bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
فصلنامه کنفدراسیون آسیا در شماره هفدهم خود بخشی ویژه را به سردار آزمون، ستاره ایرانی پرمشتری روستوف اختصاص داد.
این گزارش با اشاره به خصوصیات ذاتی سردار شروع می‌شود: «او بیش از حرف با لبخندهای خاص روی صورتش به یاد آورده می‌شود و تعجبی نداشت که در پایان بازی حساس ایران مقابل کره‌جنوبی با لبخند رضایتی ناشی از برتری تیمش به گفتن یک جمله کوتاه در تمجید از تیم ملی بسنده کرد. آزمون شب قبل از بازی با اصلی‌ترین رقیب ایران در آخرین دور گروهی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 از وعده شکست دادن هونگ سونگ مین، ستاره تاتنهامی رقیب حرف زد و با بازی خوب به وعده‌اش هم عمل کرد. در شبی که مین و سایر بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی یک شوت داخل چارچوب هم نزدند، آزمون با گلش ایران را بیش از پیش به رویای اولین 2 صعود متوالی‌اش به جام‌جهانی نزدیک کرد.»

 این جریده در ادامه نوشت: «حالا آزمون با همین گل‌ها و درخشش فراوان مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفته و می‌رود تا در بالاترین سطح دیده شود. در واقع ماجرا از  جام‌ملت‌های آسیا در سال 2015 شروع شد؛ وقتی سردار با باز کردن دروازه قطر و درخشش در آن رقابت‌ها، نام خودش را در ایران و استرالیای میزبان مطرح کرد. درست بعد از گل او به قطر، کی‌روش از تشابه شاهکارش با گل‌های نیستلروی در دوران مربیگری‌اش در منچستریونایتد حرف زد و سردار متواضعانه اعلام کرد این مقایسه‌ها تنها وظیفه و مسئولیت او را سنگین می‌کند.  او مانند قوچان‌نژاد و انصاری‌فرد از جمله بهترین لژیونرهای ایران در اروپا هستنداما شاید تا به حال به اندازه توانشان دیده نشده‌اند.»
آزمون
آزمون
این فصلنامه از تعداد گل‌های ملی آزمون اینگونه نوشت: «زدن 16 گل در 22 بازی او را کاندیدای بلندمدت شکستن رکورد 109 گل دایی تبدیل کرده اما آزمون گفته فعلا به این مسائل نمی‌اندیشد. سردار، دایی را الگوی خود دانسته و حالا پس از گلزنی به بایرن و و اتلتیکو به راستی بهترین جانشین برای اسطوره فوتبال آسیا به نظر می‌رسد.»
 آزمون در این گزارش درباره دوران نوجوانی خود افزود: «برای من بازی در کشورهای خارجی آن هم در 17 سالگی دشوار بود. کار به جایی رسید که بعد از یک ماه به خانواده‌ام زنگ زدم و گفتم بیایید پیش من زندگی کنید! پدر من بازیکن و مربی والیبال بود و نقش مهمی در فوتبالیست شدن من ایفا کرد. من خوش‌شانس بودم که خیلی زود و خوب پیشرفت کردم و حالا جاه‌طلبی‌های زیادی دارم.»
به زعم این فصلنامه پیشنهاد لیورپول و آرسنال و آژاکس برای خرید آزمون می‌تواند یک شروع باشد؛ شروعی به قصد رسیدن به قله فوتبال اروپا.  
گزارش آزمون با این جملات به پایان رسید: «یک بار با بدشانسی از جام‌ملت‌های آسیا حذف شدیم و در جام‌جهانی هم عملکرد خوبی داشتیم. به جای فکر کردن به پیشنهاد باشگاه‌های بزرگ تابع تصمیمات باشگاه هستم.»
 این فصلنامه در پایان نوشت: کسی چه می‌داند.شاید سردار، رهبر ایران در راه فتح آسیا و رسیدن به جام‌جهانی 2018 باشد. 

برچسب ها: فوتبال ، ایران ، آسیا ، آزمون
نام:
ایمیل:
* نظر: