bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
توصیه دامپزشکی به شهروندان:
اداره کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست با توجه به اینکه مرغ سایز استاندارد از چربی کمتری نسبت به سایر مرغ‌ ها برخوردار است، به‌منظور حفظ سلامتی خود حتماً از مرغ این سایز استفاده نمایند.
 اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از شهروندان خواست با توجه به اینکه مرغ سایز استاندارد (وزن بین یک کیلو و 400 گرم تا 2 کیلوگرم) از چربی کمتری نسبت به سایر مرغ‌ ها برخوردار است، به‌منظور حفظ سلامتی خود حتماً از مرغ این سایز استفاده نمایند.

 در این اطلاعیه با اشاره به تلاش اداره کل دامپزشکی در راستای تحقق امنیت غذایی که یکی از اهداف این مجموعه است، اعلام شده: باید با اطلاع‌ رسانی، فرهنگ‌ سازی عمومی و ارائه آموزش‌های لازم به عموم، جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیراستاندارد آگاه ساخت تا مصرف‌کنندگان نسبت به خرید مرغ‌های با سایز استاندارد ترغیب شوند.

براساس این اطلاعیه، مرغ‌ های سبک‌ وزن دارای چربی و استخوان کمتر و پروتئین بیشتری بوده و نسبت به مرغ‌های سنگین‌وزن برای مصرف‌کننده به‌صرفه‌تر است.

همچنین طعم و مزه بهتر و برخورداری از کیفیت گوشت مناسب‌تر از دیگر مزیت‌های مرغ سایز است.

همچنین در پایان از هم استانی ها خواسته شده در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا از طریق پیامک ۳۰۰۰۲۸۴۹ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
برچسب ها: جامعه ، سلامت ، مرغ ، استاندارد
نام:
ایمیل:
* نظر: