bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
مسعود عابد در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
کیوکوشین یکی از سبک‌های کاراته غیرکنترلی است. این رشته را ماسوتاتسو اویاما استاد ژاپنی (کره‌ای تبار) هنرهای رزمی بنیان نهاده است. این سبک تاکید زیادی روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
کیوکوشین یکی از سبک‌های کاراته غیرکنترلی است. این رشته را ماسوتاتسو اویاما استاد ژاپنی (کره‌ای تبار) هنرهای رزمی بنیان نهاده است. این سبک تاکید زیادی روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد. از این‌ رو هنرجوی کیوکوشین پس از سال‌ها تمرینات مکرر دارای اندامی ورزیده و روحیه‌ای آسیب‌ناپذیر می‌شود. این سبک چند سالی است که در ایران هم فعالیت خود را شروع کرده است و در استان ما هم این رشته در یک سال گذشته گسترش یافته است تا آنجا که الان علاوه بر دشتستان، بوشهر و خورموج نیز فعالیت خود را در این رشته شروع کرده‌اند.
اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته مسعود عابد که سال‌های سال است در این رشته فعالیت می‌کند، به‌عنوان نماینده استان بوشهر و ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده و توانست مقام سوم را به‌دست آورد. بعد از این افتخارآفرینی وی با ما گفت‌وگویی انجام داد. حالا پس از گذشت 8 ماه باز هم به سراغ او رفتیم تا از آخرین وضعیت سبک کیوکوشین در استان بوشهر و کشور مطلع شویم.

مسعود عابد در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: از آنجایی که مسوول یکی از بیمارستان‌های استان هستم، بیشتر درگیر مسائل شغلی‌ بوده‌ام اما در این بین نگاه جدی نیز به مسابقات اردیبهشت‌ماه سال آینده دارم که مسابقات جهانی کیوکوشین در کشور ژاپن برگزار شود و ما هم در قالب یک تیم به این مسابقات اعزام می‌شویم. به همین‌ دلیل تمرینات خود را به‌صورت منظم برگزار می‌کنم تا بدنم را آماده نگه دارم. در یک سال گذشته مسابقه خاصی برگزار نشده است که فعالیتی داشته باشم. 
وی در مورد استعدادیابی که در یک سال گذشته در استان بوشهر صورت گرفته، تاکید کرد: از وقتی که یک بوشهری توانست در مسابقات جهانی مقام به‌دست آورد، بسیاری از بچه‌ها در خود دیدند که می‌توانند در این رشته به موفقیت برسند به همین دلیل مراجعه‌کنندگان زیادی در این رشته داشتیم. در این بین همکاری زیادی صورت گرفت و باشگاه‌ها فعالیت‌های خود را به‌طور جدی انجام دادند. از لحاظ تربیت رزمی‌کار، اقدامات خوبی صورت گرفته و مربیان در تلاش هستند که به بهترین نحو ممکن آموزش‌های خود را به دیگران منتقل کنند. ولی هنوز کسی به‌طور کامل خود را برای مسابقات ژاپن آماده نکرده است.
رزمی‌کار سبک کیوکوشین در مورد عملکرد این رشته در کشور یادآور شد: اسفند‌ماه سال گذشته مسابقات کشوری برگزار شد و تیم بوشهر توانست در چند رده سنی و وزن‌های متفاوت مقام‌های خوبی به‌دست آورد. مسابقات استانی این رشته هم به‌خوبی در بوشهر برگزار شد و تیم‌ها هم رقابت‌هایی خوبی داشتند. فعالیت کیوکوشین بیشتر در شهرستان دشتستان بود ولی الان در بوشهر برای این سبک سه باشگاه دایر شده است و تیم قدرتمندی در این شهر ایجاد شده است. البته شهر خورموج نیز در این رشته فعالیت خود را شروع کرده است و چنان که می‌بینید در کل در دو سال اخیر، سبک کیوکوشین در استان بوشهر پیشرفت چشمگیری داشته است. 

عابد در مورد حمایت مسوولان اداره ورزش و جوانان و هیات‌های رزمی استان خاطرنشان کرد: در بحث عام، حمایت‌ها از رشته‌های ورزشی بسیار ضعیف است و این بی‌توجهی مسوولان در مناطق محرومی مانند استان بوشهر بیشتر به چشم می‌آید. باید در این زمینه بسترهایی ایجاد شود تا که جوانان با انگیزه و هنرجویان جدید جذب رشته‌های ورزشی شوند. اگر حمایت‌ها از چنین رشته‌های صورت گیرد، جوانان می‌توانند به راحتی به راه و فعالیت خود در سطحی گسترده‌تر ادامه دهند. در مورد امکاناتی که در اختیار داریم بگویم که امکانات نسبت‌ به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است. ولی تهیه سالن و لوازم ورزشی برای ما سخت است. ما در اصل باید کمک هزینه‌ای برای سفر هنرجویانمان داشته باشیم تا بتوانند به مسابقات کشوری بروند ولی در واقعیت آنها خود پول مسافرتشان را می‌دهند. البته توجه‌ها نسبت به ما بیشتر شده است ولی از سوی والدین و هنرجویان، نه مسوولان ورزشی استان؛ یعنی در سطح استان، متولیان ورزشی کمکی به ما نکرده‌اند که قابل توجه باشد. 

وی در مورد سفر مربیان خارجی به کشور یادآور شد: هر فعالیتی بستر می‌خواهد و هر کس بخواهد چنین کاری انجام دهد و مربیان خارجی را به کشور دعوت کند، امکانات را در اختیار دارد ولی هم‌اکنون بستر آن آماده نیست. همچنین الان کسی نیست که او را متقاعد کنیم چنین کاری را انجام دهد، این امر خود به خودی نیست باید بستر آن آماده باشد تا مربیان خارجی به کشور ما بیایند. 
مسعود عابد در پایان گفت‌وگو گفت: از شما و رسانه خوبتان تشکر می‌کنم که در این مقطع به یاد ما بودید. این رشته تا حدودی زیادی از ذهن‌ها پاک شده بود ولی شما با این کارتان باز هم آن را زنده می‌کنید. امیدوارم که در سال آینده بتوانم در مسابقات ژاپن باز هم افتخا‌رآفرینی کنم.

برچسب ها: ورزش ، کاراته ، بوشهر ، مربیان ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر: