bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
سرپرست پلیس فتای استان بوشهر با توجه به توسعه روزافزون استفاده از فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی به شهروندان بوشهری توصیه کرد در زمان استفاده از فضای مجازی مراقب اطلاعات شخصی خود در این فضا باشند و سعی کنند از افشای آنها پیشگیری کنند.
 سرگرد مهدی قاسمی اظهار داشت: بسیاری از پرونده های مربوط به سرقت اطلاعات شخصی شهروندان ناشی از عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعات است. این امر موجب شده ‌است تا سود‌جویان و فرصت‌طلبان از این عدم آگاهی افراد، سوء‌استفاده کرده و منجر به اتفاقات ناگواری شوند.

وی تصریح کرد: کاربران دقت داشته باشند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود نظیر فیلم و عکس امکان دسترسی سایرین مهیا و افرادی نیز از این فرصت سوء استفاده و نیات شوم خود همچون اخاذی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب را عملی و سعی می کنند به اهداف پلید خود برسند.

سرگرد مهدی قاسمی برقراری امنیت و ایجاد محیطی امن و آرام در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: کاربران رایانه و اینترنت از ذخیره اطلاعات شخصی خود بر روی رایانه‌هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل هستند خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تصاویر شخصی در گوشی های تلفن همراه هوشمند خود نگهداری نموده اند، حتما در اولین فرصت آنها را به یک تجهیزات الکترونیکی نظیر هارد اکسترنال که به اینترنت متصل نمی باشد انتقال دهند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: تا حد ممکن در هنگام تعمیر یا نصب هرگونه برنامه توسط شرکت های تعمیراتی درکنار رایانه خود حضور داشته باشند.

سرپرست پلیس فتا استان بوشهر در پایان از هم استانیهای عزیز خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در فضای مجازی با شماره تلفن های 2187618 و 2187669 با این پلیس تماس و یا از طریق مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir راهنمایی لازم را دریافت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: