bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
صدا و سیمای مرکز بوشهر چند سالی است که برنامه شبانه‌ای را تحت عنوان «شونشینی» هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌برد. درواقع صدا و سیما در مراکز استانی خود، ملزم به تهیه برنامه شبانه با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی مخاطبان است.
 صدا و سیمای مرکز بوشهر چند سالی است که برنامه شبانه‌ای را تحت عنوان «شونشینی» هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌برد. درواقع صدا و سیما در مراکز استانی خود، ملزم به تهیه برنامه شبانه با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی مخاطبان است. برنامه‌ شبانه، پیشانی برنامه‌های هر مرکز محسوب می‌شود و به لحاظ کیفی و مالی در برنامه‌های ترکیبی اهمیت زیادی داشته و در واقع اگر قرار باشد عیار هر مرکز را بسنجند، برنامه شبانه آن‌را بررسی می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که «شونشینی» تا مدتی پیش یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های مرکز بوشهر بود تا آنجا که این برنامه، اغلب شب‌ها علاوه بر مردم استان بوشهر، مهمان خانه‌های بسیاری از ایرانیانی بود که در جای جای کشور و حتی خارج این مرز و بوم این برنامه را از میان بی‌شمار برنامه‌های سرگرم‌کننده در شبکه‌های استانی و سراسری انتخاب می‌کردند. درواقع می‌توان گفت، از آنجا که «شونشینی» از فرهنگ بومی منطقه مثل شعر، ادبیات شفاهی، موسیقی مقامی و… بهره‌گیری می‌کند، مخاطبان زیادی را به‌ویژه از استان‌های هم‌جوار که با استان بوشهر قرابت فرهنگی دارند به‌خود جلب و جذب نمود و در مدت کوتاهی توانست به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبانه در بین مراکز استانی تبدیل شده و برخی از مخاطبان استان‌های مجاور همچون خوزستان، با اینکه در مرکز خود برنامه شبانه ویژه داشتند، اما ترجیح می‌دادند به تماشای «شونشینی» بوشهری بنشینند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای دی‌ماه جاری و پس از آنکه مجری «شونشینی»، یک شب پیش از شب یلدا این مژده را داد که «شونشینی» در شب یلدا برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت اما به‌روی آنتن نرفت و پس از آن نیز این برنامه پرمخاطب و خاص دیگر پخش زنده نداشته و تنها چند برنامه به‌صورت گلچینی از «شونشینی»های پیشین به‌روی آنتن رفته است.

دلیل قطع این برنامه، موضوعی است که از برخی مسوولان سازمان صدا و سیمای مرکز بوشهر پرسیدیم:

با فرشید فرزانه، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز بوشهر تماس گرفتیم و ضمن مطرح‌کردن این سوال، برخی شنیده‌های دیگر را نیز با وی در میان گذاشتیم.

فرشید فرزانه با بیان این‌که صدا و سیمای مرکز بوشهر سعی دارد با عملکردی که دارد، آینه تمام‌نمای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: در این راستا یکی از ابزارهای ما برای نیل به این هدف و نیز ارتقاء کیفی جامعه، تعامل با رسانه‌ها جهت شفاف‌سازی است.

فرزانه در ادامه افزود: قطع این برنامه مشکل خاصی ندارد و «شونشینی» از شنبه‌شب، مهمان خانۀ ‌مردم استان بوشهر خواهد بود.

در ادامه این پیگیری‌ها با معاون سیمای صدا وسیمای مرکز بوشهر نیز گفتگو کردیم.

ابراهیم عباسی با بیان این‌که ۲هفته است که برنامه «شونشینی» به‌صورت گلچین پخش می‌شود، گفت: سیاست و برنامه‌ریزی ما این‌گونه نیست که برنامه حتما به‌شکل زنده روی آنتن برود. باتوجه به تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌هایی که در طرح و برنامه داشتیم، تشخیص داده شد که برای مدت خاصی برنامه را ضبط‌شده روی آنتن ببریم و درباره زنده‌بودن آن الزامی نداریم.

عباسی در ادامه افزود: قصد داریم که به‌صورت آزمایشی تکرار این برنامه را ادامه داده تا بازخوردهای مثبت و منفی آن برایمان مشخص شود. همچنین قرار است برای فصل جدید دکور برنامه را هم تغییر دهیم که انجام این اقدامات نیازمند صرف زمان است.

وی با اشاره به اینکه برنامه شونشینی بیشتر گفتگو‌محور است بیان کرد: اگر شما ۲هفته گذشته را بررسی کنید متوجه می‌شوید این برنامه مجله‌ای و آیتم‌محور شده است. در عین حال نیز همکاران ما تلاش می‌کنند که از شنبه این برنامه را مجددا به‌صورت زنده روی آنتن ببرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: