bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
«در طول سه گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید بودجه تخصیص یافته به استان بوشهر 2400 میلیارد تومان است.» این جمله قصار از آن آقای رضا عوض‌پور است که به یادداشت دو هفته پیش بنده هم در جایی انتقاد کرده بود و گفته بود که آنجوری که «فلانی» نوشته نیست و... .
کریم جعفری:
«در طول سه سال گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید بودجه تخصیص یافته به استان بوشهر 2400 میلیارد تومان است.» این جمله قصار از آن آقای رضا عوض‌پور است که به یادداشت دو هفته پیش بنده هم در جایی انتقاد کرده بود و گفته بود که آنجوری که «فلانی» نوشته نیست و... . آن دفعه هم نوشتم که بنده به‌شخصه آقای عوض‌پور را دوست دارم، این دوست داشتن شخصی است و هیچ ربطی هم به کار و شغلش ندارد اما وقتی می‌آید و حرف‌هایی می‌زند هر کاری می‌کنم با عقلم آن را جفت‌ و جور کنم و جور در نمی‌آید ناچارم دو کلمه بنویسم تا یک‌بار دیگر بنشیند و گِله کند. 

آخر یکی نیست به این برادر محترم ما بگوید این 2400 میلیارد تومان کجا خرج شده که ما ندیده‌ایم و به هر مدیر استانی که می‌رسیم ناله‌اش به آسمان هفتم است که ای داد و بیداد پول نیست، بودجه نیست، همه کارهایمان اعتباری و الخ... همه می‌دانند که 2400 میلیارد تومان در وهله نخست پول کمی نیست و آنگونه که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفته، از محل اعتبارات ملی جذب شده و هیچ ربطی به اعتبارات استانی ندارد. 
این پول‌ها از کجا آمده، در کجا خرج شده و در همان گزارش هم خواستم که اگر این آقایان حرف می‌زنند، سند هم بیاورند. متاسفانه نه تنها سندی نیاورده‌اند، هر چه نگاه می‌کنم به‌جز همین چند هکتاری که کنار بزرگراه به اسم دهکده ساخته شد و الآن هم به جای دیگری داده شده، جای آن مشخص نیست. به‌عنوان مثال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را نگاه کنید با آن مدیریت فشل و ناکارآمد که هر روز در پرواز بوشهر به تهران است و این روزها چنان کفگیرش به تَهِ دیگ خورده که در حال سرکیسه کردن و فراری دادن دو سه شرکت باقیمانده در این منطقه است. 
حالا این حرف‌ها کجا زده شده، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که محمدباقر نوبخت هم در آن حضور داشته است. در یادداشت روز پنج‌شنبه به این مهم اشاره کردم که سفر سخنگوی دولت تیغ دولبه است، آقایان یک وقت نیایند و برای خودشیرینی بگویند که این همه پول گرفته‌ایم، طرف وقتی می‌بیند که از ردیف‌های ملی 2400 میلیارد تومان پول وارد استان شده، ناخوش نیست که بیاید و در بودجه امسال و سال آینده حق بوشهری‌ها را درست و درمان بدهد.
متاسفانه آقایان مساله را اشتباه گرفته‌اند، روز گذشته هر چه خبر در مورد سفر آقای نوبخت خواندم، ماشاءالله همه‌اش وعده فردا بود، یعنی فردایی که نیامده است. چه کسی تضمین می‌کند که جناب شیخ‌حسن روحانی دوره بعد هم رئیس‌جمهور باشد؟ چه کسی اصلا تضمین می‌کند که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد و نفر بعدی که می‌آید حتما مواردی که وی شفاهی گفته، برای انجام متعهد شود؟ 

پیش‌تر هم نوشتم و دوستان دیگر هم یادآوری کردند که آقای نوبخت تعهد دهد، یعنی کارش را فوری انجام دهد. نه اینکه حواله به سال 96 و 97 کند. امیدوار بودیم که این سفر جبران مافات شود و البته آدم زنده ناامید نمی‌شود، ما هم اگر خدا بخواهد و نمردیم زنده هستیم که 20 یا 30سال دیگر وعده‌های امروز جامه عمل به‌خود بپوشد و استان بوشهر دارای طرح‌های کلان توسعه‌ای گردد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: