bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای راه آهن بوشهر با چینی ها در حال مذاکره هستیم و تلاش می کنیم در این بخش با تامین ۱۵ درصد هزینه خط ریلی از اعتبارات دولتی، این پروژه اجرایی شود.
عباس آخوندی پنجشنبه شب در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان بوشهر اظهار داشت: حادثه پلاسکو بسیار دردناک بود و منجر به شهادت برخی از آتش‌نشانان ما که برای کمک به مردم از جان خود گذشتند شد که این حادثه را به مردم ایران خصوصا بازماندگان این شهداء آتش‌نشان عرض تسلیت دارم.

وی در خصوص سفر یک‌روزه خود به بوشهر افزود: استان بوشهر در کشور نه تنها در حوزه نفت و گاز بلکه در حوزه‌های مختلف تمدنی و اندیشه نیز جایگاه مهمی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به همین واسطه باید برای رشد و توسعه در بخش های مختلف با نگاه ویژه به آن توجه کرد.

توسعه بندر بوشهر

آخوندی بیان کرد: از سال ۹۳ و با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان طرح توسعه استان بوشهر و با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از جزیره نگین استان بوشهر با تحول عظیمی در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبرو خواهد بود عنوان کرد: اسکله کانتینری به طول ۶۰۰ متر در این جزیره در حال ساخت است و طبق پیش‌بینی‌ها تا شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری و امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار تن فرآهم خواهد شد.

وزیر راه یکی دیگر از پروژه هایی که در سفر خود به بوشهر مورد بررسی قرار داد را خروجی دوم بوشهر عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز از پروژه‌های مهم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که روند اجرایی آن به خوبی در حال انجام است.

توسعه بافت قدیم

آخوندی بیان کرد: بزرگترین ثروت کشور تمدنش است که با افتتاح دانشکده معماری بوشهر در بافت قدیم این شهر تحول عظیمی در در زمینه تمدنی فرآهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده موجب رونق در بافت قدیمی می شود بیان داشت: اجرای پروژه‌های ساختمان‌سازی در بافت قدیم در همه شهرستان‌های استان باید انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید دو ساخت دو دانشکده مدیریت بازرگانی و کسب و کار دریایی را نیز در بافت قدیم در دستور کار داشته باشید.

توسعه و انتقال فرودگاه شهر بوشهر

آخوندی در خصوص فرودگاه بوشهر بیان کرد: طرح توسعه و انتقال فرودگاه شهر بوشهر با همکاری سرمایه گذار و بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از توقف ۱۰ هزار کیلومتر پروژه در بدو ورود به این وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: در طول این سه سال بخش عمده‌ای از پروژه‌ها متوقف شده و مابقی نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای راه آهن بوشهر با چینی‌ها در حال مذاکره هستیم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در این بخش با تامین ۱۵ درصد هزینه خط ریلی از اعتبارات دولتی پروژه‌ای که بالغ بر ۱۳ سال متوقف شده را اجرا کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: