bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
ناکامی ایرانجوان و پارس در لیگ دسته یک
هفته هجدهم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد که ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت. از آنجا که این دو تیم در قسمت پایینی جدول مسابقات بودند، باعث شد حساسیت‌های بازی دوچندان شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته هجدهم لیگ دسته یک روز گذشته برگزار شد که ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت. از آنجا که این دو تیم در قسمت پایینی جدول مسابقات بودند، باعث شد حساسیت‌های بازی دوچندان شود.

شرح بازی

بازی با فشار ایرانجوانی‌ها شروع شد و در همان دقایق اولیه یک موقعیت خوب را به وسیله مهدی قائدی از دست دادند. ایرانجوانی‌ها که دست بردار نبودند فشار را بیشتر کردند ولی نتوانستند در دقایق اولیه به گل برسند. پس از فشار اولیه ایرانجوان، بازی تا حدودی آرام شد و دو تیم بیشتر در میانه میدان بازی می‌کردند. در ادامه و تا دقیقه 18 دو تیم بازی بازی پر اشتباهی به نمایش گذاشتند و توپ را به‌راحتی از دست می‌دادند. نفتی‌ها که مشخص بود برای کسب یک امتیاز به بوشهر آمده بودند، سعی می‌کردند با ارسال توپ‌های بلند موقعیت‌سازی کنند که خیلی موفق نبودند. صادق گشنی در 25 دقیقه اولیه بازی، دوندگی زیادی داشت و سعی می‌کرد با پاس‌های کوتا و موثر، موقعیت‌سازی کند که در صحنه‌ای این اتفاق افتاد.

 روی یک ضد حمله، بازیکن می‌خواست از صادق گشنی عبور کند، گشنی به‌راحتی توپ او را زد و جلوی یک موقعیت خطرناک را گرفت. البته بازیکن نفت در این صحنه خود را به گشنی زد تا داور پنالتی بگیرد ولی داور به‌خوبی رای به ادامه بازی داد. در دقیقه 33 روی حرکت تکنیکی مهدی قائدی، دهقان صاحب توپ شد ولی ضربه او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه باز هم ایرانجوانی‌ها چند موقعیت نصف و نیمه داشتند که نتوانستند از آنها استفاده کنند. در این بین خط دفاع نفت مسجد سلیمان روزی خوبی سپری می‌کرد و راه‌های نفوذ را روی بازیکنان تکنیکی ایرانجوان بسته بودند. در دقیقه 44، ضربه قیچی برگردان احسان اسدزادی با اختلاف کم به بیرون رفت. در نهایت نیمه اول بازی صفر-صفر به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

نیمه دوم این بازی با حملات تیم مسجد سلیمان شروع شد. پس از فشار اولیه نفتی‌ها، بازیکنان ایرانجوان بازی را در دست گرفتند. در دقیقه 52، اسدزادی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او با اختلاف به بیرون رفت. همانطور که گفتیم مدافعان نفت روزی خوب داشتند، مدافعان ایرانجوان هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و با جایگیری‌های مناسب حملات تیم حریف را خنثی می‌کردند. در یک صحنه بازیکن نفت با عبور از مدافع ایرانجوان خود را به زمین زد که از نظر داور این صحنه دایوینگ بوده و به بازیکن نفت کارت زرد نشان داد. اتفاقی که باعث عصبانیت بازیکنان و کادر فنی نفتی‌ها شد. در دقیقه 59، گشنی با عبور از دو بازیکن به زمین افتاد ولی داور این صحنه را خطا نگرفت که این اتفاق باعث شد گشنی اعتراض شدیدی کند. در دقیقه 64، رامین دهقانی با حضور در محوطه جریمه ایرانجوان به‌خوبی مانع از گل خوردن تیمش شد.

 در دقیقه 65، رضا جباری از نفت با فرار از پشت مدافعان ایرانجوان می‌توانست گل اول بازی را به ثمر برساند که سعید ابراهیم‌پور به‌خوبی روی این توپ واکنش نشان داد. بلافاصله پس از این موقعیت، حجت اسلامی از ایرانجوان در محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی دروازه‌بان حریف به‌خوبی توپ را دفع کرد. در برگشت باز هم اسلامی صاحب توپ شد که به راحتی توپ را از دست داد. در دقیقه 69، ضربه آرام دهقان در اختیار دروازه‌بان نفت قرار می‌گیرد. در دقیقه 74، ارسال خوب بازیکن نفت از سمت چپ زمین ایرانجوان می‌توانست به گل تبدیل شود که با بی‌دقتی بازیکنان این تیم از دست رفت. در دقیقه 77، ضربه محکم اسلامی به وسیله دروازه‌بان نفت دفع می‌شود تا باز هم ایرانجوان در گل زدن ناکام بماند. در دقیقه 80، حجت اسلامی به‌دلیل اعتراض‌های مکرر، کارت زرد را از طرف داور دریافت کرد. در دقیقه 81، داور بلافاصله به صادق گشنی هم کارت زرد داد. پس از اتفاق، مهدی قائدی با حرکات تکنیکی خود سه بازیکن نفت را پشت سر گذاشت ولی نتوانست کار خاصی انجام دهد. پس از این موقعیت، بازی آرام شد و دو تیم مدام در میانه زمین، توپ به هم تقدیم می‌کردند. ایرانجوان در دقایق پایانی فشار را روی دروازه حریف حفظ کرد و چند موقعیت به‌وجود آورد که موفق نبودند. در دقیقه 92، ضربه روی پای شوشتری، را دروازه نفت دفع کرد. در دقیقه 94، دروازه تیم نفت بیرون آمد و توپ ارسالی ایرانجوانی‌ها را دفع کرد و بلافاصله به زمین افتاد که داور این صحنه را خطا به نفع نفتی‌ها گرفت. سعید مفتخر روی این صحنه اعتراض زیادی داشت. در نهایت این بازی جذاب و حساس، با نتیجه صفر-صفر به پایان رسید تا ایرنجوان دو امتیاز حساس خانگی را از دست دهد.

بهترین بازیکن میدان

صادق گشنی: گشنی در این دیدار بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و به‌خوبی توپ‌های میانه میدان را پخش می‌کرد. علاوه بر این، این بازیکن در چند صحنه در خط دفاعی ایرانجوان عملکرد خوبی داشت و مانع از ایجاد موقعیت خطرساز شد اما پاس‌های او هم امروز گره‌گشا نبود تا مفتخر حسرت این دو امتیاز از دست رفته را بخورد.

ایرانجوان با این تک امتیاز در رده سیزدهم لیگ دسته یک قرار گرفت.

همچنین در دیگر بازی‌ این هفته پارس جنوب جم در یک بازی خارج خانه در برابر مس رفسنجان قرار گرفت که این بازی هم با نتیجه صفر-صفر به اتمام رسید. پارس جم به این تک امتیاز همچنان در رده چهارم جدول باقی ماند.

نکته‌ای عجیب در هفته هجدهم

اگر از بازی گل گهر سیرجان و راه آهن بگذریم در هشت بازی دیگر برگزار شده در این هفته تنها پنج گل از خط دروازه‌ها گذشته است و تلخ‌تر از آن، ثبت چهار نتیجه تساوی بدون گل در مسابقات است این در حالی است که در مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال کشور 4 هفته آخر بدون ثبت حتی یک تساوی بدون گل خاتمه یافته است.

ثبت 4 نتیجه صفر-صفر نشان از جذاب نبودن در مسابقات فوتبال لیگ دسته اول دارد و اگر در بازی راه آهن و گل گهر نتیجه برد پرگل 5-1 ثبت شده به‌خاطر اوضاع غیرطبیعی و غیرمنطقی تیم راه آهن در هفته‌های اخیر بوده است. بازی‌های استقلال اهواز و خونه به خونه مازندران در اهواز، ایرانجوان بوشهر و نفت مسجدسلیمان در بوشهر‌، خیبر خرم آباد و فولاد یزد در خرم آباد و مس رفسنجان و پارس جم ‌جنوبی در رفسنجان، بازی‌هایی بوده‌اند که در مسابقات فوتبال این هفته با تساوی بدون گل خاتمه یافته‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: