bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۷ تن و ‏‏۸۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان طی هفته اخیر در کشور خبر داد.
 اسداله هادی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۷۸۱۵ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۵۵۵۴ کیلوگرم بوده است که ۸۹ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کشفیات این هفته حدود ۵۹۲ کیلوگرم نسبت به هفته قبل کمتر است، افزود: در این مدت نیز ۱۲۶۱۰۶۷۵ قرص روانگردان، ۳۱۲ کیلوگرم حشیش، ۱۶ کیلوگرم مرفین، ۱۳۲ کیلوگرم هروئین و‏‏ ۳۰ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۱۷۶کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏‏‏۱۲۹۷ ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۶ کیلوگرم است و بیشترین میزان کشف قرص روانگردان به تعداد ۱۲ میلیون عدد در استان بوشهر بوده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به چهار استان کشور است،‌ گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏‏‏‏‏۲۳۱۱‏ ‏کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ۲۹ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن کرمان با ۱۵۶۰ کیلوگرم، اصفهان با ۱۰۶۰ کیلوگرم و ‏هرمزگان با ۵۵۳ کیلوگرم ‏‏‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

وی افزود: همچنین در این مدت ‏۱۶۰ دستگاه خودرو، ۲۴ دستگاه موتور سیکلت و ۱۷ قبضه سلاح‏ و ۵۲۵ دستگاه تلفن ‏توقیف شد.

هادی نژاد بیان داشت: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح کشور ۱۶۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: