bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس روز سه شنبه در یادداشتی ضمن ناشایست خواندن عدم محکومیت صریح احکام ضد مهاجرتی ترامپ از سوی «ترزا می» گفت : این احکام هدیه بزرگی برای گروه تروریستی داعش بوده است.
 جک استراو در این یادداشت که در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت: «دیک چنی» و من هرگز یا یکدیگر رفیق نبودیم. او همواره من را به چشم مظنون نگاه می کرد. حتی در جریان دیداری که یک بار در کاخ سفید داشتیم او یک بار به من هشدار داد که این جلسه محرمانه است؛ من بلافاصله این مساله را به خبرنگاران منتقل کردم.

اما او یک بار در گفت وگو با یک شبکه رادیویی در سال 2015 بیان داشت: اینکه ما به یک باره بگوییم دیگر پذیرای مسلمانان نیستم و کل منطقه را [از ورود به خاک آمریکا] منع می کنیم؛ مغایر باورها و اعتقادات ما خواهد بود. منظورم این است که آزادی دینی بخش مهمی را از تاریخ و عقبه ما را تشکیل می دهد.

استراو ادامه داد: دیک چنی کاملا حق دارد اعلام کند که اظهارات تهدید آمیز دونالد ترامپ که اکنون به واقعیت پیوسته در خصوص منع ورود مسلمانان از هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا اشتباه بوده و هست. این اقدامی غیر اخلاقی است.

وزیر خارجه پیشین انگلیس نوشت: دستور اجرائی هفته گذشته دونالد ترامپ، برای طرفداران گروه داعش به منزله پذیرش دعاهای آنهاست. افراطی های بی رحم، با این تعبیر که مسلمانان در جوامع غربی به حاشیه رانده شده اند، از ساده لوحی افراد آسیب پذیر سوء استفاده کرده؛ در ابتدا آنها را نسبت به جامعه بیگانه می کنند و سپس به سمت تنفر علیه ارزش هایی که برای ما در غرب مهم هستند سوق می دهند.

وی افزود: ترامپ با این دستورش به آنها یک هدیه بزرگ داده است.

استراو اضافه کرد: علاوه بر آن، فهرست احمقانه ی کشورهایی است که در آن نام عربستان سعودی، عامل اصلی حملات 11 سپتامبر وجود ندارد.
برچسب ها: سیاسی ، جهان ، ترامپ ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر: