bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
راه‌آهن، پروژه‌ای که برای بوشهری‌ها آرزو شد؛
وزیر راه و شهرسازی در سفری یک‌روزه برای بازدید از بوشهر به این استان سفر کرد، سفری که سرشار «بازدید» بود و تنها یک افتتاح هم داشت، افتتاحی که البته باز هم نیمه‌تمام ماند و بانی دنبال پول است شاید بتواند گره از ساختمان دانشکده معماری باز کند.
بامداد جنوب: وزیر راه و شهرسازی در سفری یک‌روزه برای بازدید از بوشهر به این استان سفر کرد، سفری که سرشار «بازدید» بود و تنها یک افتتاح هم داشت، افتتاحی که البته باز هم نیمه‌تمام ماند و بانی دنبال پول است شاید بتواند گره از ساختمان دانشکده معماری باز کند.
با این حال، عباس آخوندی در هوای خوب بوشهر مناطق مختلف شهر تا فاصله 60 کیلومتری مرکز استان را بازدید کرد، حتی سری هم به «نونوی» سالاری در حاشیه بزرگراه امام علی زد تا همه از این پروژه کلان و بسیار اشتغال‌زا که درآمد بسیار هنگفتی برای آینده استان دارد بازدید کرده باشند. مشخص نیست که آیا وزیر راه قایقی را هم پارو زده یا آن‌که در دل شب نخواسته بیشتر زحمت بدهد و از زیر نور چراغ‌ها و سنگ‌های رنگی راهی فرودگاه بوشهر شد تا به تهران برگردد.

اما آنچه در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، گذشته به‌نوبه خود جالب بود. جلسه‌ای که به گفته افراد حاضر در آن نه تنها خوب مدیریت نشده بود، بلکه شان یک وزیر دولت هم رعایت نشد. آخوندی البته در این میان درمانده‌تر از همیشه ناچار شد حرف‌هایی را بشنود که برایش جالب بود. فارغ از این حرف‌ها، درخواست‌های سه نماینده استان بود که همگی متفق‌القول برای راه‌آهن التماس دعا داشتند، پروژه‌ای که سالاری بارها از زبان این معاون و آن معاون آخوندی در مورد اجرای آن سخن گفته بود اما منابع مطلع ما همان روزها «دروغ» بودن این حرف‌ها را ثابت کرده بودند.

نمایندگان دشتستان، بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ و دشتی و تنگستان هر کدام در سخنان خود خواستار رسیدن ریل به بندر بوشهر بودند تا این بندر هم رونق بگیرد. هر چند ما در گزارش‌هایی که در طول شماره‌های پیشین خود منتشر کرده بودیم رسیدن راه‌آهن در شرایط فعلی را محال دانسته بودیم اما پرواضح است که این نمایندگان هم تا اینجای کار وظیفه خود را انجام داده‌اند. سعادت،‌ خدری و شهریاری در حالی این درخواست را مطرح کردند که بر اساس اخبار موثق بامداد جنوب، پرونده راه‌آهن بوشهر شیراز که با این طرح هیچ توجیه اقتصادی ندارد و منافع برخی از باندهای قدرت و ثروت را تامین می‌کند، فعلا بایگانی است. 
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در نشست شورای حمل و نقل و مسکن استان بوشهر با حضور آخوندی با بیان این‌که توسعه راه‌آهن در ایران از محل درآمدهای استان بوشهر اجرا می‌شود تاکید کرد: با توجه به این‌که طرح‌های توسعه‌ای خط ریلی در تمامی نقاط ایران از محل درآمدهای استان بوشهر اجرائی می‌شود لازم است پروژه راه‌آهن بوشهر در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

محمدباقر سعادت هم با بیان این‌که پروژه راه‌آهن بوشهر 13سال است متوقف شده، خواستار تسریع در تکمیل آن شد. شهریاری هم در این جلسه در مورد اهمیت راه‌آهن بوشهر گفت: مزیت اجرائی شدن خط ریلی بوشهر از این نظر دارای اهمیت است که بوشهر نزدیک‌ترین بندر به پایتخت و در مسیر بودن دو کلان‌شهر شیراز و اصفهان است این مزیت هیچ‌کدام از بنادر ندارند.
با این حال، پاسخ وزیر راه و شهرسازی که انتظار آن هم می‌رفت، خیلی ساده بود، این مسیر باید فاینانس شود اما این‌که چه کسی عرضه و جسارت گرفتن فاینانس را دارد خود مقوله دیگری است. حضرات فعلا جلسه محرمانه می‌گیرند برای آن‌که عقده‌گشایی کرده و دنبال اسناد دزدی بندگان خدا می‌گردند، وقتی مدیری بخواهد عقده‌گشایی کند، جایی برای توسعه استان وجود ندارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: