bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
ساختمان پلاسکو صبح پنجشنبه دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما ساعاتی بعد این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و آتش نشانان که برای عملیات وارد ساختمان شده بودند، محبوس شدند.
بامداد جنوب: ساختمان پلاسکو صبح پنجشنبه دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما ساعاتی بعد این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و آتش نشانان که برای عملیات وارد ساختمان شده بودند، محبوس شدند.
آخرین اخبار از امدادرسانی و عملیات مرتبط با این حادثه از روز گذشته در روز سوم عملیات به شرح زیر است: پیرحسین کولیوند، رئیس مرکز اورژانس کشور گفت: از لحظه حادثه تاکنون ۱۲۱ مصدوم داشته‌ایم و تمام مصدومان جز دو نفر مرخص شده‌اند.
عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که تنها ۱۶۰ واحد صنفی مستقر در پلاسکو بیمه بودند، گفت: مجموع تعهد صنعت بیمه در رابطه با این حادثه ۴۰ میلیارد تومان است. تنها ۱۶۰ واحد از ۶۰۰ واحد موجود در ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه قرار داشتند و متاسفانه بقیه هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند.

محمدمهدی تندگویان نیز در رابطه با  جلسه روز گذشته شورای شهر تهران گفت: در این جلسه بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تنخواه به‌منظور جبران خسارت‌های همین چند روزه آتش‌نشانی اختصاص داده شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، با بیان این‌که مجموع شهدای آتش‌نشان و افراد زیر آوار مانده به ۲۵ تن می‌رسد، خاطرنشان کرد: هرگونه اخبار مبنی بر زنده ماندن افرادی بر زیر آوار را تکذیب کرده و شهروندان اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.
وی با اشاره به این‌که نقاط مختلفی را برای رسیدن به محل اصلی حادثه حفاری کردیم اما به زیرزمین پلاسکو نرسیده‌ایم، یادآور شد: روند آواربندی به‌خوبی پیش می‌رود اما نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان آواربندی اعلام کنیم و حداقل پنج روز زمان‌بندی لازم داریم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که ۱۵ نفر از نیروهای آتش‌نشان به‌طور قطع زیر آوار هستند، افزود: با توجه به جابه‌جایی آوار و قطعات بزرگی که در شب گذشته انجام شد، کار آواربرداری در ساختمان پلاسکو سرعت گرفته است.
به گفته رئیس مرکز اورژانس کشور، یک جسد از محل حادثه پلاسکو پیدا شد.
رئیس‌جمهور برای بازدید از وضعیت امدادرسانی و آواربرداری، روز گذشته به محل حادثه ساختمان پلاسکو رفت. شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور ارائه کرد. 
رئیس‌جمهور در جمع امدادرسانان و خبرنگاران با بیان این‌که این اتفاق ناگوار درس و هشداری بود در زمینه امنیت زندگی مردم، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد و این حادثه بسیار تلخ درسی برای آینده شود.

روحانی با اشاره به این‌که همه نگرانی ما برای کسانی است که زیر آوار هستند، افزود: امیدوارم باز هم امیدی باشد تا بعضی از آنها به سلامت خارج شوند و آنها هم که جان خود را از دست داده‌اند تا ابد در دل مردم می‌مانند. آنها برای نجات مردم رفتند و در میان آتش و دود گرفتار شدند. خداوند به آنها اجر و به خانواده آنها صبر بدهد. همه ما نسبت به این حماسه باید سر تعظیم ورود آوریم.

برچسب ها: جامعه ، حادثه ، پلاسکو ، زیرآوار
نام:
ایمیل:
* نظر: