bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
هفته گذشته اتفاق عجیبی در باشگاه دریانوردان پارس جنوبی روی داد و مسلم مسیگر جانشین عباس طبیب‌نژاد با تجربه در این تیم شد. اتفاقی که در گزارشی به آن اشاره کردیم. حالا برای روشن‌تر شدن برخی مسائل پشت پرده و ناگفته‌ها، امروز به سراغ سرمربی برکنار شده دریانوران پارس جم، یعنی عباس طبیب‌نژاد رفتیم و درد و دل او را شنیدیم.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته گذشته اتفاق عجیبی در باشگاه دریانوردان پارس جنوبی روی داد و مسلم مسیگر جانشین عباس طبیب‌نژاد با تجربه در این تیم شد. اتفاقی که در گزارشی به آن اشاره کردیم. حالا برای روشن‌تر شدن برخی مسائل پشت پرده و ناگفته‌ها، امروز به سراغ سرمربی برکنار شده دریانوران پارس جم، یعنی عباس طبیب‌نژاد رفتیم و درد و دل او را شنیدیم.

وی در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: اصل فلسفه مربیگری بنده این است که اهل رفیق‌بازی، سفارش و هیچ پشته پرده‌ای نیستم و همیشه تیم برای من بزرگ‌تر از بازیکن است و وجودش مهم‌تر از همه چیز. این اصلی است که من از فوتبال ساحلی یاد گرفتم. بنا بر همین دلایل، بنده‌ سال‌های سال مربیگری کردم؛ در فوتسال، فوتبال چمن و فوتبال ساحلی و فکر می‌کنم حدود 30 تا 40 قهرمانی مختلف در این رشته‌ها به‌دست آورده‌ام. در هر صورت، آمار نشان می‌دهد که من در این راه موفق بوده‌ام و خدا کمک کرد که اینقدر مقام به‌دست آورم. در سال 93 تحت حمایت پوشش پارس جنوبی قرار گرفتیم، هنوز سایه مسعود نصوری روی سر ما بود و توانستیم با اختیار کامل تیم را بدون شکست قهرمانی کنیم. در سال 94 با رفتن آقای نصوری، متاسفانه دخالت‌های بی‌مورد پارس جنوبی شروع شد و دخالت‌ها به این صورت بود:
1- بازیکنان غیر بومی بدون اجازه کادر فنی، به خانه‌های خود می‌رفتند و بلیت هواپیمای آنها را نیز پارس جنوبی تهیه می‌کرد. این مسائل باعث می‌شد که تمرینان با بازیکنان کمتری برگزار شود و همین مساله باعث شد که اختلاف عمیقی بین بازیکنان بومی و غیر بومی ایجاد شود. 
2- قرار داد بستن با بازیکنان در اردوی تیم ملی بدون این‌که به‌نظر سرمربی و سرپرست وقت تیم توجه‌ای شود.
3- فرستادن نماینده غیر تخصصی به حساس‌ترین جلسه فوتبال ساحلی در سال 94، که این منجر به تصمیمی شد که ضرر زیادی به فوتبال ساحلی وارد کرد. آن تصمیم این بود که سهمیه بزرگسالان 12 نفر شد که به همین دلیل خیلی از بازیکنان بزرگسال ما به ناچار حذف شدند. 

سرمربی سابق دریانوردان افزود: اینجا بود که (دست ما بشکند) در سال 94 با مسوولان باشگاه تمکین کردیم و گوش به فرمان مدیریت ورزشی پارس جنوبی قرار گرفتیم و نتیجه‌اش این شد که نتوانستیم به فینال مسابقات لیگ برتر راه پیدا کنیم که این مساله جزء کارنامه بد ما در این تیم است. در سال 95 به قول مسوولان پارس، به عدم تمکین روی آوردیم و از مدیر کل پارس جنوبی، اختیار کامل گرفتیم که مساله باعث شد تیم دریانوردان بدون حرف و حدیث قهرمان مطلق لیگ برتر شود. همچنین در این فصل اجازه ندادیم بازیکنان غیر بومی بدون رضایت ما به شهرشان بروند. در کل از نظر بنده قرار نبستن با بنده برای هدایت تیم دریانوردان پارس جنوبی؛ نه فنی، نه حرفه‌ای و نه اخلاقی است، پس وقتی که این سه مورد نباشد، نشان می‌دهد با تشکیلات مریضی روبه‌رو هستیم. آقای یوسفی در جلسه‌ای خطلاب به بنده گفت که «تیم را با قدرت قهرمان کنید. مگر ما مریض هستیم که تیم را از شما بگیریم؟» که در این هنگام مدیر ورزشی پارس جنوبی بلند می‌شود می گوید «مریض من بودم». وقتی در تشکیلاتی مدیر ورزشش بگوید مریض است، آخر و عاقبت ما هم نباید غیر از این باشد. این کاری که آنها با صاحب‌خانه کرده‌اند، به‌دلیل نبود کلانتر در شهر است. به‌نظر بنده این آدم با بد کسی طرف شده است. ما مظلوم هستیم و مظلوم واقع شده‌ایم و آه مظلوم هم خرمنی را به آتش می‌کشد. امیدوارم در بوشهر کسانی پیدا شوند که بتوانند مریضی را علاج کنند و گرنه این حکایت خوبی نیست. 

طبق شنیده‌ها، بحث خروج عباس طبیب‌نژاد از دریانوردان مربوط به دو هفته اخیر نیست و احتمالا از دو ماه قبل مشخص شده بود که ایشان باید از این تیم برود. وی در این مورد یادآور شد: سال گذشته مسوولان پارس، علی نادری را به‌عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب کردند و حکم او را هم زده بودند ولی ما علی نادری را خیلی راحت خنثی کردیم، چراکه او غیر بومی بود. ولی اتاق فکر باشگاه ترجیح داده است که از یک سیاست زشت «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استفاده کند. آنها با انتخاب نفر بومی به‌عنوان سرمربی جدید تیم او را علیه صاحب‌خانه بومی کرده‌اند که این کار عواقب خوبی ندارد. در هر صورت مسلم مسیگر شاگرد بنده بود و از 17 سالگی نزد من بزرگ شده و فوتبال ساحلی را به‌طور کامل به او آموزش داده‌ام. شاید او نصف بیشتر از بهترین لحظات عمرش را پیش بنده گذرانده است. من به او را میراث‌خوار می‌شناسم، چراکه من دلم می‌خواست که با دست خودم، مسلم مسیگر و مصطفی کیانی را به‌عنوان سرمربی یا مربی تیم انتخاب کنم ولی این شرایط خوبی نیست. متاسفانه آنها حق بزرگی از من گرفته‌اند و امیدوارم کسانی باشند که بتوانند این قضیه را حل و بیماری را ریشه‌کن کنند.

طبیب‌نژاد در خطاب به حرف‌های بهرام رضاییان که گفته بود او را به‌عنوان مدیر فنی باشگاه معرفی می‌کند، تاکید کرد: من این سمت را هرگز نمی‌پذیرم. وقتی در برابر عزت و تملق بنشیند، من قطعا عزت را انتخاب می‌کنم. ما قدرت این را داریم که تیم را رهبری کنیم و به هیچ وجه این حکم نام برده شده را قبول نمی‌کنم و پول جایگاهی پیش من ندارد. اگر پول برای من ارزش داشت هرگز این رشته را انتخاب نمی‌کردم که باید با چه مصبیتی تیم را بزرگ و قهرمان کنیم. من با این تیم قهرمانی‌های زیادی کسب کرده‌ام اما بدترین نتیجه ما در زمان مدیریت پارس جنوبی بود. من از هیات مدیره می‌خواهم که این مسائل را به‌طور رسمی حل کنند. ما تا آنجایی که امکان دارد، دریانوردان را حفظ می‌کنیم ولی زمانی که شهر ما اینقدر بی‌صاحب شد که این تیم را از ما گرفتند، اگر امکانات فراهم شد جایی دیگری غیر از ایران به کارم ادامه می‌دهم و اگر چنین نشد، فوتبال ساحلی را برای همیشه کنار می‌گذارم. 

عباس طبیب‌نژاد در پایان در مورد تغییر نام باشگاه و این‌که اسمی از دریانوردان در جلسات به زبان نمی‌آید ولی در مقابل همه این تیم را به اسم پارس جنوبی صدا می‌زنند، گفت: بعد بازی رودسر که قهرمانی ما را مشخص شد، در حضور آقای نجفی و بازیکنان اعلام کردم، که شما در حق ما ظلم کرده‌اید و اسم دریانوردان را حذف کرده‌اید و از لحاظ قانونی هیچ‌کس حق چنین کاری ندارد. در قرارداد آمده است که اسم مرکب این تیم دریانوردان پارس جنوبی است که فقط این اسم مصرف داخلی دارد و در بوشهر به اسم تیم دریانوردان را می‌شناسند ولی در فدراسیون همه این تیم را به اسم پارس جنوبی صدا می‌زنند. ما وظیفه یک کارگر را در این تیم و مرد و مردانه در این تیم فعالیت کردیم. به همین لیل به خود افتخار می‌کنم که کارگر و سرباز هستم و وظیفه‌ام را در تیم انجام داده‌ام. 
روزنامه بامداد جنوب این آمادگی را دارد تا سخنان و نقطه نظرات دوستانی که در این گزارش نامی از آنها برده شده است را به بهترین نحو ممکن انعکاس دهد. رسالت، شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ورزش استان است و قصد زیر سوال بردن هیچ فرد یا نهادی را نداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: