bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مقاصد پنهانی این رژیم در منطقه پرده برداشت و گفت که عراق و سوریه باید به مناطق نژادی و طائفه‌ای تقسیم شود.
روزنامه رای‌الیوم در گزارشی به قلم زهیر أندراوس خبرنگار خود در شهر ناصره نوشت: اسرائیل همچنان نمی‌خواهد بپذیرد که سوریه بر اساس همه نشانه‌های موجود در مسیر یک راه حل سیاسی برای جنگ شش ساله خود حرکت می‌کند. رویای صهیونیست‌ها تقسیم سوریه به مناطق نژادی و طائفه‌ای و مذهبی بوده و هست. این رویای سران اسرائیل نتیجه تفکری است که دیوید‌بن گورین تدوین کرد.

 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل با بیان این‌که جهان باید سه نتیجه از درگیری‌های جاری در خاورمیانه بگیرد که مهم‌ترین آن لزوم تقسیم عراق و سوریه است. افزود: این درس‌ها به‌طور خاص برای اسرائیل و کسانی که به تضمین امنیت اسرائیل اهمیت می‌دهند، برجسته است. این تفکرات لیبرمن که از جناح بازهای راستگرای افراطی اسرائیل به‌شمار می‌رود، در مقاله‌ای در سایت دیفنس‌نیوز امریکا منتشر شد و وی آنچه را در سوریه و عراق و یمن و سایر کشورهای منطقه می‌گذرد، زلزله‌ای تاریخی توصیف کرد. برپایه این گزارش، لیبرمن بدون اشاره به وجود رژیم صهیونیستی در منطقه که ریشه همه اختلافات و ناامنی‌ها و جنگ‌ها منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود، در راستای فتنه انگیزی بین مسلمانان گام برداشت- گفت که راه حل مشکلات منطقه در ترسیم مرزهای جدید برخی کشورها نهفته است، زیرا به اعتقاد او تغییر مرزهای کنونی و به‌طور مشخص در عراق و سوریه و وضع خطوط فاصله بین مناطق شیعه‌نشین و سنی‌نشین می‌تواند فتنه طائفه‌ای را از بین ببرد و راه را به روی برپایی کشورهای برخوردار از مشروعیت داخلی باز کند.
 
علاوه بر این، لیبرمن بدون اشاره به تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی برای تامین منافع و خواسته‌های غرب در منطقه گفت: تاسیس بسیاری از کشورهای خاورمیانه مصنوعی و نتیجه توافقنامه سایکس پیکو بوده است که بر اساس نظرات استعماری امضا شد و سبک زندگی ساکنان و اختلافات طائفه‌ای و نژادی عمیق در درون جوامع معینی را لحاظ نکرد. در این میان، نکته قابل توجه این است که این دیدگاه لیبرمن با طرح جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور کنونی امریکا برای منطقه خاورمیانه مطابقت دارد. بایدن پیش از تصدی پست خود در دوره اول ریاست جمهوری امریکا در سال 2007 میلادی خواهان تقسیم عراق به سه منطقه کردنشین و سنی‌نشین و شیعه‌نشین شده بود که هر یک از خودگردانی برخوردار باشد.

برچسب ها: سیاسی ، جهان ، عراق ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر: