bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
کشف ۲کوزه از دوران ساسانی در تنگ ارم یارا: عملیات خاکبرداری احداث جاده جهت دسترسی به پل نوساز در روستای «پشت پر» دشتستان به کشف ۲ کوزه از دوران ساسانی انجامید؛ روستایی که آثار تاریخی بکر و با ارزشی را از جمله آثار باستانی گور دختر، کوشک اردشیر و زندان ساسانی با قدمت دو هزارو ۵۰۰ سال که به ثبت ملی رسیده
 عملیات خاکبرداری احداث جاده جهت دسترسی به پل نوساز در روستای «پشت پر» دشتستان به کشف ۲ کوزه از دوران ساسانی انجامید؛ روستایی که آثار تاریخی بکر و با ارزشی را از جمله آثار باستانی گور دختر، کوشک اردشیر و زندان ساسانی با قدمت دو هزارو ۵۰۰ سال که به ثبت ملی رسیده در خود جای داده است. این خبر را رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری دشتستان اعلام کرده است.

به گزارش یارا و به‌گفته حمید سعادت، این محل پس اطلاع از پیداشدن کوزه‌ها، توسط کارشناسان میراث فرهنگی حفاری شد و طی این حفاری ۲ کوزه به ابعاد یک متر مربع، مربوط به دوره ساسانیان است در حالی‌که بر اثر ضربه لودر شکسته شده بودند از زیر خاک بیرون آورده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان دشتستان اظهار کرد: با توجه به وجود آثار متعدد دوره باستانی در بخش ارم و به‌ویژه منطقه پشت پر، با حمایت‌های بیشتر دولت و توسعه یگان حفاظت در حفظ و نگهداری آثار باستانی دراین منطقه تلاش می‌کنیم.

سعادت گفت: به علت کمبود اعتبار آثار تاریخی منطقه در زمین مدفون هستند که تلاش می‌کنیم با حمایت دولت خدمات بیشتری در احیای این آثار به مردم ارائه شود.

در بخش ارم، نقاط باستانی و میراث فرهنگی زیادی از جمله گور دختر‌، کوشک اردشیر، آب انبارها و آسیاب‌ها و قناتهای تاریخی وجود دارد و یکی از نقاط گردشکری و باستانی مهم در استان بوشهر به شمار می‌آید.
برچسب ها: تاریخ ، کشف ، کوزه
نام:
ایمیل:
* نظر: