bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
کشور ژاپن در بررسی‌های انجام داده با توجه به اقداماتی که در دولت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار داده که به طور جد با تخلفات برخورد می شود، معادل ۷ میلیون دلار به‌صورت وام بلاعوض به گمرک اختصاص داده تا دستگاه ایکس ری خریداری کند.
کشور ژاپن در بررسی‌های انجام داده با توجه به اقداماتی که در دولت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار داده که به طور جد با تخلفات برخورد می شود، معادل ۷ میلیون دلار به‌صورت وام بلاعوض به گمرک اختصاص داده تا دستگاه ایکس ری خریداری کند. رئیس گمرک ایران با اعلام این خبر می‌گوید که خوشبختانه در کنار ایکس ری تجهیزات دیگری برای کنترل در گمرکات به کار گرفته شده و جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و حتی کشورهای آسیایی بیشترین دستگاه ایکس ری را دارا است زیرا در منطقه‌ای حضور داریم که به‌دلیل ایجاد امنیت در همسایگی و ضرورت کنترل ترانزیت، این امر ایجاب می‌کند به سمت کنترل و نظارت بیشتر برویم. 

به گفته مسعود کرباسیان، از سگ مواد یاب، جی‌پی‌اس، آر‌اف‌آی‌دی و مدیریت ریسک در بحث نظارت گمرکات استفاده می‌شود، تاکنون دو دستگاه ایکس ری در گمرک شهید رجایی نصب شده است و در آینده یک دستگاه ایکس‌ری جدید با سرعت بالای ارزیابی روزانه ۱۲۰۰ کانتینر در روز در این گمرک مهم نصب خواهد شد. با وزارت دفاع توانستیم توافق‌نامه‌ای امضا کنیم تا با استفاده از امکانات صنایع دفاع، آنها برای گمرک ایران ۵ دستگاه‌ ایکس‌ری تولید کنند. این دستگاه‌ها به پیشرفته‌ترین تکنولوژی مجهز هستند که در گذشته امکان خرید آن برای ما محدود بود و یا فقط از کشوری خاص به ایران وارد می‌شد.

برچسب ها: اقتصاد ، گمرک ، ایران ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر: