر دلوار ساماندهی می‌شود، گفت: برای تامین منابع مالی برای حل مشکلات بندر دلوار در هفته آینده در نشستی این موضوع بررسی می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: برای تامین اعتبارات لازم در اجرای طرح توسعه بندر دلوار هیچ مشکلی وجو ندارد و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان به مطالبات دریانوردان دلواری توجه شود.

برچسب ها: اقتصاد ، بوشهر ، نوبخت ، بودجه ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: